بهترین رقیق کننده خون

اگر می خواهید بدانید برای رقیق شدن خوب چی بخوریم و بهترین عرقیات و دمنوش های رقیق کننده خون چیست، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

برای رقیق شدن خون چی بخوریم؟

رقیق کننده های خون چیست؟ آنها داروهایی هستند که از لخته شدن خون جلوگیری می کنند. به آنها ضد انعقاد نیز می گویند. آنها برای جلوگیری از ایجاد لخته های خونی تهدید کننده زندگی که می تواند باعث مشکلات جدی سلامتی مانند حمله قلبی و سکته شود، استفاده می شود. در این مطلب از آلامتو بهترین عرقیات و دمنوش های رقیق کننده خون را معرفی می کنید و می گوییم برای رقیق شدن خون چه چیزی بهتر است.

همچنین بخوانید: طریقه مصرف زنیان برای لاغری شکمی

برای رقیق شدن خون چی بخوریم؟

برای رقیق شدن خون چی بخوریم؟

برخی از رقیق‌کننده‌های خون طبیعی که می تواند به آسانی در دسترس قرار بگیرند، عبارتند از:

1. زردچوبه رقیق کننده خون

زردچوبه به دلیل خواص ضد التهابی و ضد میکروبی آن شناخته شده است. اما، این ادویه سرشار از کورکومین است که به عنوان یک ضد انعقاد طبیعی عمل می کند. این باعث می شود زردچوبه یک غذای عالی رقیق کننده خون باشد.

2. زنجبیل برای رقیق شدن خون

این ادویه سرشار از سالیسیلات است و یک رقیق کننده طبیعی قوی خون است. مصرف زنجبیل می تواند به جلوگیری از لخته شدن خون کمک کند زیرا دارای جینجرول است که یک ترکیب ضد پلاکت است.

3. غذاهای ویتامین E رقیق کننده خون

افزودن غذاهای غنی از ویتامین E می تواند راهی عالی برای کمک به رقیق شدن خون باشد. ویتامین E برای تضعیف اثرات ویتامین K و جلوگیری از لخته شدن خون در عروق شناخته شده است.

4. دارچین رقیق کننده خون

دارچین منبع عالی کومارین است که محتوای اصلی وارفارین نیز هست و به عنوان یک رقیق کننده طبیعی خون عمل می کند. گفته می شود، افزودن بیش از حد دارچین به رژیم غذایی می تواند باعث آسیب کبدی شود، زیرا به عنوان یک ضد انعقاد عمل می کند.

5. چغندر

نیترات موجود در چغندر برای بهبود سلامت قلب و کاهش فشار خون شناخته شده است. چغندر همچنین می تواند مشکل لخته شدن خون را برطرف کند. یک مطالعه در سال 2008 نشان داد که مصرف آب چغندر باعث افزایش سطح نیترات و کاهش تجمع پلاکتی می شود.

6. انگور

فلاونوئیدهای موجود در انگور مانند کورستین، کامفرول و میریستین دارای خواص رقیق کنندگی خون هستند. مطالعه ای که در سال 1998 در مجله تغذیه منتشر شد، تأیید کرد که این فلاونوئیدهای موجود در انگور دارای اثرات رقیق کننده خون هستند. مطالعات دیگر نشان داده اند که این فلاونوئیدها تجمع پلاکتی را مهار می کنند. در نتیجه، خوردن منظم انگور می تواند به محافظت از قلب شما کمک کند. انگور، همراه با برگ و شیره آن، برای هزاران سال درمان سنتی در اروپا بوده است. عصاره هسته انگور از دانه های آسیاب شده انگور قرمز به دست می آید و به راحتی می توان آن را به غذا و نوشیدنی اضافه کرد.

7. سبزیجات سبز برگ

سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج و کلم پیچ حاوی مقادیر زیادی نیترات هستند که در بدن به اکسید نیتریک تبدیل می‌شوند. اکسید نیتریک ماده‌ای است که به عنوان یک گشاد کننده عروق عمل می‌کند و باعث می شود که جریان خون بهتر باشد.

جریان خون سالم می تواند در داشتن گردش خون خوب موثر باشد، به این ترتیب می تواند موجب کاهش احتمال لخته شدن خون شود.

