بهترین زبان برنامه نویسی

کدام زبان برنامه نویسی برای شما مناسب تر است؟

برنامه نویسی

در دنیایی که امروزه در آن زندگی می کنیم یکی از مهم ترین عامل موفقیت افراد در کسب و کار خود داشتن مهارت و دانش برنامه نویسی است که امروزه یکی از مشاغل پر کاربرد و در آمد زا ، محسوب می شود.

همانطور که همگان می دانند در این دوره از زمانی که ما در آن زندگی می کنیم کامپیوتر ها در تمامی صنعت ها وجود دارند پس به همین دلیل است که باید به آموزش برنامه نویسی بپردازیم و از اهمیت و کاربرد برنامه حتما آگاه شویم.

دنیای برنامه نویسان دنیایی است که روز به روز در حال پیشرفت کردن است و برنامه نویسان و توسعه دهندگان در این دنیا درحال رشد و به تکامل رسیدن در برنامه های ارائه شده هستند.

هر روزی که می گذرد زبان های برنامه نویسی متعددی در حال ارائه به بازار است که برای دسته های مختلف توسعه دهندگان از برنامه نویسان مبتدی تا حرفه ای و همچنین برای موارد مختلف (برنامه های کاربردی وب، برنامه های کاربردی موبایل، توسعه بازی، سیستم توزیع شده و …) مناسب هستند.

ما در این مقاله می خواهیم با تعدادی از بهترین زبان های برنامه نویسی آشنا شویم.

پس لطفا همراه ما باشید.


۱. پایتون (Python)

امروزه آموزش برنامه نویسی پایتون ( Python ) به یکی از اصلی ترین زبان های برنامه نویسی تبدیل شده است زیرا این زبان برنامه نویسی ( Python ) دارای سینتکس های بسیار ساده است و همچنین دیتا تایپ‌های گسترده و مدرن و دستورات قدرتمند و کتابخانه‌های بسیار گسترده و امکان دیباگ کردن ساده را نیز دارا است.

مواردی که بیان شد می توان گفت یکی از دلایل اصلی است که افراد می توانند به آموزش برنامه نویسی بپردازند.

زبان برنامه نویسی پایتون یک زبان بسیار پر کاربردی است که در بسیاری از شرکت ها و سازمان های مهم مانند :

گوگل، یاهو، ناسا، نوکیا، آی بی ام مورد استفاده قرار می گیرد.

این زبان برنامه نویسی برای افرادی که قصد آموزش دارند بسیار ساده و آسان است و می توان گفت یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی است.

زبان برنامه نویسی پایتون


۲. جاوا (Java)

از گسترده ترین زبان های برنامه نویسی در دنیا می توان به زبان برنامه نویسی جاوا اشاره کرد. زبان برنامه نویسی جاوا توسط فردی به نام James Gosling طراحی شده است زبان برنامه نویسی جاوا یکی از محبوب ترین زبان برنامه نویسی دنیا است که در سال 1995 منتشر شده است. از این زبان برنامه نویسی می توان گفت حدود 9 میلیون توسعه دهنده از آن استفاده می کنند.

زبان برنامه نویسی جاوا در واقع یک زبان برنامه نویسی شی گرا است. در رابطه با سینتکس های زبان جاوا باید گفت مبتنی بر زبان های C و C ++ هستند.

با استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا می توان برنامه های قوی، امن و قابل حمل که می توانند بر روی سیستم عامل های مختلف اجرا شوند ایجاد کرد. نکته ای که در رابطه با جاوا باید گفت این است که سیستم عامل اندروید با زبان جاوا توسعه پیدا کرده است. زمانی افراد زبان برنامه نویسی جاوا را بیاموزند به راحتی می توانند برنامه نویسی اندروید را انجام دهند.

این زبان برنامه نویسی کاملا آسان و ساده است اما به نسبت پایتون سخت تر است و بازار کار بسیار خوبی دارد.

