خواص عرق خارشتر برای سنگ کلیه

خواص عرق خارشتر

عرق خارشتر به دلیل طبع گرمی که دارد خواص دارویی بسیاری دارد و در درمان برخی از بیماری ها می توان از این عرق استفاده کرد. ترکیبات درون ساقه و ریشه گیاه خار شتر خواص دارویی دارند. این گیاه می تواند سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شود و همچنین از این گیاه در درمان سرفه و بی خوابی موثر است. در این مقاله به بررسی خواص عرق خارشتر، فواید و مضرات آن خواهیم پرداخت.

عرق خارشتر چیست؟

گیاه خارشتر نسبت به سرما و کم آبی مقاوم است و معمولا در شوره زار های ایران می توان گیاه را پیدا کرد. همچپنین این گیاه در نواحی صحرای سینا، سوریه و هند،عربستان و پاکستان تا ارتفاع ۴۰۰ متری از سطح دریا می‌روید. این گیاه را می توان به وسیله قلمه زدن در مناطق دیگر نیز رویش داد.عصاره خارشتر یا همان عرق خار شتر طبیعتی گرم و خشک دارد. بنابراین ممکن است افرادی که طبع گرمی دارند نسبت به این عرق واکنش آلرژیک نشان دهند. بهتر است افرادی که شرایط و ویژگی های خاصی دارند حتما با مشورت پزشک خود از این عرق استفاده کنند. این محصول در درمان هموروئید،سنگ کلیه،سرفه و سرماخوردگی،کبد چرب و مشکلات دستگاه گوارش مورد استفاده قرار میگیرد.

خواص عرق خارشتر برای عفونت کلیه

عرق خارشتر به دلیل طبع گرمی که دارد می تواند سبب پاکسازی عفونت شود. بنابراین می توان گفت این عرق می تواند در درمان سنگ کلیه و پاکسازی عفونت در کلیه شود.این محصول سبب افزایش ادرار و در نهایت پاکسازی کلیه می شود.  البته توجه داشته باشید در صورتی که از عرق خارشتر برای درمان سنگ کلیه و مثانه استفاده می کنید باید به میزان استفاده از آن اهمیت داده شود.گفته می شود که برای درمان سنگ کلیه و یا عفونت های کلیوی نصف لیوان از این عرق کافی است.

همچنین بخوانید: خواص عرق نعناع و فواید آن برای معده، پوست، رحم، ریه و کبد

خواص عرق خارشتر

خواص عرق خارشتر برای کبد

از این عرق می توان برای درمان کبد چرب استفاده کرد. این محصول به دلیل اینکه طبع گرم و خشکی دارد می تواند در درمان کبد چرب موثر باشد. امروزه به دلیل مصرف غذاهای چرب و فست فود اکثر افراد جامعه با مشکل کبد چرب روبه رو هستند. کبد چرب می تواند عوارض و مشکلات جدی ای را برای افراد ایجاد کند. بنابراین معمولا افراد به دنبال راه حل و درمان برای کبد چرب هستند. در صورتی که کبد چرب توسط پزشک برای شما تشخیص داده شد می توانید در کنار مصرف داروهای تجویز شده از سوی پزشک در صورتی که طبع گرمی ندارید از این عرق برای درمان بیماری کبد چرب استفاده نمایید.

خواص عرق خارشتر برای فشارخون

بالا بودن سطح کلسترول و چربی خون سبب ابتلا به فشارخون می شود. علاوه بر آن داشتن خون تمیز سبب زیبایی پوست و نشاط افراد می شود. امروزه به دلیل استفاده از مواد غذایی با کلسترل بالا اکثر افراد با بیماری فشار خون بالا دست و پنجه نرم می کنند. عرق خارشتر محصولی است که می تواند سبب پاکسازی خون از سموم شود. بنابراین می توان از این عرق در درمان فشار خون بالا استفاده کرد. البته توجه داشته باشید اگر مبتلا به بیماری های خاص در ارتباط باخون هستید حتما با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

خواص عرق خارشتر برای دیابت

عرق خارشتر به دلیل طبع گرمی که دارد می تواند سموم بدن را دفع و پاکسازی کند. این عرق می تواند سطح قند خون را کاهش دهد. بنابراین افراد مبتلا به دیابت نوع دوم می توانند با مشورت پزشک معالج خود برای کاهش سطح قند خون خود از این محصول استفاده کنند.

همچنین بخوانید: خواص کاکوتی برای سرماخوردگی، عفونت رحم و ریه، پوست و لاغری

عرق خار شتر

خواص عرق خارشتر برای سنگ کلیه

عرق خار شتر خاصیت پاکسازی و تصویه دارد. همچنین این عرق مدراست و می تواند حجم ادرار را افزایش دهد. در صورتی که حجم ادرار افزایش یابد کلیه ها عملکرد بهترری دارند. از عرق خارشتر می توان در درمان و ازبین بردن سنگ کلیه استفاده کرد. بهتر است افرادی که کلیه سنگ سازی دارند درباره مصرف این عرق با پزشک خود مشورت نمایند.

خواص عرق خارشتر برای قاعدگی

مصرف این عرق در حد اعتدال می تواند درد های دوران قاعدگی را کاهش دهد. عرق خارشتر به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد می تواند در دوران قاعدگی سبب تسکین درد عضلات رحم شود.

خواص عرق خارشتر برای لاغری

این عرق به دلیل فیبر زیادی که دارد می تواند سبب کاهش اشتها و افزایش متابولیسم بدن شود. ترکیبات این گیاه باعث می شود میزان چربی سوزی در بدن افزایش یابد و درنهایت می تواند به لاغری افراد کمک کند.

همچنین بخوانید: خواص تخم کتان برای لاغری؛ طریقه مصرف و بهترین زمان مصرف تخم کتان

طریقه مصرف عرق خارشتر

برای استفاده از خواص درمانی این محصول می توانید نصف لیوان از آن را میل کنید. البته توجه داشته باشید که درصورتی که ممکن است واکنش آلرژیک نسبت به این عرق داشته باشید ازآن استفاده نکنید و یا برای استفاده از آن با یک پزشک مشورت کنید. این عرق را می توانید با مقداری عرق کاسنی مخلوط و میل کنید.


نظر خود را بیان کنید