جادوگران خوشمزه‌ای به نام کیک‌های اسفنجی

محصولات ناتلی؛ انتخابی خوشمزه

کیک اسفنجی از آرد، شکر و تخم‌مرغ تهیه می‌شود. آن‌قدر تخم‌مرغ را می‌زنند تا کف کند. سپس از همین خاصیت خمیر کیک را آماده می‌کنند. نام این کیک را از اسفنج دریایی گرفته‌اند. چون وقتی این کیک بریده می‌شود مانند اسفنج دریایی بافت آن از تعداد خیلی زیادی حباب‌های هوایی تشکیل شده است. معمولا این کیک پس از پخت به تنهایی استفاده نمی‌شود بلکه با خامه، کرم کره، باواروا، موس یا انواع میوه ترکیب می‌شود. این کیک یکی از غنی‌ترین کیک‌ها از نظر داشتن تنوع در مدل است و همچنین یکی از کیک‌های اصلی و پایه در شیرینی‌پزی آمریکایی و اروپایی به شمار می‌آید. در ضمن کیک‌های غیرچرب یا کیک‌های فوم را نیز به نام کیک‌های اسفنجی می‌خوانند.

اگر زمانی تصمیم گرفتید این کیک را در خانه بپزید، باید به چند نکته توجه کنید. سرد بودن مواد میزان کف کردن را کاهش می‌دهد بنابراین مواد باید زودتر از یخچال بیرون آورده شده و دمای آن به دمای حرارت اتاق رسیده باشد. در هنگام تدارک و آماده کردن مواد باید شکر و آرد از الک گذرانده شوند. به هم زدن آرد با مایه باید توسط لیسک و برخلاف جهت چرخاندن ظرف صورت گیرد. وقتی خمیر آماده شد در قالب ریخته شده و بلافاصله در داخل فر قرار گیرد و بعد از بیرون آوردن قالب از فر نیز فورا کیک را باید از قالب در آورد. و در انتها نیز این نکته را فراموش نکنید که برای جلوگیری از خشک شدن، باید روی کیک در معرض هوا نباشد و در حالت پوشیده نگهداری شود.

جادوگران خوشمزه‌ای به نام کیک‌های اسفنجی

همان‌طور که گفتیم کیک اسفنجی پایه‌ی اصلی بسیاری از کیک‌ها محسوب می‌شود. قنادی‌های مختلف نیز برای تهیه مدل‌های مختلف و متعدد کیک‌های خود از این کیک بهره می‌برند. اگر در تهران بگردید قنادی‌های زیادی خواهید یافت که با سطح کیفی مختلف مشغول به کار هستند. همچنین برندهایی را خواهید دید که تخصص آن‌ها پخت کیک و شیرینی مخصوص کافه‌ها، شرکت‌ها، سالن‌های برگزاری مجالس و رستوران‌ها است. ترتیب و روند پخت کیک و شیرینی به وسیله این برندها نسبت به قنادی‌های معمولی می‌تواند کمی متفاوت باشد. یکی از برندهای معروف در این حوزه، برند کیک تی‌اس است. برندی که با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا تلاش بسیار زیاد و موثری برای دست‌یابی به کیفیت بالا کرده است. کیفیتی که به نظر می‌رسد به دست آمده است. کافی ست یک دفعه یکی از محصولات این برند را امتحان کنید تا متوجه تفاوت با دیگر کیک‌ها و شیرینی‌‌های موجود در سطح بازار شوید.

کیک‌های تی‌اس، خوشمزه و باکیفیت

کیک تی‌اس نیز انواع و اقسام کیک‌هایی را تولید می‌کند که پایه اصلی پخت آن‌ها کیک اسفنجی است. این کیک‌ها تنوع بسیار زیادی دارند تا پاسخگوی نیاز متفاوت بازار باشند. اگر شما به کافه‌ای رفتید که کیک‌های تی‌اس را سرو می‌کردند حتما موفق خواهید شد یکی از کیک‌های زیر را امتحان کنید. این کیک‌ها همه بر پایه‌ی کیک اسفنجی تهیه می‌شوند.

