دیر ارضا شدن زن نشانه چیست؟

اگر در رابطه جنسی خود مشکل دارید و می‌خواهید بدانید دیر ارضا شدن زن نشانه چیست و چه درمانی دارد، ادامه متن را از دست ندهید.

دیر ارضا شدن زن

دیر ارضا شدن یا آنورگاسمی زنانه (که به آن اختلال ارگاسم زن نیز می گویند) یک مشکل جنسی است که در آن زن نمی تواند به ارگاسم برسد. این می تواند مادام العمر باشد یا پس از مدتی شروع توانایی ارضا شدن را بازیابد. در این مقاله قصد داریم شرح دهیم که دیر ارضا شدن زن نشانه چیست؟ و درمان خانگی دیر انزالی زنان چیست.چ

همچنین بخوانید: خارش لبه های بیرونی واژن نشانه چیست؟ + روش های درمان آن

دیر ارضا شدن زن نشانه چیست؟

ارضا شدن یا ارگاسم یک فرآیند پیچیده روانی و فیزیولوژیکی است. در حالی که به ندرت یک دلیل ریشه ای برای دیر ارضا شدن وجود دارد، عوامل بالقوه زیادی وجود دارد که می تواند فرد را از رسیدن به ارگاسم مداوم یا با شدت رضایت بخشی باز دارد. استرس از هر نوعی که باشد اغلب عامل اصلی کاهش دفعات یا شدت ارگاسم و فقدان میل جنسی است.

در اینجا چندین مورد از انواع نشانه دیر ارضا شدن زن را شرح می‌دهیم:

1. مشکلات پزشکی

بیماری ها و مشکلات پزشکی از هر نوعی می‌توانند بر سلامت روانی و جسمی تأثیر بگذارند به گونه‌ای که مانع ارگاسم شود. مسائل مورد توجه ویژه شامل دیابت، مولتیپل اسکلروزیس، بیماری پارکینسون، و جراحی های زنان یا بیماری‌ها است.

2. نگرانی های روانی

استرس و اضطراب موانع اصلی برای تجربه آرامش لازم برای رهایی جنسی هستند. تشخیص سلامت روان، مانند اختلالات خلقی، می‌‌تواند بر توانایی ارگاسم تأثیر بگذارد. شرم، احساس گناه، یا اضطراب در مورد فعالیت جنسی، مسائل مربوط به تصویر بدن، یا سابقه ضربه یا سوء استفاده نیز ممکن است از عوامل دیر ارضا شدن باشد.

3. تعارض در رابطه بین زوجین

تعارض حل نشده، مانند اعتماد شکسته یا خیانت، ممکن است دستیابی به ارتباط جنسی و رضایت را دشوار کند. فقدان ارتباط در مورد ترجیحات جنسی نیز ممکن است در دیر ارضا شدن زن تاثیر داشته باشد.

4. استفاده از مواد مخدر یا مشروبات الکلی

مصرف الکل، سیگار یا سایر مواد کنترل شده می تواند با تأثیر بر عملکرد عصبی یا جریان خون در اندام تناسلی، روند ارگاسم را مختل کند.

5. عوارض جانبی داروها

بسیاری از داروها دارای عوارض جانبی کاهش میل جنسی یا کاهش توانایی ارضا شدن، هستند، از جمله مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) که برای درمان افسردگی، داروهای ضد روان پریشی، آنتی هیستامین ها و داروهای فشار خون تجویز می شوند.

6. بالا رفتن سن

تغییرات فیزیولوژیکی در طول عمر می تواند توانایی یک زن را برای ارضا شدن و ارگاسم را به طور قابل توجهی تغییر دهد. تغییرات تشریحی و هورمونی در دوران بارداری، زایمان و شیردهی ممکن است بر توانایی ارگاسم تأثیر بگذارد. کاهش سطح استروژن در دوران پیش از یائسگی و یائسگی باعث کاهش جریان خون به اندام تناسلی می شود و ممکن است در دیر ارضا شدن نقش داشته باشد.

همچنین بخوانید: کپسول داکسی سایکلین برای عفونت واژن

درمان خانگی دیر انزالی زنان با طب سنتی

به غیر از داروهایی برای تحریک ارگاسم، درمان های طبیعی خاصی نیز وجود دارد که بسیار امیدوارکننده بوده و در درمان آنورگاسمی کاملاً مؤثر است. برخی از درمان های طبیعی آنورگاسمی عبارتند از:

1. ترک سیگار

نه گفتن به تنباکو بهترین درمان طبیعی برای کمک به آنورگاسمی است. دخانیات جریان خون را در اندام های جنسی محدود می کند و در نتیجه میل جنسی را کاهش می دهد و در نهایت منجر به آنورگاسمی می شود و از این رو ترک هر شکلی از دخانیات بهترین راه طبیعی برای درمان آنورگاسمی است.

درمان دیر انزالی زنان

2. ورزش و بهبود رژیم غذایی

یک برنامه منظم آمادگی جسمانی که بر سلامت کلی قلب و عروق تاکید دارد می‌تواند جریان خون را در اندام تناسلی بهبود بخشد و دفعات و شدت ارضا شدن و ارگاسم را افزایش دهد.

