شرکت آرام گستر پارس واردکننده انواع عایق های صوتی، عایق های حرارتی و عایق های رطوبتی می باشد. این عایق ها دارای آخرین فناوری ها و تکنولوژی های روز دنیا، استانداردها و تأییدیه های اروپایی و آمریکایی از جمله ASTM، BS، TÜV و همچنین تأییدیه تست مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی ایران را دارا می باشند.

اگر به دنبال یک عایق صوتی مناسب برای محیط مورد نظرتان می گردید و در حال جمع آوری اطلاعات در این زمینه هستید در ادامه همراه ما باشید.

چرا عایق صوتی AGP آکوستیک ؟

اگر همسایگان پر سر و صدایی دارید و یا اگر می خواهید یک استودیوی موسیقی و یا یک سینمای خانگی ایجاد کنید، غالباً لازم است از عایق صوتی آکوستیک برای خانه تان  استفاده کنید. خانه ها و آپارتمان های قدیمی تر با دیوارهای بسیار ضخیم، نسبت به خانه های مدرن تر ساخته شده با دیوارهای حفره و سنگ تراشی سبک تر، کمتر سر و صدا را منتقل می کنند. تجربه نشان داده که آلودگی صوتی در ساختمان های مدرن به مراتب فراتر از یک مشکل است و در شهر های شلوغ نیز مشکل بزرگتری است.

سر و صدای همسایه ها، صداهای بلند، تلویزیون ها، ترددها و ترافیک، بعضی از آلاینده های معمول صوتی هستند که ما در زندگی روزمره در معرض آن هستیم که می توانند باعث ایجاد استرس و بیماری شوند.

بسیاری از مردم فکر می کنند که برطرف کردن این مشکلات صوتی بسیار دشوار و گران است و به همین دلیل به سادگی با آن کنار می آیند ولی ما می توانیم راه حل هایی پیشنهاد دهیم که لزوماً هزینه بر نیست. شما هم اکنون می توانید به کمک کارگران محلی، به راحتی خانه تان را به صورت اقتصادی عایق صوتی کنید و یا اگر می خواهید خودتان انجامش دهید و خودتان شخصا عایق را نصب کنید. در حال حاضر به راهنمای ساده ی ما در مورد چگونگی عایق کردن خانه نگاهی بیاندازید.

آیا عایق صوتی کردن خانه لازم است؟

همانطور که قبلا اشاره شد، آلودگی صوتی زیاد مشکلی است که میتواند منجر به بیماری شود و دولت نیز امروزه آن را شناخته است. در حال حاضر در کشورهای خارجی قانون محلی برای همه ی ساختمان های جدید برای استفاده چند منظوره طراحی شده تا آلودگی صوتی را در این مناطق کاهش دهد. این مقررات برای بهبود و عایق صدای تمام دیوارها و کف های جداسازی شده و همچنین برای کاهش صدای منعکس شده (اکو) در تمام مناطق مشترک معرفی شده اند. این مقرراتدر مورد خوابگاه ها، هتل ها و خانه های مسکونی همانند بیمارستان ها و مدارس نیز اعمال می شود.

آیا عایق صدا خوب است؟

بهترین راه کاهش صدا این است که آن را مسدود و یا جذب کنید. صرف نظر از اینکه چه کسی عایق آکوستیک را نصب می کند، دو روش وجود دارد که قابل استفاده است: یا به طور مستقل یا به صورت ترکیبی. برای کاهش سر و صدا از طریق دیوار یا کف باید یک مسدود کننده ی صدا با تراکم بالا استفاده شود. در هر نوع مسدود کننده ی صدا اگر جرم بیشتری وجود داشته باشد، آن مسدود کننده در مسدود کردن صداهای بیشتری موثر است. این در ترکیب با یک جذب کننده صدا می تواند سطح خوبی از کاهش صدا را ارائه دهد و اصل استفاده از اکثر دیوارها، کف و سقف صدا است.

صفحات آکوستیک با تراکم بالا، یک مسدود کننده ی ارزان قیمت است که به راحتی در دسترس است و هنگامی که در طبقات استفاده می شود سطح خوبی از کاهش صدا را ارائه می دهد. چگالی و ضخامت صحیحی از پشم معدنی آکوستیک، یک جذب کننده ی صدای بسیار کارآمد است و می تواند در دیوارهای گل میخ و بین تیرهای چوبی کف و سقف استفاده شود. هنگامی که این ترکیب ها با چند لایه از صفحات آکوستیک پوشیده می شود، می تواند سطح بسیار خوبی از کنترل صدا را به دست آورد. با این حال، مهم است که تمام عایق صدا آکوستیک را به درستی نصب کنید و همیشه بهتر است قبل از شروع نصب عایق صدا آکوستیک، با مشاوره رایگان تماس بگیرید. این موضوع می تواند نه تنها در هزینه شما صرفه جویی کند، بلکه ممکن است باعث جلوگیری از عایق گذاری اشتباه یا نصب نادرست آن شود.

