آموزش قدم به قدم آرایش

چگونه بهترین آرایش را داشته باشیم؟

با موهای سیاه چه آرایشی بکنیم

کار خیلی سخت و پیچیده‌ای نیست که به بهترین شکل ممکن خود را آرایش کنید و نیاز به پول زیادی هم ندارد. فقط کافی است به تعدادی رموز زیبایی توجه کنید؛ نکاتی اساس و ضروری که به شما کمک می‌کند تا بدون صرف هزینه و زمان زیاد، زیباتر از همیشه ظاهر بشوید.
ممکن است شما بتوانید بهترین سایه چشم را خریداری کنید، گرانترین و بهترین کرم پودر یا یک کرم برنزه عالی تهیه کنید. اما اگر ابزار مناسبی برای استفاده از آن را نداشته باشید، ارزش و فایده محصول آرایشی ارزشمند شما از بین می‌رود.

از برس و قلم موهای آرایشی مناسب و خوب استفاده کنید. این کار رمز موفقیت در به کاربردن محصولات آرایشی به همان شکل و صورت موردنظر است و باعث می‌شود شما همان ظاهری را داشته باشید که می‌خواهید. برای یک گریمور حرفه‌ای ابزار آرایش، برس‌ها و قلم موها به همان اندازه محصولات آرایشی اهمیت دارد.

برس‌ها و قلم‌موها باید نرم و لطیف باشد و هنگام قرار گرفتن روی پوست این نرمی و لطافت حس بشود، البته جنس آنها باید طوری باشد که محصول آرایشی بتواند به خوبی روی سطح پوست حرکت کند. اگر یک قلم‌مو را در سایه یا رژگونه بمالید و رنگ آن قبل از زدن به روی صورت از قلم‌مو جدا بشود، آن قلم موی خوبی نیست.

استفاده از ابزار آرایشی مناسب به شکل باورنکردنی آرایش را ساده می‌کند و باعث می‌شود که آرایش و گریمی مانند افراد حرفه‌ای داشته باشید.

در ادامه یک آرایش را که در 10 مرحله توسط یکی از اساتید زیبایی دانشگاه زیبایی در لندن ارائه شده است را برایتان شرح خواهیم داد. شما در این 10 مرحله یک خودآرایی مناسب و خوب را آموزش خواهید دید. پس با ما باشید…

قدم اول، کرم پودر مناسب:

در ابتدا صورتتان را تمیز کنید و اگر خیلی خشک است با کمی کرم مرطوب کننده پوستتان را ملایم کنید.
هدف از استفاده از کرم پودر یا همان زیرسازی آرایش این است که پوست شما حالت یکنواخت و آماده برای آرایش را پیدا کند و همچنین کرم پودر می تواند رنگ دلخواهتان را نیز به پوستتان بدهد.

بهتر است که تا آنجا که می توانید هنگام انتخاب کرم پودر خود، برای روز نزدیکترین رنگ به رنگ پوست خودتان را انتخاب کنید و برای شب رنگی دو درجه تیره تر از پوستتان را به کار ببرید. برای اینکار رنگ آن را روی استخوان فک خود امتحان کنید.

اگر مناسب بود بر روی صورتتان چند نقطه بگذارید و بعد با اسفنج آرایشی کمی مرطوب به آهستگی بر روی پوستتان به طور یکنواخت پخش کنید.

قدم دوم، روشنی های صورت و ایجاد برجستگی:

معمولا خانم ها دوست دارند گونه های برجسته و بینی کوچکی داشته باشند . برای این کار کرم پودر یا فونی که از کرم پودر اولیه چند درجه روشن تر است باید داشته باشید و زیر چشم بالای گونه و زیر بینی همانطور که در تصویر مشخص شده است را روشن تر کنید. این کار را حتما با اسفنج تمیز انجام دهید و سعی کنید محو باشد. لازم است چندین بار این کار را تمرین کنید.

