قرنطینه خانگی بهترین زمان برای یادگیری زبان

امروزه همه‌گیری ویروس کرونا باعث خانه‌نشینی حدود نیمی‌ از جمعیت کره‌ زمین و به عبارتی دیگر قرنطینه خانگی شده است که فرصت‌های کم‌نظیری را برای انجام کارهایی که همیشه می‌خواستید از «شنبه» شروع کنید و هیچ‌وقت فرصت آن بدست نمی‌آمد، فراهم کرده است.

قرنطینه؛ فرصت طلایی

برخی افراد در این مدت با انجام کارهایی مانند خوابیدن، دانلود بازی‌های جدید و… زمان خود را می‌گذرانند. غافل از اینکه با اتلاف وقت این فرصت طلایی را از دست می‌دهند.

یکی از بهترین راه‌های استفاده از وقت‌های آزاد و فراغت ناشی از این قرنطینه خانگی که کرونا به وجود آورده، یادگیری یک زبان جدید یا تقویت زبانی است که می‌دانید. با این روش می‌توانید به‌راحتی زبان یاد بگیرید و پس از این دوران از آن استفاده کنید.

جالب است بدانید شما تنها نیستید، به گزارش خبر‌آنلاین، قرنطینه در چین باعث شد تا رکورد دانلود برنامه و بازی برای گوشی شکسته شود.

5 مزیت یادگیری زبان جدید

با پیشرفت فن‌آوری‌ در دنیای جهانی‌شده‌ و بهم مرتبط امروزی افراد چندزبانه برتری‌های ویژه‌ای نسبت به افرادی که تنها یک زبان می‌دانند، دارند. وقتی فردی زبان دیگری را بداند درهای زیادی به رویش گشوده می‌شود و می‌تواند علاوه بر هم‌زبان‌های خود با مردم مختلفی از سراسر جهان ارتباط برقرار کند.

متاسفانه عموماً آدم‌ها در یادگیری زبان‌های دیگری غیر از زبان مادری‌شان بسیار تنبل هستند. در ادامه به 5 تاثیر آموزش یک زبان‌ خارجی (به ویژه زبان انگلیسی) در زندگی می‌پردازیم که هرکسی با داشتن آگاهی نسبت به آن قطعاً برای یادگیری اشتیاق پیدا خواهد کرد.

  • افزایش اعتماد به نفس

با یادگیری زبان جدید حس دستیابی به موفقیت، غلبه بر احساس ناامنی و صحبت کردن آسان و بدون استرس با سایر افراد را تجربه خواهید کرد. همچنین، افرادی که به زبان دیگری صحبت می‌کنند، در دید دیگران جالب‌تر و جذابترند.

به خاطر داشته باشید که یادگیری زبان جدید به عنوان یک مهارت به‌دلیل درگیر کردن قسمت‌های مختلف مغز و استفاده از تکنیک‌های مختلف در مراحل یادگیری باعث باز‌تر و پویاتر شدن ذهن می‌شود.

  • بالا بردن خلاقیت

یادگیری یک زبان خارجی، نه تنها توانایی حل مسئله و تفکر منطقی در شما را افزایش می‌دهد؛ بلکه توانایی تمرکز و انتقال بین فعالیت‌های مختلف مثل تغییر از یک زبان به زبان دیگر، تجربه کار با واژه‌ها و اصطلاحات جدید را بالا می‌برد. این امر به نوبه خود توانایی شناسایی راه‌حل‌های مرتبط برای حل یک مسأله واحد را افزایش می‌دهد.

  • آشنایی با افراد جدید

صحبت به یک زبان دیگر سبب گشایش درهایی از دنیای دیگر به رویتان می‌شود؛ زیرا به شما این امکان را می دهد تا با افراد جدیدی آشنا شوید که بدون دانستن زبان چنین امکانی وجود ندارد.

علاوه ‌بر آن، در مباحث و موضوعات هیجان‌انگیزی شرکت کرده و با فرهنگ‌ها، دیدگاه‌‌های سایر مردم جهان و ارزش‌های کشورهای مختلفی آشنا می‌شوید که تا پیش از آن امکان آن را نداشته‌اید.

  • ایجاد فرصت‌های شغلی بهتر

اگر به زبان دوم مسلط باشید، شانس استخدام بیشتری نسبت به افرادی که تنها به یک زبان صحبت می‌کنند را دارید. یکی از دلایل ارتقاء ارزش حرفه‌ای و شخصی توانایی شما در مقابل کارفرما، برقراری ارتباط با افراد و شرکت‌های دیگر است.

