رکاب

دنیای امروز دنیای راهکارهای خلاق است، در سال‌های اخیر دیده‌ایم که چطور با توسعه فناوری، راه‌حل‌هایی ساده و در دسترس برای کارهایی که پیش از این سخت و زمان‌بر بودند فراهم شده‌اند. رکاب یکی از همین راهکارهای نوین برای انجام کاری است که پیش از این نیازمند صرف زمان زیادی بودند: خرید و فروش وسایل نقلیه.

رکاب چیست؟

رکاب یک سرویس جدید آنلاین خرید و فروش خودرو و موتورسیکلت و ماشین‌آلات سنگین است. کاربرد اصلی رکاب راحت کردن ارتباط بین فروشندگان و خریداران انواع وسایل نقلیه است.

فروشندگان خودرو، موتور یا ماشین‌آلات سنگین می‌توانند با مراجعه به سایت رکاب به صورت رایگان برای فروش وسیله نقلیه خود آگهی ثبت کنند و خریداران می‌توانند این آگهی‌ها را کاملا رایگان در سایت مشاهده کنند.

رکاب

آگهی‌های ثبت شده در رکاب کامل و جامع هستند و خریدار می‌تواند تمام اطلاعات ضروری از قیمت گرفته تا میزان کارکرد و وضعیت بدنه را مشاهده کند. رکاب بخش‌های مجزایی برای خرید و فروش خودرو، موتورسیکلت و ماشین‌آلات سنگین در نظر گرفته است تا کاربر راحت‌تر بتواند وسیله نقلیه مورد نیاز خود را پیدا کند.

اما رکاب چه ویژگی‌هایی دارد و چطور راهکارهایی برای کاهش وقت و هزینه خریداران و فروشندگان خودرو، موتورسیکلت و ماشین آلات سنگین ارائه می‌کند؟

ویژگی‌های رکاب

جستجوی پیشرفته

رکاب به یک سیستم جستجوی پیشرفته و هوشمند مجهز است که به خریداران کمک می‌کند خودرو، موتورسیکلت یا ماشین‌های سنگینی با ویژگی‌هایی مطابق نیاز و خواسته خود پیدا کنند. رکاب فیلترها و دسته‌بندی‌های جامع و متنوعی در اختیار کاربران خود می‌گذارد که به آن‌ها اجازه می‌دهند سریع و راحت خودروی دلخواه خود را در میان آگهی‌های متعدد پیدا کنند.

بررسی مشخصات فنی

رکاب به منظور راحتی هرچه بیشتر کاربران خود امکانات و ویژگی‌های زیادی برای آن‌ها در نظر گرفته است. با وجود امکاناتی مانند مقایسه خودروها و موتورسیکلت‌ها با یکدیگر و مشاهده مشخصات فنی خودرو و مشخصات فنی موتورسیکلت و همینطور مشخصات فنی وسایل نقلیه سنگین، رکاب به مانند یک مشاور حرفه‌ای در کنار خریداران حضور دارد و به آن‌ها کمک می‌کند انتخابی آگاهانه داشته باشند.

قیمت روز خودرو و موتورسیکلت

آگاهی از قیمت روز خودرو امکان مشاهده قیمت‌ روز خودرو و همینطور قیمت روز موتورسیکلت برای یک معامله منصفانه ضروری است. به همین دلیل است که رکاب بخشی ویژه برای نمایش قیمت روز خودرو و موتورسیکلت در نظر گرفته تا خریداران بتوانند به سادگی قیمت خودرو یا قیمت موتور مورد نظر خود را در بازار بررسی کنند و با آرامش خیال خرید کنند. همچنین آگاهی از قیمت روز خودرو و موتورسیکلت به فروشندگان کمک می‌کند با یک قیمت‌گذاری رقابتی و منصفانه، بدون اینکه ضرر کنند خودرو یا موتور خود را به قیمت بفروشند.

جستجوی آگهی روی نقشه

یکی از مشکلات اصلی خرید و فروش آنلاین خودرو این است که کاربران ممکن است خودرویی را بپسندند اما بعد مسافت مانع از سر گرفتن معامله ‌شود. رکاب برای حل این مشکل، راهکاری منحصر به فرد دارد.

با استفاده از سرویس جستجوی آگهی روی نقشه تنها آگهی‌های فروشی که در مجاورت محل تعیین شده توسط کاربر هستند برای او نمایش داده می‌شود. این یعنی خریداران می‌توانند بدون تلف کردن وقت و هزینه، تنها آگهی‌های فروش خودروهایی در بازه مسافتی تعیین شده را مشاهده کنند.

استعلام خلافی خودرو

در بخش استعلام خلافی خودرو، کاربران می‌توانند با استفاده از بارکد پستی کارت خودرو، تنها با چند کلیک خلافی خودروی مورد نظر خود را مشاهده کنند. همچنین در این صفحه کاربران می‌توانند نمره‌ منفی گواهینامه خود را نیز مشاهده کنند. آگاهی از خلافی پرداخت نشده خودرو در خرید و فروش خودرو ضروری است چرا که توجه نکردن به این موضوع می‌تواند مشکلات زیادی برای مالک بعدی خودروهای کار کرده ایجاد کند و هزینه زیادی به آن‌ها تحمیل کند.

محسابه هزینه انتقال سند خودرو

هزینه‌های خرید و فروش خودرو محدود به هزینه تبادل شده بین خریدار و فروشنده نیست و هزینه‌های جانبی مختلفی دارد. یکی از این هزینه‌ها، مبلغی است که برای انتقال سند خودرو به نام خریدار به دفاتر اسناد رسمی پرداخت می‌شود. هزینه انتقال سند خودرو نسبت به نوع و مدل خودرو متفاوت است. در این صفحه کافی است کاربران مشخصات خودروی خود را وارد کنند تا هزینه تقریبی انتقال سند خودرو را مشاهده کنند.

مقالات تخصصی و اخبار خودرو و موتورسیکلت

بخش مقالات تخصصی خودرو، موتورسیکلت و ماشین‌‌های سنگین رکاب اطلاعات جذاب و خواندنی فراوانی برای علاقه‌مندان به خودرو و صنعت وسایل نقلیه فراهم می‌کند.

کاربران با مطالعه نقد و بررسی‌های تخصصی خودرو و همینطور معرفی جدیدترین فناوری‌های روز جهان خودرو و موتورسیکلت می‌توانند اطلاعات خود را به‌روز کنند تا تجربه‌ی خرید و فروش بهتری داشته باشند. این بخش همچنین مقالات آموزشی، راهنمای خرید و مقایسه وسایل نقلیه متنوعی دارد که کمک می‌کند شما نیز به یک متخصص و کارشناس خودرو تبدیل شوید.

رکاب

علاوه بر وب سایت رکاب، کاربران می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار رکاب نیز از تمام خدمات این سایت استفاده کنند. اپلیکیشن رکاب را برای اندروید از کافه ‌بازار یا گوگل پلی و اپلیکیشن رکاب برای iOS را از سیب‌ اپ دریافت کنید.