بهترین چله در ماه رمضان چیست؟

بهترین چله ماه رمضان

چله گرفتن به معنای چهل روز عبادت پروردگار است که تاثیر معنوی فراوانی در چی دارد و انبیاء و معصومین ما به آن می‌پرداختند. در طول چله گرفتن فرد در کنار خواندن دعا و گفتن ذکرها، از فساد و گناه دوری می‌کند و این موجبات برآورده شدن حاجت را آماده می‌سازد. در این پست چله مجرب ماه رمضان برای حاجت را معرفی کرده و می‌گوییم بهترین چله در ماه رمضان چیست؟

همچنین بخوانید: اعمال مشترک شب های ماه رمضان

بهترین چله در ماه رمضان چیست؟

یکی از مهمترین چله‌های توصیه شده توسط ائمه ما، چله سوره “یس” است. همچنین آن را به یکی از بهترین چله در ماه رمضان توصیف کرده اند، به این ترتیب که:

هرکس پس  به جا آوردن نماز صبح و پیش از آنکه با کسی سخن بگوید، سوره یس را قرائت کند و این دعا را پیش از خواندن سوره ده مرتبه تکرار کند و سپس سوره یس را تلاوت کند، هر حاجتی که از خداوند بخشنده بخواهد، انشاالله مستجاب خواهد شد.

پس اگر قصد چله گرفتن در ماه رمضان را دارید، به مدت 40 روز سوره یس را بخوانید تا حاجات و دعاهایتان اجابت شود.

در سوره یس، هفت مرتبه کلمه ”مبین” آمده است. که باید پس از رسیدن به هر یک از این مبین‌ها، دعای زیر را سه مرتبه بخوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم، سبحان المنفّس عن کل مدیون، سبحان المفرج عن کل محزون، سبحان الناصر عن کل مظلوم، سبحان المخلص عن کل مسجون، سبحان من جعل خزائنه بین الکاف و النون، سبحان انما امره اذا اراد شیئاً ان یقول له کن فیکون، سبحان الذی بیده ملکوت کل شی و الیه ترجعون.»

انشاالله پس از پایان چله به حاجت خود رسیده و خواسته شما روا می‌شوید.

پیامبر اکرم (ص) می فرماید:

“هر کس سوره مبارکه «یس» را تلاوت نماید همچون آن است که ده مرتبه کل قرآن را ختم نماید.”

همچنین رسول اکرم فرموده اند:

“هر کس سوره «یس» را به قصد رضای پروردگار بخواند، خداوندش او را عفو می‌کند و ثوابی به اندازه 12 ختم قرآن به او عطا خواهد کرد و اگر این سوره برای شخص بیمار در شرف مرگی خوانده شود، به تعداد حروف این سوره 10 ملائکه نزد او صف کشیده و برایش استغفار کرده و شاهد قبض روح او خواهند بود و در تشییع جنازه اش می‌باشند و بر او نماز می‌گذارند”

همچنین بخوانید: متن دعای افطاری ماه رمضان با ترجمه

چله مجرب ماه رمضان برای حاجت

چله مجرب ماه رمضان برای حاجت

یکی از چله های مجرب و آسان ماه رمضان برای حاجت خواندن سوره حمد اسست. پس توصیه شده است هر شب ۱۱۰ مرتبه سوره مبارکه حمد و 1000 مرتبه صلوات تا عجل فرجهم را تکرار کنند تا موجب کارگشایی و حاجت روایی شود.

چله سوره لیل در ماه رمضان برای حاجت

سوره لیل یکی دیگر از سوره‌های قرآن کریم است که برای چله در ماه رمضان توصیه شده است. به این منظور باید سوره لیل را به مدت چهل شب و هر شب 40 مرتبه تلاوت کنید و  وقتیکه که به آیه  “وَ مَا لِأَحَدٍ عِندَهُ مِن نِّعْمَهٍ تُجْزَى” رسیدید آن را 3 مرتبه تکرار کنید.

سپس سوره را به تا انتها بخوانید.

رسول اکرم (ص) درباره اهمیت این سوره فرمودند:

“هر کسی (سوره لیل) را تلاوت کند، پروردگار به آن مقدار نعمت به او عطا کند تا راضی شود، و او را از سختی و تنگی خلاصی بخشد و امور را بر وی آسان گرداند”.

چله گرفتن با سوره قرآنی حدید

برای رسیدن به حاجات و خواسته‌های قلبی، ختم سوره حدید به مدت 40 روز دنبال کنید، به مدت 40 روز در حالیکه وضو دارید رو به قبله نشسته و سوره حدید را قرائت کنید، سپس این دعا را بخواند:

“بسم الله الرحمن الرحیم

اللهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ بِعِزَّتِکَ یا عَزیزُ وَ بِقُدْرَتِکَ یا قَدیرُ وَ بِحِکْمَتِکَ

یا حَکیمُ وَ بِرَحْمَتِکَ یا رَحمانُ وَ بِمَنِّکَ یا مَنّانُ وَ اَنْ تَحْفِظَنا بِالْاِیمانِ قائِماً قاعِداً راکِعاً ساجِداً

نائِماً وَ مَیِّتاً وَ عَلی کُلِّ حالٍ اَعُوذُ بِاللهِ مِنْ شَرِّ نَفْسی وَ مِنْ شَرِّ کُلِّ ذی شَرٍّ وَ مِنْ شَرِّ

الشَیاطینَ الْجِنِّ وَ الْاِنسِ وَ مِنْ شَرِّ کُلِّ دابَّهٍ اَنْتَ اخِذٌ بِناصِیَتِها اِنَّ رَبّی عَلی صِراطٍ مُسْتَقیمٍ

وَ صَلّی اللهُ عَلی مُحَمَّدٍ و آلِهِ اَجْمَعینَ”

همچنین بخوانید: متن دعای بعد از نماز ماه رمضان

چله گرفتن با آیت الکرسی

آیات 255 تا 257 سوره بقره، آیه الکرسی می باشد.

این آیات از قرآن دارای فضیلت بسیاری است و در حاجت روایی مجرب می‌باشد و توسط علما و بزرگان دینی توصیه می‌شود، پس انشاءالله با توکل به چله آیه الکرسی در ماه رمضان به مراد دل خود برسید.

سوره‌های قرآنی برای چله گرفتن در ماه رمضان

تعدادی دیگر از سوره قرآنی برای چله گرفتن در ماه رمضان توصیه شده‌اند، به منظور چله برداشتن آنها باید نیت کرده و این سوره‌ها را از شنبه شروع کنید و تا 40 روز ادامه دهید تا حاجات شما برآورده شود.

  • شنبه: سوره حشر
  • یکشنبه: سوره حدید
  • دو شنبه: سوره صف
  • سه شنبه: سوره تغابن
  • چهار شنبه: سوره اعلاء
  • پنج شنبه: سوره اسراء
  • جمعه: سوره جمعه

سوره‌هایی که نام برده شد را از ماه رمضان شروع کرده و به مدت 40 روز به ترتیب توصیه شده بخوانید تا به حاجت های خود برسید.

سخن آخر

امیدواریم این مطلب از آلامتو با عنوان چله مجرب ماه رمضان برای حاجت برای شما همراهان مفید بوده باشد. اگر شما هم با دیگر اشکال چله در ماه رمضان آشنا هستید، آن را در بخش نظرات با سایرین به اشتراک بگذارید.


نظر خود را بیان کنید