ماچا، در واقع همان چای سبز ژاپنی است که به روش متفاوتی نسبت به چای سبز تهیه و فرآوری می شود. ماچا، در سایه پرورش می یابد و به این ترتیب کلروفیل بیشتری در برگ های سبز آن ایجاد می شود. پس از برداشت برگ های چای نیز آنها  را بخارپز و خشک می شود و در نهایت پودر می شود و  ماچا تهیه می شود. با این فرآیند تولید، مزه و طعم کاملا متفاوتی نسبت به چای سبز معمولی پیدا می کند.

شیرینی ها و نوشیدنی هایی که می توانید با ماچا درست کنید

مانند هر محصول دیگری مکان کاشت و نیز نحوه فرآوری آن می تواند در هر جایی متفاوت باشد و این تفاوت روی طعم آن تاثیر بگذارد. یکی از بهترین انواع پودر سبز ماچا در دنیا، ماچای ماتسوتی است که در منطقه خاصی از ژاپن پرورش می یابد. برای خرید ماچا در ایران می توانید از اینجا تهیه کنید.

با همه اینها، ماچا تنها به عنوان یک چای کاربرد ندارد و می تواند در انواع نوشیدنی و دسرها از آن استفاده کنید. دستورهای تهیه متفاوتی از آنرا می توانید در اینترنت جستجو کنید. برخی از این نوشیدنی و دسرهای ماچا عبارتند از:

ماچا لاته پای کدو تنبل که با ماچا و پودر کدو تبل تهیه می شود.

شیر طلایی ماچا که به خاطر ظاهر و فواید بسیاری که دارد به نام شیر طلایی مشهور شده است.

لاته ماچا و رز که این لاته با برگ گل محمدی تزیین و طعم دار می شود و جدا از طعم عالی و رنگ خوبش می تواند در پذیرایی از میهمانانتان شاهکار کند.

موهیتوی ماچا، نیز یک نوشیدنی خنک مخصوص روزهای گرم تابستان است و جدا از خنکی می تواند با فواید سرشار ماچا، سلامتی را برایتان به ارمغان بیاورد.

شیرینی ها و نوشیدنی هایی که می توانید با ماچا درست کنید

لاته ماچا با توت فرنگی نیز برای انها که نوشیدنی شیرین تری دوست دارند، عالی است.

شیرینی ها و نوشیدنی هایی که می توانید با ماچا درست کنید

علاوه بر این نوشیدنی ها، دسرها و شیرینی های متفاوتی را می توان با ماچا تهیه کرد:

دونات ماچا، هات شکلات ماچا، کرم برلی ماچا، آفوگاتو ماچا و لوف ماچا از جمله این دسرها هستند.

دستور تهیه تمام این موارد و بسیاری دیگر از دسرها و نوشیدنی های ماچا، را می توانید در سایت ماتسوتی ببینید و از آن لذت  ببرید. برای موارد بیشتر هم می توانید اینجا را ببینید.  جدا از همه اینها ماچا را می توانید به مانند چای نیز بدون هیچ گونه افزودنی دیگر و تنها با آب جوش تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

با توجه به خواص فراوان این معجزه سلامتی ژاپن که سرشار از انواع آنتی اکسیدان است، پیشنهاد می کنیم آنرا نیز در کنار سایر نوشیدنی های روزمره خود بگنجانید و از آن لذت ببرید.