جادوگران خوشمزه‌ای به نام کیک‌های اسفنجی

کیک ترامیسو که از کیک اسفنجی قهوه تهیه می‌شود. کیک‌های شکلاتی، مکزیکی، چیز کیک ماربلد، کیک صبحانه شکلاتی، چیزکیک نوتلا دانه ای، کیک شکلات پودری و کیک براونی که همه‌گی به کمک کیک اسفنجی شکلاتی آماده می‌شوند.

جادوگران خوشمزه‌ای به نام کیک‌های اسفنجی

کیک میوه ای هلو و کیک توت‌فرنگی نیز پایه‌ای بر مبنای کیک اسفنجی وانیلی دارند. مافین سفید شکلاتی نیز با کیک اسفنجی وانیلی پخته می‌شود اما در آن مغز توت‌فرنگی نیز مخلوط می‌کنند. به این کیک، اسفنج مخصوص شکلاتی همراه با مغز شکلات نیز اضافه می‌شود. همچنین علاوه بر کیک شکلاتی در پخت کیک صبحانه دو رنگ نیز از کیک اسفنجی وانیلی استفاده می‌کنند.

کیک گرین تی نیز یکی دیگر از محصولات برند تی‌اس است. این کیک متفاوت که نمونه‌ی مشابه آن را همه جایی پیدا نخواهید کرد؛ به کمک کیک اسفنجی چای سبز آماده می‌شود. کیک کارامل اسفنجی هم همان‌طور که از نام آنآن مشخص است، یکی از ارکان اولیه تهیه‌ی آن کیک اسفنجی است.

جادوگران خوشمزه‌ای به نام کیک‌های اسفنجی

البته اگر شما به عنوان یک کافه‌دار یا صاحب یک رستوران یا سالن برگزارکننده‌ی مجالس دوست داشته باشید کیک خاص دیگری را که در این لیست نیست و پایه‌ی پخت و تهیه آن کیک اسفنجی است، سفارش دهید؛ نگران و ناامید نباشید. برند تی‌اس امکان پذیرش سفارش‌های خاص شما را نیز دارد. این برند هر روز سفارش‌های خود را جمع‌آوری می‌کند تا براساس آن‌ها تولیدات خود را برای روز بعد بداند و برنامه‌ریزی کند.

این برند ضمن توجه و پیروی از اصول بهداشتی، سعی بر عرضه تولیداتی با کیفیت بالا دارد. تولیداتی که با نمونه‌های بین‌المللی خود قابل رقابت باشند. عمر نگهداری کیک‌های تی‌اس بین پنج تا یک هفته است و برای تهیه‌ی آن‌ها می‌توانید هم به قنادی ناتلی در خیابان سهروردی شمالی مراجعه کنید و هم برای سفارش آنلاین هر کدام از کیک‌های تی‌اس به سایت ناتلی سر بزنید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر نیز از طریق سایت کیک تی‌اس اقدام کنید.

قنادی ناتلی برای مشتریان معمولی نیز فروش کیک تی‌اس را مدنظر قرار داده است. بنابراین حتی اگر صاحب کسب‌وکار خاصی هم نیستید، همچنان می‌توانید مشتری کیک‌های متنوع و خوشمزه‌ی تی‌اس باشید. فقط کافی است به قنادی ناتلی بروید و سراغ ویترین کیک‌های تی‌اس را بگیرید. مطمئن هستم مجذوب ظاهر دل‌پذیر این کیک‌ها خواهید شد و البته بعد از امتحان هر کدام، متوجه خواهید شد طعم خوشمزه در این کیک‌ها حرف اول را می‌زند.

برند تی‌اس نیز برای تهیه انواع و اقسام کیک‌های خوشمزه خود به همین صورت عمل می‌کند.