اشتباه رایج اکثر مردم، استفاده از پلی استایرن یا انواع مشابهی از این عایق های صداست که فکر می کنند این ها عایق های صدای خوبی هستند در حالی که نیستند. این مواد عایق حرارتی هستند و ارزش آکوستیک آنها یا بسیار کم و یا صفر است. اگر به دنبال عایق صدای آکوستیک ساختمانی هستید، الان زمانی است که ما می توانیم به شما کمک کنیم و آگاهی های درست و مشخصی به شما بدهیم.

برای سر و صدای بیرونی صرف نظر از ساخت خانه شما، پنجره ها و درب ها در مقایسه با سقف ها صدای بیشتری را نفوذ می دهند. عایق بندی مناسب سقف با جذب برخی از سر و صداهایی که از سقف می آید به این ناحیه کمک می کند.

و حالا برای پنجره ها و درب ها. اینها بیشترین ورودی صدا را دارند. پنجره های تک شیشه ای به خودی خود یک مسدود کننده ی صدا هستند، اما کمتر به عنوان عایق صدا آکوستیک توصیه می شوند. اما اگر ضخیم تر باشند، ارزش عایقی خواهند داشت. لعاب سه گانه بسیار خوب است و اگر این ها با ضخامت های مختلف شیشه ای به صورت نامنظم جای گذاری شده باشند، اکثر سر و صداهای خارجی را مسدود خواهند کرد. با تمام لعاب ها، مهم این است که اطمینان حاصل شود که همه شیشه ها مهر و موم شده اند و هیچ شکافی وجود ندارد که باعث نشت صدا شود. درب ها کمی متفاوت هستند، زیرا این غیرممکن است که زخامت آن دو یا سه برابر افزایش یابد مگر اینکه در مکان های تجاری باشد. چیزی که مورد نیاز است یک درپوش واقعا سنگین مهر و موم شده است تا از مهر و موم هوای محکم بسته شده اطمینان حاصل شود. ما فقط می توانیم برای این منظور کیت های صوتی درب آکوستیک عرضه کنیم.

برای کمک به درک سطوح سر و صدایی که معمولا از خارج شنیده می شود و مقادیر مربوط به دسی بل آنها، ما یک نمودار ساده در زیر قرار داده ایم.

سر و صدای خارجی اندازه گیری شده بر حسب دسی بل (dB)
انواع صدابلندی صدا (دسی بل)
خش خش برگ ها

آروم صحبت کردن

سر و صدای شهر در شب

سر و صدای محل کار

صدای معمولی رادیو

رانندگی ماشین در خیابان

پخش استریو با صدای بلند

در فاصله ۳ متری از دریل خیابان

بلند شدن هواپیمای جت

جیغ زدن کودک

سر و صدای زیاد که باعث آسیب شنوایی می شود

۰-۵ دسی بل

۳۰ دسی بل

۴۵ دسی بل

۵۰ دسی بل

۶۰ دسی بل

۷۰ دسی بل

۸۰ دسی بل

۹۰ دسی بل

۱۰۰ دسی بل

۱۱۵ دسی بل

۱۲۰ دسی بل

تمام مواد مورد استفاده برای عایق کردن صدای یک اتاق دارای اثرات متفاوتی در مسدود کردن یا جذب سر و صدا می باشند. با توجه به رتبه بندی STC (کلاس انتقال صدا)، هرچه این رتبه بندی ها بهتر باشند، عایق گذاری ها موثرتر خواهند بود. اکثر مواد طبیعی موجود در خانه دارای امتیاز STC است حتی اگر آن را برای هدف خاص کنترل صدا مانند پنجره ها، دیوارهای سنگ تراشی و فرش طراحی نکرده باشند. عایق های آکوستیک که به طور خاص برای کنترل سر و صدا طراحی شده اند دارای رتبه بندی STC  اندازه گیری شده و همچنین ویژگی های اضافی آنهاست که به طور موثر آنها را در برابر آلودگی صوتی عایق بندی می کند.

این اطلاعات به شما کمک خواهند کرد تا دانشی درباره عایق صوتی / عایق صدا و چگونه عایق کردن یک محیط داشته باشید.

اما برای مشاهده مشخصات فنی عایق های صوتی آکوستیک شرکت آرام گستر پارس (عایق صوتی AGP) به لینک زیر مراجعه فرمایید.

عایق صوتی

همچنین برای استعلام قیمت و مشورت درباره انتخاب مناسب ترین عایق صوتی آکوستیک متناسب با نیازتان، تیم پشتیبانی شرکت آرام گستر پارس به نشانی وب www.aram-gostar.com  ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات پشتیبانی رایگان به شما دوست عزیز می باشد.