8. سیر

سیر بخاطر خواص ضد پلاکتی که دارد می‌تواند به عنوان یک رقیق کننده طبیعی خون عمل کند. مطالعات نشان داد که مکمل های سیر به کاهش فشار خون کمک کرده و اثرات ضد ترومبوتیک خفیفی دارند. اگر پیش از این از داروهای رقیق کننده خون مصرف می کردید، مصرف سیر در مقدار کمتر می تواند گزینه ایمن‌تری باشد.

9. انار برای رقیق شدن خون

انار یکی از میوه هایی است که به شدت برای رقیق شدن خون توصیه می شود. این میوه با دارا بودن پلی فنول باعث کاهش غلظت خون می شود و جریان خون را بهبود می بخشد. به این منظور می توان دانه های آن یا آب این میوه خوش طعم را مصرف کرد.

همچنین بخوانید: برای آبله مرغان چی بخوریم؟ چه چیزی برای آبله مرغان ضرر دارد؟

بهترین عرقیات و دمنوش های رقیق کننده خون

بهترین عرقیات و دمنوش های رقیق کننده خون

1. چای جینسینگ بهترین دمنوش های رقیق کننده خون

جینسینگ به کاهش فشار خون کمک می‌کند و مطالعات اخیر نشان داده‌اند که جینسینگ، به‌ویژه جینسینگ دونگ کوای ماده، می‌تواند به کاهش تشکیل لخته در خون کمک کند. جینسینگ منبع خوبی از کومارین است و به عنوان یک ضد انعقاد عمل می کند.

2. چای سبز و چای ترش رقیق کننده خون

چای سبز و چای ترش با داشتن خواص آنتی اکسیدانی بالا برای قلب و عروق فواید بسیاری دارند. همچنین این دمنوش های رقیق کننده خون از غلظت خود جلوگیری می کنند. توصیه می شود روزانه دو فنجان از این چای بنوشید.

3. دمنوش زنجبیل

همانطور که گفتیم سالیسیلات ماده ای شیمیایی در زنجبیل است که در رقیق شدن خون موثر است. به این منظور دمنوش زنجبیل را در روز دو تا سه فنجان بنوشید.

4. دمنوش آویشن

دمنوش آویشن در طب سنتی به عنوان یکی از رقیق کننده های خون شناخته می شود. به منظور استفاده از آن، برگ های خشک آویشن را در آب جوش ریخته و به مدت 15 دقیقه منتظر بمانید تا دم بکشد. پس از صاف کردن می توانید آن را میل کنید.

5. عرق شوید رقیق کننده خون بهترین عرقیات رقیق کننده خون

در طب سنتی عرق شوید برای کاهش غلظت خون توصیه می شود. با این حال بهتر است پیش از مصرف با پزشک مشورت کنید.

6. عرق گزنه

گزنه با تحریک جریان خون می تواند موجب کاهش غلظت خون شود. بهتر است در مصرف این عرق زیاده روی نشود

7. عرق باباآدم

گیاه باباآدم نیز در دسته گیاهان دارویی رقیق کننده خون است. این عرق گیاهی با تاثیر بر سیستم لنفاتیک بدن به سلامت بدن کمک می کند.

8. عرق کاسنی برای رقیق کردن خون

عرق کاسنی علاوه بر تقویت سیستم گوارشی می تواند باعث کاهش غلظت خون نیز شود.

همچنین بخوانید: قطع فوری پریود خانگی

سخن آخر

در این مطلب از آلامتو بهترین عرقیات و دمنوش های رقیق کننده خون را معرفی کردیم و شرح دادیم که برای رقیق شدن خون چه بخوریم. این جایگزین‌های طبیعی رقیق‌کننده خون می توانند به جلوگیری از ایجاد لخته‌های خون خطرناکی که می‌توانند موجب حمله قلبی یا سکته مغزی شوند، کمک کند .

با این حال، اگر تا به حال از داروهای رقیق کننده خون استفاده کرده اید، باید پیش از شروع درمان گیاهی با پزشک متخصص مشور کنید. زیرا ممکن است برخی از این داروهای گیاهی با داروهای شیمیایی شما تداخل پیدا کند. امیدواریم این مطلب مورد پسند شما واقع شده باشد.


نظر خود را بیان کنید