آیا لباس زیر را قبل از پوشیدن آن باید بشویم؟

شستن لباس زیر تازه خریداری شده

شستن لباس زیر قبل از پوشیدن

از یک دانشمند بپرسید که آیا لباس زیر زنانه را قبل از پوشیدن باید شست ؟

دانشمند: فیلیپ .ام تایرنو دکترای میکروبیولوژی و استاد تمام دانشگاه پزشکی نیویورک.

پاسخ: دریک کلمه بله در سه کلمه بله بله بله

خانمها در خرید لباسهای زیر منحصر به فرد هستند بدین معنی که لباس زیر را قبل از خریدن آن امتحان می کنند. پس لباس زیری که شما می خرید احتمالا قبلا چند نفر دیگر آن را پوشیده اند.

سیاست هیچ فروشنده ای نمی تواند شما را مطمئن کند که لباسهای زیر قبلا امتحان نشده باشند. حتی اگر آن لباس زیر را کسی نپوشیده باشد مطمئنا صدها نفر آن را دست به دست کرده اند.

کارگران کارخانه ای که آن را تولید و بسته بندی کرده اند. مغازه دارنی که آنها را خریده اند. خریدارانی که به آنها دست زده اند اما آنها را نخریده اند.

میکروبها همراه انسان منتقل می شوند مانند استافیلوکوکوس،MRSA، و نوروویروس. این میکروبها تا دو روز بعد از خوب شدن بیمار از اسهال و استفراق در بدن او باقی می مانند. یعنی زمانی که شخص احساس سلامتی کرده و به خرید میرود. این میکروبها می توانند در هر جایی بر روی پارچه های نخی بین چند روز تا یک ماه زنده بمانند.

برای زدودن و پاک کردن هزاران ماده شیمیایی به کار رفته در تولید لباسهای زیر لازم است که آنها را قبل از پوشیدن بشویید. پنبه خام در مزرعه بر ضد انواع آفتها سم پاشی می شود که این مواد وارد بافت پنبه می شوند سپس برای تولید پارچه های مصنوعی پنبه با نایلون و پلی استر که خود از هزاران ماده شیمیایی درست شده اند ترکیب می شود. بعد از درست شدن پارچه به آن مواد ضد قارچ می زنند تا در زمان حمل و نقل قارچ بر روی آنها رشد نکند.

برای رنگ آمیزی نیز از مواد شیمیایی استفاده می کنند. برای نرم کردن آنها نیز از مواد شیمیایی متفاوتی استفاده می شود. همه این مواد می توانند باعث خارش یا حساسیت در اندام تناسلی شود. این مواد شیمیایی باعث خارش و باقی ماندن رطوبت در آن ناحیه شده و در نهایت موجب بیماری خارش آنی می شود.

بنابراین شست و شوی خوب لباسهای زیر می تواند همه این مواد شیمیایی را از لباسهای زیر بزداید و شما می توانید با خیال راحت آنها را بپوشید.


نظر خود را بیان کنید