تجارت به سبک الکترونیک

وارد دنیای نوین شوید

تجارت به سبک الکترونیک

امروزه با رشد روز افزون فناوری ، کسب و کار ها نیز متحول شده و در برخی از آن ها تغییرات بنیادی صورت گرفته است ، در این میان کسب و کار هایی که خود را با این تغییرات وفق داده و از تجارت الکترونیک استفاده کرده اند علاوه بر بروز رسانی خود باعث رونق بخشیدن و گسترش فعالیت های خود شده اند.

راه های ورود به تجارت الکترونیک

یکی از دغدغه های مهمی که افراد با آن مواجه هستند ، نحوه ی ورود به بازار های تجارت الکترونیک و اعمال الگو های تجارت الکترونیک بر روی کسب و کار می باشد. این راهکار بسته به نوع سازمان ، شرکت و کسب و کار ها متفاوت بوده و هر کدام از آن ها روش های خاص خود را در این زمینه طلب می کند. تعاملاتی که در بازار های تجارت الکترونیکی صورت می پذیرد می تواند در قالب :

G2G : تعاملات بین دولت ها

G2B : تعاملات بین دولت و سازمان ها

G2C : تعاملات بین دولت و مردم

B2B : تعاملات بین سازمانی

B2C : تعاملات بین سازمان و افراد

C2C : تعاملات بین مردمی

و.. باشد ،

طراحی سایت

یکی از راحت ترین ، کم هزینه ترین و در عین حال موثر ترین راه ها طراحی سایت می باشد ، این کار اغلب به صورت طراحی سایت شرکتی برای شرکت ها و موسسات ، و طراحی سایت فروشگاهی برای افرادی که محصول و خدماتی برای فروش و عرضه به کاربران دارند صورت می گیرد، این نوع سایت ها علاوه بر شناسنامه اینترنتی کسب و کار به عنوان مسیری از تجارت الکترونیک می باشند که تاثیر زیادی بر روی درآمد زایی و رونق فروش دارند.

در کنار طراحی سایت می توان از تکنیک های بازاریابی اینترنتی نیز استفاده کرد، این بازاریابی می تواند در قالب سئو سایت ، بازارایابی شبکه های اجتماعی ، ایمیل مارکتینگ (ارسال ایمیل های تبلیغاتی) ، بازاریابی محتوا ، تبلیغات کلیکی و.. باشد.

سئو سایت

سئو سایت تکنیکی است که در آن سایت شما در کلمات خاصی که تعیین می کنید(در حوزه فعالیتی سایتی که دارید) در رتبه های نخست نتایج جستجو قرار می گیرد، با استفاده از این تکنیک و قرار گیری در رتبه های نخست در کنار برند سازی روزانه بازدید کنندگان و مشتریان جدیدی را وارد سایت خود کنید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز یکی دیگر از روش های بازاریابی اینترنتی است که توجه بیشتر آن بر روی برند سازی معطوف شده است تا فروش و معرفی محصول ، از آنجایی که امروزه شبکه های اجتماعی تبدیل به یکی از سرگرم کننده ترین و پر بازدید ترین مکان های اینترنتی شده است حضور در این مکان ها تاثیر زیادی بر روی برند سازی داشته و علاوه بر شرکت ها و سازمان های بزرگ ، کسب و کار های کوچک نیز می توانند به صورت کاملا حرفه ای در این شبکه ها حضور موثر داشته و به رقابت بپردازند.