در ابتدا باید این نکته را بگوییم که گوشی‌های هوشمند زندگی ما را در بسیاری از موارد آسان کرده‌اند. آنها به ما برای یافتن مقصد، حفظ ارتباط با دوستان و عزیزان و حتی اتلاف وقت خود با انجام بازی‌ها و…. کمک می‌کنند. ما گوشی خود را در همه جا با خود داریم. در خانه، محیط کار و یا حتّی حمام! پس چرا از آن برای آموزش و یادگیری آشپزی استفاده نکنیم؟ برنامه‌های زیادی هستند که دستورات آشپری را به صورت گام به گام در خود دارند. این برنامه‌ها با نسخه‌های رایگان و غیر رایگان برای پلت‌فرم‌های آی‌او‌اِس، اندروید و ویندوزفون در دسترس هستند. برخی از برنامه ها رایگان بوده و تنها نیاز به یک جیمیل و یا اپل آیدی دارد ولی برخی پولی بوده و نیاز به گیفت کارت آیتونز – iTunes Gift Card دارد.

ما در اینجا برترین برنامه‌های آشپزی را صرف نظر از تجربه و تخصص شما در آشپزی، انتخاب کرده‌ایم.

Big Oven

رایگان

Big Oven

Big Oven شامل بیش از 250.000 دستور آشپزی است و در خود قابلیت برنامه‌ریزی غذایی نیز دارد. شما دستورات هر روز را در شروع آن هفته انتخاب می‌کنید. می‌توانید انواع غذاها را به لیست انتخابی خود آورده یا آنها را حذف می‌کنید سپس برنامه لیست مواد غذایی مورد نیاز شما را تهیه می‌کند. اگرچه نسخه‌ی رایگان، دسترسی به دستورات آشپزی و بررسی‌ها را فراهم می‌کند اما شما برای اشتراک و لغو تبلیغات و دسترسی به تمام ویژگی‌های برنامه، نیاز به پرداخت 20 دلار دارید. این برنامه شامل دو هفته نسخه‌ی آزمایشی با تمامی امکانات می‌شود.

Food Network in the Kitchen

رایگان

Food Network in the Kitchen

یک لیست جامع از برنامه‌های غذایی نمی‌تواند بدون وجود یک آشپز مناسب باشد. این برنامه تمام سرآشپزهای محبوب شما در شبکه را مستقیماً به گوشی هوشمند شما می‌آورد. بنابراین شما دیگر نیاز ندارید نشسته و یک قسمت 30 دقیقه‌ای برای چگونه پخته‌شدن مرغ را تماشا کنید. در اینجا هزاران دستور و تصویر وجود دارد که قابل جستجو توسط آشپز است، البته نوع غذا و سایر گزینه‌ها نیز وجود دارد. هنگامی که شما شروع به آشپزی می‌کنید، می‌توانید از برنامه‌ی تبدیل واحد وزن و حجم یا از تایمرهای متعدد موجود در برنامه استفاده کنید.

Perfect Produce

1.99 دلار

Perfect Produce

اگر شما به دلیل اینکه نحوه‌ی نگهداری غذا را نمی‌دانید یا از چگونه گرم‌کردن مجدد آن آگاهی ندارید برنامه‌ی Perfect Produce یک برنامه‌ی خوب است تا باقیمانده‌ی غذای خود را دور نریزید. این برنامه بر اساس حروف الفبا تنظیم شده و اطلاعات مفیدی درباره‌ی تعدادی از میوه‌ها و سبزیجات رایج که ممکن است در یخچال خود داشته باشید فراهم می‌کند. این اطلاعات شامل تمام جزییات، ارزش غذایی (مواد مغذی و ویتامین و…)، دستورالعمل‌ها، اطلاعات نگهداری و بهترین روش برای انتخاب یک میوه‌ی خاص در فروشگاه است.

Paprika Recipe Manager

رایگان

Paprika Recipe Manager

Paprika یا فلفل قرمز، دستور نهایی برای گوشی هوشمند یا تبلت شما است. شما می‌توانید دستورالعمل شخصی خود را آپلود کرده و یا در وب برای یافتن دستورات خاص جستجو کنید. همچنین برنامه به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی به مواد لازم در فروشگاه مواد غذایی نگاه کنید. از سال 2014 شما می‌توانید حتی دستورالعمل‌های ذخیره شده را در سایر دستگاه‌های خود سینک کرده و حتی لیست غذایی خود را برای یک ماه برنامه‌ریزی کنید. شما همچنین می‌توانید دستورالعمل‌ها را در پوشه‌ها یا برنامه‌ی غذایی خاص خود و همین‌طور مواد تشکیل‌دهنده را بر اساس تقویم گوشی هوشمند خود مرتب‌سازی کنید. به‌علاوه این برنامه دارای نسخه‌ی آفلاین است.

Weber’s On the Grill

4.99 دلار

Weber’s On the Grill

گوشت بریان ممکن است جزء اصلی غذای تابستان باشد اما انتخاب در میان انواع زیاد دستورات با کیفیت، سخت خواهد بود. Weber در Grill این کار را برای شما آسان می‌کند، اینجا نه تنها 300 دستور مختلف برای کباب‌کردن غذا وجود دارد بلکه شامل کل فرایند آماده‌سازی می‌شود. شما می‌توانید هنگام انتخاب یک دستورالعمل، آیتم‌هایی را در لیست مواد غذایی اضافه کرده یا حذف کنید و سپس هنگامی‌که زمان روی آتش گذاشتن فرا می‌رسد می‌توانید ضخامت گوشت را وارد کنید تا برنامه به طور خودکار زمان و دما را محاسبه کند. شما حتی می‌توانید فیلم‌های کوتاه آموزشی از آشپزهای معروفی مانند Jamie Purviance را ببینید.

