روش های اشتباه در شستن صورت

روش های اشتباه در شستن صورت

بسیاری از ما تصور می‌کنیم که شستن صورت کار بسیار ساده‌ای است؛ اما این کار هم نکات مهمی دارد که در هنگام انجام آن باید دقت داشته باشیم تا به پوست صورت خود آسیب نزنیم. کارشناسان معتقدند که شست و شوی درست صورت به جلوگیری از ایجاد جوش کمک کرده و سلامت پوست شما را افزایش می‌دهد. انجام درست این کار التهابات پوست را هم کاهش می‌دهد.

در کنار چگونگی شستن صورت، تعداد و دفعات شستشو هم اهمیت دارد. نوع ماده شوینده هم مهم است. ما در ادامه به چند اشتباه رایج در هنگام شستن صورت می‌پردازیم که با انجام ندادن آنها می‌توانید پوستی زیبا و درخشان و لطیف داشته باشید. پس با ما همراه شوید.

  1. نشستن صورت قبل از خواب

شستن صورت قبل از خواب قانونی است که همواره باید آن را رعایت کنید. این کار برای مراقبت از پوست شما ضروری است. حتی افرادی که آرایش نمی‌کنند هم باید قبل از خواب صورت خود را به خوبی بشویند. پزشکان پوست معتقدند که در طول روز چربی‌های طبیعی و عرق بر روی پوست جمع شده و پوست را در برابر محیط بی‌دفاع می‌کنند. زیرا به این صورت کثیفی و آلودگی بر روی لایه بیرونی پوست جمع می‌شود. پاک نکردن این آلودگی‌ها در آخر روز موجب سوزش و التهاب و ایجاد جوش بر روی پوست صورت می‌شود.

پیشنهاد ما به شما در این زمینه استفاده از محصولات پوستی شون است. این برند دارای نمایندگی و سایت فروش متعددی است که  محصولات آرایشی و بهداشتی خود را با قیمت مناسب به فروش می‌رساند. انواع شوینده‌های ملایم گیاهی  این برند، انواع شامپو، رژ لب، کرم پودر، کانسیلر و غیره را می‌توانید متناسب با نوع پوست خود تهیه کنید. شون پایه گیاهی داشته و شوینده‌های آن بسیار باکیفیت بوده و به پوست شما آسیب نمی‌زند.

  1. استفاده از آب داغ برای شست و شوی صورت

کارشناسان سلامت پوست و مو اعتقاد دارند که آب داغ دشمن پوست و به خصوص بخش‌های حساسی مانند صورت است. اگر چه استفاده از آب داغ یا دوش آب گرم در روزهای سرد سال می‌تواند لذت بخش باشد اما این کار به پوست شما آسیب زیادی خواهد زد. درواقع پزشکان متخصص پوست اعتقاد دارند که حمام بخار یا اب بسیار گرم موجب گشادی رگ‌های خونی و صدمه دیدن بافت‌های ظریف می‌شود. علاوه بر این آب داغ چربی‌های ضروری پوست را از بین  می‌برد و به همین ترتیب پوست شما خشک‌تر خواهد شد. این اتفاق به مرور موجب خارش یا پوسته پوسته شدن پوست خواهد شد و بهتر است از آب ولرم به جای آب داغ استفاده کنید.

  1. لایه برداری زیاد
لایه برداری زیاد کار اشتباه در شستن صورت

لایه برداری زیاد کار اشتباه در شستن صورت

لایه برداری پوست هم باید به اندازه باشد؛ زیرا محصولات و ابزارهای لایه بردار اگر زیاد استفاده شوند علاوه بر از بین بردن سلول‌های مرده پوست موجب خشکی و پوسته شدن آن می‌شوند بنابراین بهتر است این کار را هر روز انجام ندهید زیرا موجب حساسیت بیش از اندازه پوست خواهد شد. کار لایه برداری بهتر است حداکثر دو بار در هفته انجام شود.

در این زمینه شما می‌توانید از محصولات بهداشتی سینره مثل لایه بردار پوست استفاده کنید. با خرید محصولات لایه بردار پوست و محصولات مو سینره اصل از  بهترین  سایت فروش، در کنار  قیمت مناسب آنها می‌توانید از جدیدترین ترکیب‌های گیاهی انواع لایه بردار و شوینده بهره مند شوید زیرا در محصولات سینره عصاره بابونه، اسطخدوس و دیگر گیاهان مفید برای پوست وجود دارد.

  1. شستن بیش از حد صورت

افرادی که پوست خشکی دارند باید صورت خود را تنها یک بار در روز بشویند. افرادی هم که پوست چربی دارند باید حداکثر روزی دو بار این کار را انجام دهند. هر حالتی غیر از این یک یا دو بار می‌تواند پوست شما را خشک کند. زیاد شستن پوست صورت هم موجب می‌شود تا پوست برای جبران این خشکی چربی بیش از حد تولید کند. اگر می‌خواهید یک بار صورت خود را بشویید بهتر است این کار را شب‌ها انجام دهید نه صبح، زیرا به این صورت تمام آلودگی‌های جمع شده در روز از روی صورت شما پاک خواهد شد. درواقع آلودگی هم مانند نور خورشید می‌تواند موجب پیری پوست شما شود.

  1. خشک کردن صورت با حوله بدن

زمانی که افراد دوش می‌گیرند؛ معمولا صورت خود را هم با همان حوله خشک می‌کنند؛ این کار کاملا اشتباه است زیرا باکتری‌هایی که بر روی بدن ما هستند با باکتری‌های صورت متفاوت هستند و بهتر است صورت با یک حوله مجزا خشک شود.

  1. شستن صورت با صابون
شستن زیاد صورت با صابون

شستن زیاد صورت با صابون

شما حتی اگر پوست خشکی هم نداشته باشید؛ بهتر است از صابون استفاده نکنید. صابون‌های پاک کننده‌های خشنی هستند و آب رسان‌های طبیعی پوست را از بین می‌برند. علاوه بر این صابون به رگ‌های خونی پوست آسیب می‌زند و موجب قرمزی و التهاب صورت می‌شود. بنابراین بهتر است به جای صابون از پاک کننده‌های ملایم استفاده کنید. معمولا شوینده‌ها پوست را تحریک نکرده و می‌توانید از آنها برای دو بار در روز استفاده کنید.

  1. مرطوب نکردن پوست بعد از شستشو

متخصصان پوست اعتقاد دارند که بلافاصله بعد از شستن پوست باید از مرطوب کننده استفاده کنید. اگر شما این کار را انجام ندهید؛ سلول‌های سطح پوست آب و رطوبت خود را از دست می‌دهند و سخت‌تر مرطوب می‌شوند. علاوه بر این، مرطوب کننده‌ها هم دارای مواد غنی برای پوست هستند و استفاده از آنها به تمیزی و هیدراته کردن پوست کمک می‌کند. استفاده از ضد آفتاب بر روی این مرطوب کننده‌ها هم کمک می‌کند تا زحمت‌های شما از بین نرود و پوست شما بهتر مراقبت شود.

نویسنده: وحیده امینی