کیک شکلاتی یکی از معروف‌ترین کیک‌های جهان

محصولات ناتلی؛ انتخابی خوشمزه

کیک شکلات کیکی است با طعم شکلات ذوب شده یا پودر کاکائو. شاید بتوان گفت این کیک یکی از معروف‌ترین کیک‌های جهان به حساب می‌آید. به خصوص کودکان از طرفداران دو آتیشه‌ی این کیک محسوب می‌شوند. همچنین در دنیای قنادی و شیرینی‌پزی این کیک، پایه و اساس طبخ بسیاری از کیک‌های دیگری است. تاریخ کیک شکلاتی به سال 1764 میلادی می‌رسد. هنگامی که دکتر جیمز بیکر کشف کرد که چگونه می‌توان از سابیدن دانه‌های کاکائو به شکلات رسید. کیک شکلات سنتی، کیک لایه‌ای شکلاتی، کیک جنگل سیاه، کیک سوفله شکلات، کیک فاج، کیک شکلاتی گاناش، کیک قرمز مخملی یا حتی نمونه‌های دیگری مانند براونی از نمونه‌های رایج و محبوب کیک شکلاتی هستند.

کیک شکلاتی معمولا بافت نرمی دارد و رایحه‌ای بسیار خوش. دستور پخت کیک شکلاتی آسان و راحت است و پیچیدگی خاصی ندارد. کیک شکلاتی سنتی به راحتی و به آسانی درست شده و آماده می‌شود.

کیک شکلاتی

مواد لازم برای درست کردن کیک شکلاتی ساده شامل 200 گرم آرد سفید،  ۲۰۰ گرم شکر، یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر، نصف قاشق چایخوری جوش شیرین، ۱۷۵ گرم کره، ۴۰ گرم پودر کاکائو، دو تخم‌مرغ درشت، ۱۵۰ میلی‌لیتر خامه ترش (یا معمولی) و اگر دوست داشتید دو قاشق چایخوری عصاره وانیل می‌شود.

اگر مواد را قبلا از یخچال بیرون بگذاریم تا با هوای اتاق هم‌دما شود، بهتر است. فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم می‌کنیم. سپس آرد را الک کرده و بعد همه مواد را با هم در دستگاه می‌ریزیم و هم می‌زنیم؛ آنقدر که یک مایع کشدار و غلیظ و خوشبو آماده شود. در انتها نیز مواد را در یک قالب یا ظرف کیک‌پزی که چرب و آردی شده، می‌ریزیم و برای پخت به مدت نیم ساعت می‌گذاریم در فر بماند. وقتی مواد به چوب خلال دندان نچسبد، به معنی اتمام زمان پخت کیک خواهد بود.

همچنین بخوانید : طرز تهیه کیک شکلاتی

فراموش نکنید که می‌توانید میزان پودر کاکائو را کم یا زیاد کنید. پودر کاکائو با کیفیت بالا همراه با شکلات خیلی خوب و باکیفیت، طعم بی‌نظیری به این کیک سنتی و قدیمی می‌دهد. شما حتی می‌توانید برای روی این کیک یک کرم عالی و فوق‌العاده تهیه کنید. برای این کار به ۷۵ گرم کره، ۱۷۵ گرم شکلات سیاه آب‌شده، ۳۰۰ گرم شکر، یک قاشق چایخوری عصاره وانیل و ۱۲۵ گرم خامه شیرینی‌پزی نیاز دارید.

شکلات را در ظرفی با بخار آب، ذوب کنید. کره را هم باید آب کرد. هر دو را وقتی که کمی سرد شدند، در ظرفی با هم مخلوط کنید. بعد نوبت اضافه کردن خامه است. مخلوط نهایی باید همراه با شکر به قدر کفایت زده شود. در این دستور شکلات هر چقدر تلخ‌تر، نتیجه بهتر خواهد شد. از این کرم وقتی استفاده می‌کنیم که کیک کاملا خنک شده باشد.

کیک شکلاتی

متخصصان امر می‌گویند بهتر است کیک شکلاتی با نوشیدنی گرمی سرو شود که عطر و طعم غالبی نداشته باشد. تا بدین ترتیب طعم کیک حفظ شود و بتوان بیشتر از آن لذت برد.

اما گاهی ممکن است وقت یا حوصله پخت کیک را نداشته باشید. در چنین وقتی حتما سر زدن به یک قنادی خوب و درجه یک اولین گزینه‌ای است که به ذهنتان خطور می‌کند. کیک شکلاتی در بسیاری از قنادی‌ها عرضه می‌شود اما گاهی تفاوت کیفیت در حدی است که موجب تعجب می‌شود. به همین خاطر ما الان به شما برندی را معرفی می‌کنیم که تعدادی از کیک‌های شکلاتی خوشمزه را در میان تولیدات خود دارد.

برند کیک تی‌اس با استفاده از فناوری روز، مواد اولیه مرغوب و نیروی خبره‌ی توانمند و همچنین با پیروی از قوانین سلامت و بهداشت، کیک‌ها و دسرهایی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد که در نوع خود بی‌نظیر هستند. این برند توانسته است با محکم کردن جای پای خود در دنیای کسب‌وکارهای شیرین و خوشمزه، بسیاری از صاحبین کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی، بوفه‌ها، هتل‌ها، مجموعه‌های ورزشی، بیمارستان‌ها و تالارهای جشن و مهمانی را مجاب کند که با کیک‌های تی‌اس منوی خود را تکمیل کنند.

کیک شکلاتی

کیک شکلات پودری، کیک صبحانه شکلاتی، کیک مکزیکی، کیک براونی، کیک برشی شکلاتی، کیک دبل چاکلت، کیک گاناش و حتی کیک قرمز مخملی از انواع مختلف کیک شکلاتی هستند که با نام برند تی‌اس در دسترس شما هستند. شما می‌توانید برای سفارش این کیک‌ها یا به قنادی ناتلی در خیابان سهروردی شمالی مراجعه کنید یا به سایت ناتلی سر زده و اقدام به خرید اینترنتی این کیک‌ها کنید.

برند تی‌اس کیک‌های خود را که دوره ماندگاری پنج روزه دارند و به صورت روزانه نیز تولید می‌شوند، هم به شکل کامل و هم در صورت تمایل شما به شکل برشی به فروش می‌رساند. ما مطمئن هستیم طعم و ظاهر این کیک‌ها در نظر مشکل‌پسند شما مقبول خواهند افتاد. همیشه شیرین‌کام باشید.