قدم سوم، پودر فیکس یا ثابت کننده:

در این مرحله شما نیاز به پودر فیکس یا ثابت کننده آرایش دارید که در همه مارک ها می توانید پیدا کنید. البته از پودر بچه نیز می توانید استفاده کنید اما بهتر است از نوع آرایشی برای خودتان تهیه کنید.
زدن پودر فیکس به این صورت است که در کف دستتان کمی پودر بریزید و بعد قلم بزرگ نرم را داخل این پودر بچرخانید و بعد از چند بار تکان دادن که پودر اضافی گرفته شد به ملایمت بر روی صورتتان بمالید. این کار رنگ پوستتان را یکنواخت می کند و موقع زدن سایه چشم باعث می شود اگر پودر سایه ریخت به راحتی پاک شود.

قدم چهارم، تشیدید روشنی ها

اگر دوست دارید چشمان درخشانی داشته باشید کمی پودر اضافی زیر چشم ها و دور صورت بزنید.

قدم ینجم، سایه چشم

با توجه به رنگ لباستان و زمانی که می خواهید آرایش داشته باشید سایه مورد نظرتان را انتخاب کنید. اگر در روز آرایش می کنید از رنگ های مات و در شب از سایه های براق می توانید انتخاب کنید. سایه را با برس سایه بزنید و سعی کنید خوب و تمیز این کار را انجام دهید . با رنگ ها بازی کنید و در انتها با برس تمیز محو کنید.

قدم ششم، فر مژه:

اگر دوست دارید مژه های بلندی داشته باشید از فر مژه می توانید استفاده کنید. البته می توانید اگر فر مژه ندارید بعد از زدن ریمل 30 ثانیه با دست مژه هایتان را به بالا ببرید و به این صورت نیز مژه ها فر می خورند. اما فر مژه را باید قبل از زدن ریمل به کار ببرید تا مژه هایتان نشکند و آسیب نبیند.

قدم هفتم، زدن ریمل:

سعی کنید یک ریمل عالی برای خودتان داشته باشید . ریمیلی که برس خوبی داشته باشد به شما کمک می کند مژه هایتان را بهتر آرایش کنید. ریمیل را به صورت زیگزاگ بزنید و مواظب باشید بر اثر زیادی مواد ریمل مژه هایتان به هم نچسبد. بهتر است قبل از زدن ریمل اضافی مواد را بگیرید.

بیشتر بخوانید : آموزش ریمل

قدم هشتم، زردن رژ گونه:

رژ گونه برای برجسته تر کردن گونه ها و شادابی پوستتان بسیار مناسب است.با قلم موی درشت و نرم رژگونه بزنید. برای روز رنگ های روشن و مات و برای شب از نوع براق نیز می توانید استفاده کنید.

قدم نهم، پودر فیکس و آرایش لب:

در این مرحله نوبت به رنگ لب رسیده است. خیلی از خانم ها رنگ های مات را دوست دارند و بهتر است برای روز از رنگ های مات استفاده کنید. ابتدا یک بار رژ دلخواه را بزنید و با دستمال کاغذی کمی پاک کنید و باز دوباره رژ لب را تکرار کنید. در خاتمه به طریقی که در قدم سوم شرح دادیم به تمام صورت پودر فیکس بزنید. این کار آرایش شما را تثبیت و از تعرق زیاد جلوگیری می کند.

همچنین بخوانید : آرایش لب به روش کره‌ای

قدم دهم: رژ لب درخشان یا تیره برای آرایش شب

معمولا برای آرایش شب رنگ لب ها می تواند تیره و یا براق باشد و البته بعضی خانم ها هم دوست دارند لب هایشان را بیشتر در آرایش نشان دهند. برای این کار رژ لب دلخواهتان را با خط لبی کمی تیره تر می توانید به کار ببریدو البته به یاد داشته باشید خط لب زیاد مد نیست و نباید در آرایش خیلی به چشم بیاید.

همچنین بخوانید : رژ لب زیبا و ماندگار

نظر خود را بیان کنید