همچنین، به انگیزه و اشتیاق شما جهت یادگیری مهارت‌های تازه و آشنایی با علوم و تکنولوژی‌های جدید اشاره دارد.

  • مهارتی برای سفر

لودویگ ویتگنشتاین (Ludwig Wittgenstein) فیلسوف اتریشی می‌گوید: محدودیت‌های زبان شما، محدودیت‌های دنیای شماست.
سفر به مناطقی که با زبان آنجا آشنایی دارید،‌ تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای است. هیچ چیز جالب‌تر از این نیست که بتوانید به‌راحتی با افراد محلی ارتباط برقرار کنید، مسیرتان را پیدا کنید و با دیگران صحبت کنید.

خواندن تنها چند مورد از مزایای یادگیری زبان جدید فرصتی برای تصمیم گیری نمی‌گذارد. اما یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ذهن را مشغول می‌کند چگونگی آموزش است؟

اگر در خانه هستید و بر این باورید که وقتتان دارد از دست می‌رود، می‌توانید همین حالا از طریق تلفن خود زبان یاد بگیرید.
استفاده از اپلیکیشن بیاموز راه را آسان کرده، در ادامه به توضیحاتی در خصوص این نرم‌افزار می‌پردازیم.

قرنطینه خانگی بهترین زمان برای یادگیری زبان

اپلیکیشن بیاموز چیست؟

“بیاموز” یک اپلیکیشن آموزشی چهار زبانه است که با ارائه بخش‌های آموزشی و تمرین امکان یادگیری ساده در هر زمان و هر مکان را برای زبان‌آموزان فراهم می‌کند. این مجموعه بخش قابل توجهی از تمرکز خود را برای ایجاد ابزارهایی در جهت تسهیل روند تمرین و تکرار در برنامه گذاشته که به کسب مهارت زبان‌آموزان کمک می‌کند.

بیاموز چطور به زبان‌آموز کمک می‌کند؟

یادگیری هر زبان از دو جزء جدایی ناپذیر که مکمل یکدیگر هستند تشکیل شده است. این دو بخش شامل یادگیری دانش آن زبان (اطلاعات مرتبط با ساختار و گرامر و واژه‌ها) و مهارت استفاده از آن زبان است.

دستیابی به دانش از طریق مطالعه مطالب آموزشی و درس‌های گرامر به حساب می‌آید؛ اما بخش اصلی یادگیری زبان، تسلط بر مهارت استفاده از دانش به‌دست آمده است که این تسلط تنها با تمرین و تکرار مباحث به‌دست می‌آمد.

بخش‌های اصلی برنامه

  • واژه‌آموزی: مجموعه دروس طبقه‌بندی شده‌ای که بسته به نیاز کاربران تشکیل شده جهت یادگیری استاندارد در نظر گرفته شده است
  • خواندن و شنیدن: در این بخش فایل‌های صوتی کتاب‌ها براساس موضوعی که با آن مرتبط هستند در سطوح مختلف قرار گرفته‌ است.
  • گرامر: دستور زبان‌ها به همراه اصول و علائم مربوط به خود در دسته‌بندی‌های جداگانه گنجانده شده است.
  • تلفظ و الفبا: این بخش شامل مباحث کلیدی در مورد تلفظ حروف و الفبای هرکدام از زبان‌ها است.

قرنطینه خانگی بهترین زمان برای یادگیری زبان

ابزارهای آموزشی

  • لایتنر: با انتقال واژگان به لایتنر می توان در بازه زمانی مشخص لغات را به‌صورت روزانه با امکانات جالبی را مرور کرد.
  • فلش کارت: یکی دیگر از بسترهای تمرین در بخش واژه‌آموزی فلش‌کارت‌ها می‌باشند که با تنوع برای یادگیری بیشتر درنظر گرفته شده است.
  • آزمون واژگان: انجام آزمون پایان هر درس می‌تواند یک ارزیابی از سطح یادگیری شما ارائه دهد.
  • امکانات صوتی: از ضروری‌ترین نیازهای یادگیری هر زبان شنیدن تلفظ صحیح و همراهی گوش و چشم با جمله ای که در حال خواندن است می‌باشد.

هیچ‌وقت دیر نیست. پس زمان را از دست ندهید و از همین حالا شروع کنید.