از جمله عوارض پوستی پس از بارداری می توان به ترک پوست ، لک ها و تیرگی ها در اطراف ناحیه تناسلی ، کشاله ران و زیربغل و همچنین گشادی واژن اشاره نمود که شدیدا باعث کاهش اعتماد به نفس زنان می شود و روزانه ساعت ها از وقت آنها صرف چاره جویی برای این عوارض پوستی بارداری می شود که اکثرا نتایج مطلوبی هم حاصل نمی شود. اما در این مقاله ما روش های پیشگیری و درمانی را با شما در میان می گذاریم که بسیار موثر بوده و شما را از شر این عارضه ها نجات خواهد داد.

عوارض پوستی بارداری

جلوگیری از ترک پوست در بارداری

بسیاری از مطالعات و نظرسنجی ها نشان میدهند که ترک پوست قطعا یکی از دلایل مهم عدم اعتماد به نفس در زنان میباشند. هنگام بارداری، به دلیل رشد سریع و ناگهانی بدن ، خانم ها ریسک بالایی در ظهور ترک پوستی را دارند. در حقیقت، گفته میشود که ۷۵ الی۹۰ درصد خانم های باردار حین بارداری از این پدیده رنج میبرند. ترک های پوستی ممکن است بر روی سینه ها، شکم، دست ها و پاها ظاهر شوند و به احتمال زیاد در ماه ششم یا هفتم بارداری بیشتر نمد پیدا کنند. صرف نظر از اینکه پیشگیری از ایجاد این ترک ها بسیار دشوار است، افراد در حرفه های زیبایی و پزشکی دائما در تلاش برای یافتن روشی برای پیشگیری از ترک پوست در حین بارداری هستند.

عوارض پوستی بارداری

اگرچه پیشگیری کامل از ترک پوستی عملا غیرممکن است، اما کارهای متعددی را میتوانید برای پیشگیری از ترک پوست انجام دهید، لطفا قبل از انجام هر کدام از روش هایی که در ادامه گفته میشود، برای اطمینان از اینکه مشکل پزشکی دیگری ندارید ، با پزشک خود مشورت کنید.

  1. از طریق نوشیدن حجم زیادی از آب در حین بارداری بدن و پوست خود را آبرسانی کنید. هر چه پوست میزان بیشتری آب جذب کند، قدرت کشیدگی اش را بیشتر حفظ خواهد کرد.
  2. شما باید مقدار زیادی میوه و سبزیجاتی که غنی از سیلیس، روی، ویتامین C و E هستند را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این ویتامین ها و مواد معدنی برای قوی کردن پوست شما (هنگامیکه پوست شما به دلیل وزن زیاد میشکند) حیاتی هستند. همیشه به یاد داشته باشید که اسکارها (علائم) ممکن است به دلیل کمبود غذایی ظاهر شوند. پس بهتر است خوراکی هایی که باعث سلامت پوست میشوند را در رژیم غذایی خود قرار دهید.
  3. در هفته ۱ الی ۲ بار ورزش های عادی یا سبک انجام دهید. اما هر مرتبه بیش از ۱۵ دقیقه ورزش نکنید، زیرا میتواند برای شما و نوزاد مضر باشد. البته دوباره ذکر میکنم که اول با دکتر خود مشورت کنید تا تایید کند که شما در حین بارداری میتوانید برخی از فرم های سبک ورزش را انجام دهید.
  4. بخش هایی از بدن را که احتمال به وجود آمدن ترک پوست وجود دارد را ماساژ دهید. فایده ماساژ ملایم این است که باعث کشش طبیعی و سالم پوست شما میشود. همچنین میتوانید برای ماساژ از روغن زیتون استفاده کنید که منبعی غنی از ویتامین E میباشد. این کار پوست را منعطف نگه میدارد و از ترک پوست در حین بارداری پیشگیری میکند.
  5. به دقت مراقب وزن خود باشید و حواستان به افزایش وزن های ناگهانی باشد. این کار به این دلیل است که افزایش یا تغییرات وزن ناگهانی میتواند پوست را بیش از حد تحملش بکشد که باعث پارگی و اسکار میشود. با دکتر خود در مورد اینکه (با توجه به فرم بدن شما) وزن ایده آلی که باید به آن برسید چقدر است مشورت کنید. اگر وزن خود را در رینج مورد نظر نگه دارید احتمال اینکه اسکار پیدا کنید کمتر میشود.
  6. از کرم های ضد ترک بارداری استفاده کنید، اما خیلی مراقب باشید که از چه نوع کرم هایی استفاده میکنید. برای پیشگیری از عوارض جانبی آنها از محصولات و کرم های بر پایه مواد شیمیایی دوری کنید. توصیه میشود که از کرم هایی که تمام مواد آنها گیاهی میباشند استفاده کنید، و ثابت شده است که استفاده از این کرم ها به صورت موثری از ایجاد ترک پوست در حین و بعد از بارداری پیشگیری میکند و آنها را کاهش میدهد، در عین حال پوست شما را عمیقا نرم و تقویت میکنند. بهترین کرم برای جلوگیری از ترک شکم در بارداری کرم ضد ترک بارداری بیوبالانس است که تماما از عصاره های گیاهی تهیه شده و مصرف کنندگان آن از تاثیر فوق العاده این کرم بسیار راضی هستند.