زبان برنامه نویسی جاوا


3. جاوا اسکریپت (JavaScript)

زبان جاوا اسکریپت مانند زبان جاوا بسیار پرطرفدار است و این زبان در صفحات html بسیار کاربردی است. این زبان قابلیت های بسیاری دارد. از جمله قابلیت های این زبان می توان به : افزایش کیفیت طراحی صفحات , کنترل صفحات ، کنترل browser بازدید کننده ، ساخت و استفاده cookie ها و بسیاری چیزهای دیگر اشاره کرد.

کد های زبان برنامه نویسی بسیار شبیه به زبان C است و باید گفته شود که JavaScript یک زبان برنامه نویسی اسکریپتی است.

زبان برنامه نویسی مانند جاوا یک زبان برنامه نویسی شی گرا است. Java Script به حروف بزرگ و کوچک بسیار حساس است. برای JavaScript می توان از هر ویرایشگر متنی استفاده کرد. در سیستم عامل های ویندوز معمولا از notepad استفاده می کنند.

یاد گیری این زبان بسیار ساده و آسان است در رابطه با بازار کار این زبان می توان گفت این زبان برنامه نویسی ، بازار کار بسیار خوبی دارد.

زبان جاوا اسکریپت


4. پی اچ پی (PHP)

یکی از زبان های پر طرف دار سمت وب می توان به زبان برنامه نویسی پی اچ پی (PHP) که بسیار کاربردی است اشاره کرد. این برنامه نویسی اغلب برای وب سایت های داینامیک بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

یادگیری زبان برنامه نویسی PHP بسیار ساده و روان است و بازار کار بسیار خوبی دارد.

برنامه نویسی پی اچ پی


5. زبان (Swift)

زبان برنامه‌نویسی Swift یک زبان برنامه نویسی قابل انعطاف و به صورت متن باز است که برای شرکت اپل است. شرکت اپل برای این که کاربران بتوانند به راحتی امکانات جدید دسترسی داشته باشند از این زبان استفاده کرده است و این زبان را به یک زبان قابل انعطاف تبدیل کرده است. شرکت اپل زبان Swift را برای آسانی و اینکه با زبان پایتون تطبیق دهد ایجادکرده است.

یاد گیری این زبان بستگی به افراد دارد ولی می توان گفت کمی سخت است ولی بازار کار بسیار خوبی دارد.

زبان برنامه‌نویسی Swift


6. زبان برنامه نویسی (GO)

یکی از جدیدترین زبان های برنامه نویسی برای دستیابی سریع به رشد ، زبان برنامه نویسی GO است.

این زبان برنامه نویسی قول می دهد با رویکردی نسبتاً لطیف ، مقابله با برخی از سخت ترین مشکلات محاسباتی را برطرف کند.

Google تمام پیشگامان این زبان برتر برنامه نویسی را حفظ می کند.

Go ترکیبی از مزایای C ، مانند یک زبان استاتیک ، کامپایل شده و ویژگی های مدرن مانند جمع آوری زباله ، تایپ ساختاری و همزمانی با سبک CSP را به آن اضافه می کند.

درک زبان حتی برای برنامه نویسان جدید و در عین حال بسیار قدرتمند ، ساده است.

بسیاری از جدیدترین پروژه های محبوب منبع باز برای راحتی که در اختیار افراد قرار می دهد پذیرفتند بدون نیاز به ویژگی های مورد نیاز خود را انتخاب کنند.

از نظر فعلی ، به نظر می رسد Go زبانی است که به اکثر سیستم های آینده قدرت می بخشد. بنابراین ، اگر به دنبال زبان های برنامه نویسی جدیدی هستید که با یک انجمن جدید مفید برای پروژه منبع باز بعدی خود بسیار قانع کننده باشند ، بهتر است از زبان برنامه نویسی Go استفاده کنید.

زبان برنامه نویسی Go