کیک هویج؛ کیکی نارنجی‌رنگ و خوش‌طعم

محصولات ناتلی؛ انتخابی خوشمزه

کیک هویج همان‌طور که از نام آن معلوم و مشخص است، به کیکی اطلاق می‌شود که هویج ماده اصلی در دستور پخت آن باشد. در روند پخت این کیک، هویج نرم می‌شود و به همین خاطر این کیک غالبا بافتی متراکم و نرم دارد.

کیک هویج

مراحل پخت کیک هویج شباهت به پخت نان دارد. ابتدا تمام مواد خشک مخلوط می‌شوند، سپس مواد مرطوب به صورت جدا با هم مخلوط شده و بعد از هم زدن کامل به مواد خشک اضافه می‌شوند. در بسیاری از دستورالعمل‌های تهیه کیک هویج موادی وجود دارد که به صورت اختیاری قابل اضافه یا حذف کردن هستند. مانند دانه‌های آجیل، دارچین یا کشمش. اما شکر و تخم‌مرغ جزئی جدایی‌ناپذیر در دستور پخت این کیک هستند. در آمریکا و در برخی از طرزتهیه‌های این کیک از پنیر خامه‌ای نیز استفاده می‌کنند.

در کل کیک هویج کیک نرم و مرطوبی به حساب می‌آید و می‌توان آن را طولانی‌تر از بسیاری از دیگر انواع کیک‌ها نگهداری کرد.

کیک هویج ممکن است ساده خورده شود اما تهیه آن معمولا آسان نیست. کيك هويج از آن دسته کیک‌هایی محسوب می‌شود که اکر دستور پخت عالی نداشته باشد، نتيجه كار چندان جالب نخواهد بود. چون به دليل وجود هويج در بافت كيك، امكان اينكه كيك شما خميری و خيس و چسبناك شود، خيلي زياد است. در بسیاری از مواقع مركز كيك خميری می‌شود و كيك پف لازم را ندارد. در نتيجه صرف آن خوشايند نيست.

تاریخچه کیک هویج

در قرون وسطی شیرین‌کننده‌های کیک گران و کمیاب بودند. بنابراین استفاده از هویج در کیک‌ها از آن دوران رواج داشته است. قدیمی‌ترین دستور پخت برای کیک هویج به سال 1827 میلادی برمی‌گردد. اما رسمی‌ترین دستور پخت را می‌توان در یک کتاب از مدرسه خانه‌داری در سوئیس به سال 1892 میلادی خواند. با توجه به میراث و ریشه شیرینی‌پزی در سوئیس، می‌توان گفت کیک هویج یکی از محبوب‌ترین کیک‌ها در سوئیس است. به ویژه برای جشن‌های تولد کودکان.

این کیک در انگلستان نیز کیک محبوبی است. که احتمالا این محبوبیت به جنگ‌جهانی دوم برمی‌گردد. چون در آن دوران این کیک رواج زیادی پیدا کرده بود. کیک هویج برای اولین بار در رستوران‌ها و سالن‌های غذاخوری در ایالات متحده در اوایل 1960میلادی در دسترس قرار گرفت. به‌طوری‌که در سال 2005، شبکه تلویزیونی آمریکا از کیک هویج به عنوان یکی از پنج غذاهای محبوب و رایج در دهه 70 میلادی نام برد. همچنین بر اساس یک نظرسنجی در رادیو، در سال 2011 کیک هویج به عنوان یکی از کیک‌های موردعلاقه در انگلستان انتخاب شد.

c2

کیک هویج معمولا در جنوب شرقی آسیا به عنوان صبحانه یا میان‌وعده مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما اشتباه نکنید. این کیک همان کیک هویج مورد بحث ما نیست. چون در آن هیچ‌گونه هویجی یافت نمی‌شود. بلکه این کیک از تربچه سفید تهیه می‌شود.

کیک هویج در ایران

این کیک موردعلاقه بسیاری از افراد است و کیک مطبوعی به حساب می‌آید. کیکی مناسب برای مهمانی‌های برانچ یا مهمانی‌های عصرانه. همچنین دسری شکیل و خوشمزه برای بعد از یک شام گرم و خوش‌طعم. اما این کیک در همه قنادی‌ها یافت نمی‌شود و اگر هم بتوانید آن را بیابید، معلوم نیست از کیفیت آن راضی خواهید بود یا نه. با توجه به این توضیحات، ما برای شما پیشنهادی معرکه داریم.

قنادی ناتلی کیک‌های برند تی‌اس را در قنادی خود عرضه می‌کند. این کیک‌ها تا پنج روز زمان مصرف دارند. علاوه بر کیلویی، به صورت برشی نیز فروخته می‌شوند. کیک‌هایی که علاوه بر مشتریان خانگی، در میان کافه‌ها، رستوران‌ها، تالارها و دیگر کسب‌وکارها نیز طرفداران پروپا قرصی دارند. کیک تی‌اس محصولات متعددی دارد که یکی از آن‌ها کیک هویج است.

برند کیک تی‌اس کیک هویج خود را با کیک پوند کره‌ای، گردو، هویج، دارچین و کرم کاستارد تهیه می‌کند. کیک پوند نوعی کیک کره‌ای است که منشأ آن کشور انگلستان است. اصل این کیک از مجموع یک پوند آرد، یک پوند شکر، یک پوند کره و یک پوند تخم‌مرغ درست می‌شود و به همین خاطر هم این نام بر آن گذاشته شده‌است اما در واقع کیک پوندهای امروزی از نظر ترکیب، تغییرات بسیار زیادی کرده‌اند.

کیک هویج تی‌اس رنگ نارنجی خوش‌رنگی دارد و با کرم کاستارد تزئین شده است. بافتی نرم و خوش‌طعم دارد و صرف کردن آن با لیوانی چای یا فنجانی قهوه می‌تواند روز یا شب شما را بسازد. ناتلی در سایت خود این کیک را به صورت آنلاین نیز برای فروش گذاشته است و اگر شما در منطقه دلیوری باشید، می‌توانید کیک هویج سفارشی خود را رایگان دریافت کنید.