تیرگی ناحیه تناسلی و زیر بغل

از دیگر عارضه های پوستی که ممکن است در حین بارداری و یا پس از آن با آن مواجه شوید تیرگی پوست ناحیه کشاله ران و زیر بغل شماست که بسیاری از بانوان به دلیل استفاده از ژیلت برای ازاله موهای زائد بدن خود و همچنین پوشیدن لباس زیر های بی کیفیت این تیرگی ها و لک های پوستی را تجربه می کنند.

عوارض پوستی بارداری

روش های خانگی بسیاری برای درمان تیرگی واژن و زیر بغل وجود دارد اما یکی از بزرگترین معایب آنها زمانگیر بودن آنها و دیرتر اثر کردنشان است که بعضا تا یک سال باید از یک روش برای درماتی تیرگی واژن و زیر بغل خود استفاده کنید اما پیشنهاد ما استفاده از بهترین کرم سفید کننده واژن و زیر بغل با نام بیوبالانس است که کاملا از عصاره های گیاهی تهیه شده و از نظر اثرگذاری فوق العاده جواب می دهد. کرم سفید کننده واژن و زیر بغل بیوبالانس از عصاره گیاهانی مانند شیرین بیان و کره شیا تشکیل شده که بسیار موثر در از بین بردن تیرگی ها و لک های پوستی هستند بعلاوه حاوی ویتامین E و C جهت تغذیه مناسب و شادابی و طراوت پوست شماست.

گشادی واژن پس از بارداری

یکی از مهمترین عارضه هایی که پس از زایمان ممکن است با آن مواجه شوید گشادی واژن است که برطرف کردن این عارضه یکی از دغدغ ه های اصلی مادران محسوب می شود. پیشنهاد ما استفاده از یک ژل تنگ کننده واژن با کیفیت و گیاهی است تا با اطمینان خاطر بتوانید از آن استفاده کنید و هیچگونه عوارض جانبی هم برای شما نداشته باشد.

عوارض پوستی بارداری

یکی از بهترین ژل ها که می توانید با اطمینان آن را تهیه کرده و استفاده کنید ژل تنگ کننده واژن ویاکسی است که استفاده کنندگان از این ژل از کیفیت و تاثیر بی نظیر آن بسیار راضی بوده و در تعدادی از موارد باعث جلوگیری از جدایی زوج هایی شده که به دلیل مشکل گشادی واژن قصد جدایی از یکدیگر را داشته اند.