هاست

تمامی سایت ها برای اینکه در دسترس بازدید کنندگان قرار بگیرند پیش از همه چیز به هاست و دامین نیاز دارند. هاست و دامین به عنوان زیرساخت یک وبسایت مطرح است و امکان راه اندازی سایتن بدون آنها وجود ندارد. اگر مایل هستید که اطلاعات مفیدی در خصوص هاست و دامین بدست آورید از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

هاست چیست

هاست یا به عبارت صحیح تر وب هاستینگ ( Web hosting ) به معنی میزبانی وب می باشد. اطلاعات و محتوای سایت در فضایی اختصاصی که بخش یا تمامی از یک سرور قدرتمند و سریع می باشد قرار می گیرد و به این طریق دسترسی برای عموم فراهم می گردد. این فضا معمولا با کنترل پنل ارائه می شود که کار کردن با آن آسان باشد. برای میزبانی وب سایت ها غالبا از دو نوع هاست می توان استفاده نمود که هاست ویندوز و هاست لینوکس می باشد. می بایست توجه داشته باشید که انتخاب اینکه از کدام نوع هاست استفاده نماییم به نوع و ساختار سیستم مدیریت محتوا وابسته می باشد.

دامنه چیست

دامین یا دامنه ( Domain ) به معنی آدرس سایت می باشد که برای دسترسی به مشاهده آن سایت در اختیار بازدیدکنندگان قرار میگیرد. البته بدون دامنه نیز می توان سایت را به وسیله IP راه اندازی نمود اما با توجه به اینکه حفظ کردن آی پی سخت است بهتر است از دامنه استفاده گردد. دامنه ها انواع مختلفی دارند و به دسته های متفاوتی نظیر دامنه ملی و بین المللی تقسیم می شوند.

سیستم مدیریت محتوا چیست

سیستم مدیریت محتوا یا CMS به معنی سایت ساز می باشد. توسط سیستم مدیریت محتوا می توان سایت های مورد نظر را راه اندازی نمود و نیازی به دانستن زبان های برنامه نویسی تحت وب نمی باشد. پس از اینکه هاست و دامین با هم ست شده و در دسترس قرار گرفتند می توان اقدام به نصب سیستم مدیریت محتوا نمود. از میان سیستم های مدیریت محتوا می توان به وردپرس اشاره کرد که قابلیت های بسیار بالایی دارد و می توان سایت های بسیار خوبی را با آن طراحی و اجرا کرد.

وردپرس چیست

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان نوشته شده با زبان php می باشد. وردپرس بر روی هاست لینوکس قابل راه اندازی است.

و اما یک پیشنهاد ویژه برای شما

مجموعه میزبان فا بیش از 10 سال است که در زمینه ارائه سرویس های میزبانی وب فعالیت می کند. در حال حاضر میزبان فا را می توان بهترین ارائه دهنده سرویس های هاست در ایران دانست. سرویس هایی پرسرعت، پایدارو امن که خیال شما را از بابت هاست راحت می کند و شما می توانید با خیالی آسوده به فکر توسعه وب سایت خود باشید. در صورت تمایل به خرید هاست دامین از میزبان فا می توانید بر روی لینک زیر کلیک کرده و سرویس مورد نظر خود را سفارش دهید.

سفارش هاست ایران میزبان فا

همچنین لازم به ذکر است میزبان فا بهترین ارائه دهنده سرویس هاست مخصوص وردپرس در ایران می باشد.