طلا خریدن در ماه صفر

آیا درباره اهمیت طلا خریدن در ماه صفر چیزی می‌دانید؟ در ادامه این متن خوش یمن‌ترین روز از ماه صفر برای طلا خریدن را معرفی می‌کنیم.

چه روزی از ماه صفر طلا بخریم خوش یمن است؟

شاید شما هم درباره طلا خریدن در ماه صفر و خوش یمن بودن این کار چیزی شنیده باشید. این توصیه بیشتر از طرف قدیمی‌تر ها مثل مادربزرگ‌ها بوده است که خرید طلا در این ماه برکت به زندگی می‌آورد. در ادامه این مطلب از آلامتو به این موضوع پرداخته و می‌گوییم چه روزی از ماه صفر طلا بخریم. با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: متن دعای هر روز ماه صفر برای رفع نحسی و دفع بلا

 طلا خریدن در ماه صفر ۱۴۰۳

یکی از موضوعاتی که در روایات ائمه معصوم به آن اشاره شده است، انجام کارها در روزهای به خصوص است. وقتی از روزهای به خصوص صحبت می‌کنیم منظور روزهای سعد و نحس مثل روزهای قمر در عقرب است.

اهمیت روزهای قمر در عقرب در انجام کارها:

بهتر است بنا بر دستورات دینی در ساعات و روزهای قمر در عقرب (که می‌توانید آن را در مطالب ما سایت بیابید)، از انجام کارهای مهم از جمله عقد و ازدواج، افتتاح کار و شغل، اسباب کشی، تعیین نام و … پرهیز کنیم.

با این حال چنانچه برای انجام کاری ضرورتی وجود داشت، طبق حدیث می توان با انجام اموری نسبت به رفع نحسی اقدام کرد. از جمله صدقه دادن.

روزهای خوش یمن بری انجام کارها:

امام صادق علیه السلام روزهای از ماه قمری را به عنوان روزهای خوش یمن برشمردند. در این روزها آغاز هر کاری می‌تواند با برکت همراه باشد و مبارک گردد. حتی در ماه صفر که از ماه های حرام است، خرید و فروش اشکالی نداشته و در برکت بین آن و دیگر ماه های قمری تفاوتی نیست. حتی به طلا خریدن در ماه صفر سفارش نیز شده است.


چه روزی از ماه صفر طلا بخریم؟

آنطور که در روایات آمده است بهتر است در روزهای خوش یمن از ماه صفر طلا بخریم. اما در مورد اینکه چه روزهایی در هر ماه خوش یمن به حساب می‌آیند از امام صادق(ع) نقل شده است که در روزهای یکم، دوم، ششم، هفتم، نهم، چهاردهم، هجدهم، نوزدهم، بیستم،‌ بیست و دوم، بیست و سوم، بیست و هفتم، بیست و هشتم و بیست و نهم هر ماه قمری، آغاز هر کاری از جمله خریدن طلا مبارک است.


بهترین زمان خرید طلا در ماه صفر ۱۴۰۳

خرید طلا در ماه صفر در هر روزی خوب است و برکت به همراه دارد. اما گفته شده است که در روزهای قمر در عقرب از این کار خودداری کنید. قمر در عقرب امسال ماه صفر با هفتم صفر هجری قمری مصادف شده است.


خرید طلا در ۱۳ صفر ۱۴۰۳

یکی از مهمترین روزهای این ماه که توصیه فراوانی به اندوخته کردن طلا در آن شده است، خرید طلا در 13 صفر است. حتی خرید یک تکه کوچک طلا در این روز می تواند برکت و فراوانی را به مال بیاورد. لزومی ندارد که حتما سرمایه بزرگی برای خرید طلا در ماه صفر داشته باشید.

همچنین بخوانید: تعبیر خواب طلا خریدن

خرید طلا در چهارشنبه آخر ماه صفر


خرید طلا در چهارشنبه آخر ماه صفر

خرید طلا در چهارشنبه آخر ماه صفر نیز توسط بزرگان دینی توصیه شده است. همچنین بسیاری از افرادی که این عمل را انجام داده اند از نتایج قابل توجه آن در زندگی رضایت دارند.

همچنین در برخی منابع آمده است که هر کس که در آخرین چهارشنبه از ماه صفر سوره‌های الم نشرح، تین، نصر و توحید را هر کدام هفته مرتبه بخواند، به خواست خداوند در تمام طول سالی به بی‌نیازی می‌رسد و غنی خواهد شد.

همچنین در خصوص اهمیت این روز آمده است که هر کس این دعا در چهارشنبه آخر از ماه صفر بخواند، در آن سال نمی‌میرد مگر اینکه عزرائیا به پروردگار گوید: یا رب! عمر آن شخص تمام شده و شما مرا مامور قبض روح او نکردید، پروردگار می‌فرماید: درست می‌گویی، ولی عمر او را به دلیل خواندن این دعا طولانی کردم و تا آخر صفر سال آینده او را از بلایا و آفات در امان نگه می‌دارم.

«بسم الله الرحمن الرحیم اللهم یا ذا العَرشِ العظیم و العطاءِ الکریم عَلیکَ اِعتمادِی یا اللهُ یا اللهُ یا اللهُ الصمدُ الرحمنُ الرحیمُ، یا فردُ یا وترُ یا حیُّ یا قَیُّوم ، اِمْنَعْ عَنِّی کُلَّ بلاءٍ و بلیّهٍ و فرقهٍ و هامهٍ ، وامنع عَنِّی شَرَّ کُلِّ ظالمٍ و جبارٍ یا قدوسُ یا رحمنُ یا رحیمُ.»

همچنین بخوانید: تعبیر خواب گم شدن طلا

سخن آخر

امیدواریم این مطلب از آلامتو با موضوع طلا خریدن در ماه صفر و بهترین روز از ماه صفر برای طلا خریدن و اهمیت خرید طلا در چهارشنبه آخر ماه صفر مورد پسند شما همراهان واقع شده باشد. اگر شما هم از ورود برکت به زندگی با خرید طلا در ماه صفر دارید، می‌توانید با سایرین به اشتراک بگذارید.


نظر خود را بیان کنید