Escoffier

Free

Escoffier

جالب است بدانید Auguste Escoffier یک آشپز معروف فرانسوی بود که در Savoy Grill معروف لندن در دهه‌ی 1800 مشغول به کار شد. تایمرها و مبدل‌های متعدد آشپزخانه از ویژگی‌های برنامه است. برنامه به گونه‌ای طراحی شده است که به شما اصول یک آشپزی استادانه را می‌آموزد و به شما اجازه می‌دهد تا فهم پخت و پز را از ابتدا یاد بگیرید. این برنامه ابزاری برای کمک به شما قبل از آغاز آشپزی فراهم می‌کند که شامل تجهیزات و مواد تشکیل‌دهنده‌ی مناسب، همراه با واژه‌نامه‌ی تعریف شرایط پخت و پز است تا آشپزی شما تبدیل به یک بازی حدسی نشود. این برنامه شامل چند پاپ‌آپ تبلیغی است.

Substitutions

0.99 دلار

Substitutions

داشتن مهمان برای شام می‌تواند چالش‌برانگیز باشد به‌خصوص اگر هر مهمان عادت غذایی خاص داشته یا برخی از غذاها را دوست نداشته باشد. با فرض اینکه شما نمی‌خواهید انتخابی برای دوستان خود انجام دهید،Substitutions به شما اجازه می‌دهد تا یک لیست از غذاها و جایگزین‌های مناسب با مواد تشکیل‌دهنده‌ی خاص انتخاب کنید. برنامه، گزینه‌ای برای گیاه‌خواران و مهمانان فاقد گلوتن ارائه می‌هد که همراه با جایگزین‌هایی با مواد تشکیل‌دهنده‌ی خاص است. علاوه‌براین، شما می‌توانید جایگزین‌های غذاهایی که شما علاقه به تهیه‌ی آنها ندارید یا مواد اولیه‌ی آنها را در دست ندارید را جستجو کنید.

Appetites

رایگان

Appetites

در حالی که خواندن و دنبال کردن یک دستور نوشته شده برای برخی افراد خوب است اما دیگران، سود بیشتری از یادگیری بصری می‌برند. یک ویدئوی گام به گام همراه هر دستور در Appetites چشم‌انداز خوبی از آشپزی را منتقل می‌کند.

گرچه وبلاگ‌نویسان آنلاین که نام‌هایی مانند “Brokeass Gourmet” و “Lick My Spoon” دارند بخش عمده‌ای از آموزش‌های سرآشپزهای تلویزیونی سنتی را فراهم می‌کنند، اما زاویه‌ی دید در این موارد همیشه اجازه می‌دهد تا به روشنی ببینید مواد غذایی، زمان خورد شدن و پختن چگونه به نظر می‌رسند. Webby Award Honoree تنها دارای انتخاب‌های محدودی از دستورات ویدئویی است مگر اینکه شما نسخه‌ی حرفه‌ای آن را خریداری کنید.

All the Cooks

رایگان

All the Cooks

اگر رسانه‌های اجتماعی هر جنبه از زندگی ما را اشباع نمی‌کردند، تمام غذاها یک هدف بودند. برنامه یک محل مجازی برای تبادل دستورات آشپزی با دوستان، خانواده و غریبه‌ها فراهم می‌کند. هنگامی که شما آشپزی می‌کنید می توانید دستوری را با تصویری از غذایی که آماده کرده‌اید قرار داده تا دیگران درباره‌‌ی آن نظر دهند. این نظرات برای دریافت اطلاعات بیشتر، مفید است. دستورات می‌توانند در دسته‌های مختلف طبقه‌بندی شوند و برنامه یک پروفایل برای شما می‌سازد تا شما بتوانید ببیند دیگران چه مواردی را آپلود یا لایک کرده‌اند.

Pepperplate

رایگان

Pepperplate

Pepperplate ادعا می‌کند که تنها برنامه‌ی دستور آشپزی جدی است که بیان قوی و زیبایی برای آشپزی دارد. در حالی‌که ممکن نیست تنها برنامه‌ی دستور آشپزی باشد که یک حرفه‌ای بخواهد از آن استفاده کند اما یک برنامه‌ی جامع است. هرچند شما می‌توانید دستورات را از هر وبسایتی گرفته و به عنوان شخصی آپلود کنید. شما می‌توانید همچنین متن را کپی‌پیست کرده و تصویری قرار دهید. هنگامی که دستوری به برنامه اضافه می‌شود شما می‌توانید به آن یادداشتی اضافه کرده یا آن را تغییر دهید. کاربران همچنین می‌توانند دستورات را به دسته‌های مختلف انتقال دهند تا دسترسی سریعی برای خود داشته باشند.

EatingWell Healthy in a Hurry

رایگان

EatingWell Healthy in a Hurry

همیشه چیزبرگر گزینه‌ی خوبی است به‌خصوص هنگامی که خسته هستیم یا عجله داریم. خوشبختانه، EatingWell تنها شامل وعده‌های غذایی سریع است. هر یک از دستورالعمل‌های برنامه از قبل آماده شده است بنابراین شما نیاز به داشتن دسترسی اینترنت برای دیدن آن‌ها ندارید. علاوه‌براین، برنامه دارای جستجوی منحصر به فردی است که به شما اجازه‌ی دیدن مزایای هر غذا را می‌دهد. برای نمونه، اگر هدف شما قلب سالم یا کاهش زباله است. این نرم‌افزار شامل لیست خرید، بوکمارک‌های شما و در مواردی که شما در تصمیم‌گیری مردد هستید یک دستورالعمل روزانه به گوشی شما ارسال می‌کند.