3. پرهیز از الکل

دوری از الکل یا مصرف متعادل آن نیز یک درمان طبیعی موثر برای آنورگاسمی است. الکل استقامت جنسی را کاهش می دهد و رسیدن به ارگاسم را دشوار می کند و در نتیجه آنورگاسمی ایجاد می کند.

4. خار مریم

این یک راه طبیعی موثر برای خلاص شدن از شر افسردگی و استرس و در نتیجه کمک به شرایطی مانند آنورگاسمی است.

همچنین بخوانید: بهترین پماد برای سوزش واژن

درمان خانگی دیر انزالی زنان

5. جینکوبیلوبا

این نیز یک درمان طبیعی کاملا موثر برای آنورگاسمی است. حاوی موادی است که میل جنسی را افزایش می دهد و تحریک را افزایش می دهد و بنابراین در درمان آنورگاسمی بسیار موثر است.

6. ریشه جینسینگ

این نیز یک درمان طبیعی خوب برای آنورگاسمی است. این گیاه نشان داده است که اختلالات جنسی مختلف از جمله آنورگاسمی را درمان می کند. جین سنوزیدهای موجود در ریشه جینسینگ باعث بهبود آزادسازی اکسید نیتریک به رگ‌های خونی می‌شود و جریان خون به کلیتوریس را افزایش می‌دهد و در نتیجه آنورگاسمی را درمان می‌کند.

7. زعفران

زعفران که از ادویه‌های محبوب بین ایرانیان است با خاصیت بهبود افزایش جریان خون موجب گرم شدن بدن از جمله رحم می‌شود. همچنین در افزایش میل جنسی و تحریک اندام‌های جنسی نیز نقش دارد.

8. روغن سیاهدانه

یکی دیگر از درمان های خانگی دیر ارضا شدن استفاده از روغن سیاهدانه است. روش مصرف به این شکل است با مقداری از آن را با همان میزان از روغن زیتون ترکیب کرده و در هر بار از مصرف به مقدار یک قاشق چایخوری مصرف کنید.

9. دمنوش نعناع

دمنوش نعناع تاثیر زیادی در پیشرفت ارضاء بانوان دارد و موجب تقویت قوای جنسی می‌شود. به این منظور مقداری پودر نعناع یا برگ های تازه نعناع را با یک لیوان آب جوش دم کرده و میل کنید.

10. دمنوش پنج انگشت

مصرف این دمنوش به خصوص به زنان سرد مزاج توصیه می‌شود زیرا باعث افزایش قوا و میل جنسی می‌گردد. فراموش نکنید که در مصرف این دمنوش زیاده روی نکنید.

همچنین بخوانید: طریقه مصرف قرص مترونیدازول برای عفونت واژن

درمان های طبیعی دیر انزال شدن زنان

درمان های طبیعی دیر ارضا شدن زنان

1. هیپنوتیزم درمانی

این روش غیر دارویی و طبیعی برای درمان آنورگاسمی کاملاً مؤثر است. در این درمان، الگوهای ناخودآگاه منفی در ذهن با الگوهای مثبت جایگزین می شود. این درمان برای کسانی که به دلیل استرس، مشکلات صمیمیت و اعتماد به نفس ضعیف دچار آنورگاسمی هستند بسیار مفید است.

2. فیزیوتراپی

تمرینات خاصی وجود دارد که برای درمان آنورگاسمی بسیار مفید است. این نیز یک روش غیر دارویی و طبیعی برای خلاص شدن از شر آنورگاسمی است. یکی از این ورزش ها  ورزش کگل است که یک ورزش لگنی است که در ثبات لگن و کمک به مقابله با آنورگاسمی بسیار موثر است.

3. مشاوره روانشناسی

اگر فردی در رابطه با تمایلات و نیازهای جنسی با شریک زندگی خود مشکلی داشته باشد و نتواند آن را با شریک زندگی خود در میان بگذارد، مشاوره روانشناختی برای غلبه بر آن بسیار مفید است زیرا عدم ارتباط یکی از مشکلات است.

4. آرژنین

این یک درمان طبیعی موثر دیگر برای آنورگاسمی است. این گیاهی است که به درمان ناتوانی جنسی و سایر اختلالات جنسی از جمله آنورگاسمی کمک می کند. این گیاه حاوی اسیدهای آمینه و ال آرژنین است که باعث شل شدن عروق و بهبود جریان خون به اندام های جنسی می شود و میل جنسی را بهبود می بخشد و در نتیجه آنورگاسمی را درمان می کند.

سخن آخر

امیدواریم این مطلب از آلامتو با موضوع دیر ارضا شدن زن و درمان خانگی دیر انزالی زنان مورد پسند شما واقع شده باشد. فراموش نکنید اولین قدم در این راه آشنایی با بدن خود و دوست داشتن آن، شناسایی علل دیر ارضایی و در نهایت درمان آن با ممارست است.


نظر خود را بیان کنید