موس دسری همه‌پسند و پرطرفدار

محصولات ناتلی؛ انتخابی خوشمزه

شیرینی انواع و اقسام متفاوتی دارد و اروپایی‌ها در کل جهان از نوآوران و تولیدکنندگان بی‌نظیر شیرینی محسوب می‌شوند. ریشه بسیاری از شیرینی‌ها به این قاره می‌رسد و در این میان فرانسوی‌ها به خاطر علاقه و استعدادی که داشته و دارند، در تولید شیرینی‌های مختلف همیشه حضور داشته‌اند و نامشان می‌درخشیده است. یکی از این شیرینی‌ها انواع موس است.

موس یک نوع شیرینی یا بهتر است بگوییم یک نوع دسر است که ریشه‌ها و مبدا خود را از کشور فرانسه گرفته است. دسری سرد که فقط به طعم شیرین محدود نمی‌شود و در دستور پخت‌های مختلف به صورت غذاهای متعددی نیز تهیه می‌شود. غذاهایی که در در پخت آن‌ها ممکن است از گوشت، ماهی، صدف و سبزیجات استفاده شود.

موس دسری همه‌پسند و پرطرفدار

در زبان فرانسوی موس به معنای کف یا خزه است. به همین دلیل شاید نام این شیرینی را موس گذاشته‌اند. چراکه از ویژگی‌های این دسر، بافت پر از هوای آن است. این دسر معمولا با هم زدن سفیده تخم‌مرغ و خامه و ترکیب و مزه‌دار کردن آن به وسیله تکه‌های میوه و شکلات تهیه می‌شود. همچنین در مدلی دیگر از دستور پخت موس، این دسر را از زرده تخم‌مرغ و ژلاتین درست می‌کنند. بدین ترتیب با توجه به مواد به‌کار رفته در طرز تهیه این دسر، ما انواع موس‌ها را خواهیم داشت. موس شکلاتی، موس توت‌فرنگی، موس انار، موس چای سبز و موس زردآلو.

البته مشابه موس، دسر دیگری نیز وجود دارد. دسر باواریا. گاهی این دو دسر با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند. اما ما تفاوت آن‌ها را به شما می‌گوییم. در موس بیشتر از مرنگ یا سفیده تخم‌مرغ زده شده استفاده می‌شود. همچنین سبکی از ویژگی‌های اصلی موس است. به علت همین سبکی است که همراه با موس بیشتر از خمیر کیک اسفنجی استفاده می‌شود تا خمیر بیسکویت. به خاطر تردی و نرمی، خمیر کیک اسفنجی با موس هم‌خوانی بهتر و بیشتری دارد.

موس دسری است که معمولا به صورت یک نفره سرو می‌شود. در ظرف‌هایی تک‌نفره و عموما لیوانی شکل. در نهایت اینکه موس دسری غنی، غلیظ؛ سرد و خنک است. معمولا برای ایجاد غلظت در آن از شکلات ذوب شده استفاده می‌کنند و از دیگر اسانس‌ها و حتی پنیر خامه‌ای و پوره میوه‌های مختلف مانند موز و توت‌فرنگی برای تهیه آن بهره می‌برند. این را بدانید که موس پخته نمی‌شود. بلکه معمولا به صورت بن‌ماری و غیرمستقیم و از طریق بخار آب آن را آماده می‌کنند و سپس آن را در یخچال با سرد کردن به غلظت می‌رسانند. در مراحل تهیه انواع موس از خامه فرم گرفته، سبک و زده شده هم استفاده می‌شود.

 موس آلبالو، موس شکلاتی با خامه و توت فرنگی، موس شکلاتی، موس ژله‌ای و موس کیک پنیر از معروف‌ترین موس‌هایی هستند که طرفداران زیادی دارند.

طرز تهیه موس

تهیه موس در خانه می‌تواند کار آسانی باشد. شما می‌توانید در کاسه‌های شیشه‌ای کوچک یا فنجان‌هایی زیبا این دسر را درست کنید. این دسر را حداقل چهار ساعت قبل از زمان سرو تهیه کنید و اجازه بدهید در یخچال خود را بگیرد. همچنین شما می‌توانید مقدار شکر را با توجه به ذائقه خود تغییر دهید و یادتان باشد که در هر صورت از بهترین شکلات استفاده کنید.

یک پیمانه شکلات تلخ و شیرین، نصف پیمانه شیر، سه عدد سفیده تخم‌مرغ، سه قاشق غذاخوری شکر و خامه زده شده به مقدار لازم را تهیه کنید. در یک قابلمه کوچک، شیر و شکر را مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید تا داغ شده و شکر کامل حل شود. اجازه ندهید مخلوط به دست آمده، بجوشد. شکلات‌ها را ریز خرد کرده، داخل مخلوط‌کن بریزید و شیر داغ را به آن اضافه کنید. حدود یک دقیقه مخلوط کرده تا شکلات آب شود. نوبت اضافه کردن سفیده تخم‌مرغ‌ها است. با درجه بالا یک دقیقه یا بیشتر مخلوط کنید تا مایه سبکی حاصل شود. سپس موس را داخل فنجان‌ها ریخته و 3 تا 4 ساعت در یخچال بگذارید. هنگام سرو کردن، مقداری خامه زده شده روی آن‌ها بریزید و با مواد دلخواه تزیین کنید. البته فراموش نکنید که این راحت‌ترین طرز تهیه موس است و ما پیشنهاد می‌کنیم خیال خودتان را راحت کرده و به یک قنادی خوب مراجعه کرده و به میزان موردنیاز خود، موس را به هر طعمی که دوست دارید خریداری کنید.

پیشنهادی از بهترین موس‌های تهران

قنادی ناتلی در کنار محصولات خود، شیرینی‌ها و دسرهای تولیدی برند کیک تی‌اس را نیز عرضه می‌کند. ما پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به قنادی ناتلی در خیابان سهروردی مرکزی، موس محبوب خود را تهیه کنید. موس‌های برند تی‌اس تا پنج روز قابل نگهداری در یخچال هستند و ظاهر و طعم عالی آن‌ها، می‌توانند مهمانی‌های شما را بسیار درخشان و متفاوت کنند.

m2

برند تی‌اس سه مدل موس مختلف دارد که هر سه مدل را به صورت لیوانی عرضه می‌کند. موس شکلاتی، موس انار و موس آلبالو. موس شکلات لیوانی تی‌اس از خامه، زرده تخم‌مرغ، کرم کاکائو و پودر کاکائو تهیه شده است. موس انار لیوانی آن از شیر، شکر، تخم‌مرغ، خامه، عصاره انار و دانه‌های انار و موس آلبالو لیوانی تی‌اس از شیر، شکر، تخم‌مرغ، خامه، عصاره آلبالو و چند دانه آلبالو. طعم‌هایی که می‌توانند پاسخگوی سلایق و ذائقه‌های مختلف باشند.