رژیم ‌های لاغری سریع

کاهش وزن امروز به یکی از معضل ‌ها تبدیل شده‌است. افراد بسیار زیادی دنبال این هستند که از روش استفاده از رژیم ‌های لاغری سریع، از هر چه سریع ‌تر وزن خود را کم نماید اگر شما نیز جزو این افراد هستید با ما همراه باشید تا با این مطلب که برگرفته از مطالب مجله فیت شیپ درمورد انواع رژیم لاغری است اطلاعات مفیدی کسب نمایید.

امروزه رژیم ‌های لاغری سریع بسیار زیاد و متنوعی وجود دارند که افراد زیادی از آن ‌ها استفاده کرده اند و به نتایج خوبی رسیده‌اند. این رژیم‌ ها تفاوت‌ های زیادی با هم دارند. برای مثال برخی از آن ‌ها بر کاهش اشتها تمرکز دارند و برخی دیگر بر پایه کاهش میزان کالری مصرفی بوده و با برخی دیگر بر کاهش کربوهیدرات‌ها و یا چربی‌های دریافتی بدن تمرکز دارند. همه این رژیم ‌ها به نحوی ادعا می‌کنند که بهترین رژیم‌ های لاغری هستند که در کره زمین قرار دارند و جزو رژیم ‌های لاغری سریع می باشند، و شما به سختی می‌توانید تشخیص دهید که کدام یک از این رژیم ‌ها ارزش امتحان کردن را دارند، و کدام یک بدن شما نتیجه خواهد داد. توجه نمایید که با توجه به بدن هر شخص رژیم ها متفاوت می باشند‌. برای مثال یک رژیم می‌تواند در بدن شما به طور بسیار مناسب و خوبی جواب دهد و روی بدن فرد دیگری کارایی و تاثیری که روی شما داشت داشت را نداشته باشد. ما در ادامه به بررسی انواع مختلف رژیم‌ ها پرداخته‌ایم تا به شما کمک نماییم بتوانید رژیمی که مناسب‌ شما می‌باشد را انتخاب نمایید و به اهداف خودتان که لاغری می باشد برسید.

رژیم ‌های لاغری سریع

رژیم ‌های لاغری سریع

رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک (اغلب به شکل خلاصه رژیم کتو نامیده می شود) یک رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین و چربی بالاست که ویژگی های زیادی از رژیم های غذایی آتکین (نوعی رژیم خاص که در مطالب آینده به آن میپردازیم) و کم کربوهیدارت را شامل می شود.

این رژیم از رژیم ‌های لاغری سریع می باشد می‌تواند در عین نگه داشتن سلامتی شما باعث بهبود وزنی شما و کمتر شدن وزن شما شود. بررسی ‌های مختلفی در زمینه رژیم کتوژنیک صورت گرفته است، نشان داده‌اند که این رژیم یک رژیم حاوی میزان کربوهیدرات ‌های بسیار پایین و میزان چربی بالا می باشد. این رژیم می‌تواند به کاهش چربی ‌های موجود در شکم شما کمک نماید و حتی می‌تواند برخی از بیماری‌ های مزمن را نیز درمان نماید. پیشتر نیز گفتیم که قانون رژیم کتوژنیک از سری رژیم ‌های لاغری سریع، این است که کربوهیدرات ها کم مصرف شوند و چربی بیشتر مصرف شود. برای مثال اگر شما رژیم غذایی کتوژنیک را استفاده نموده باید مصرف کربوهیدرات خود را به کمتر از پنجاه گرم برسانید و چربی‌ ها را جایگزین کربوهیدرات ‌ها نمایید. در این رژیم شما باید حدود هفتاد و پنج درصد از انرژی خود را از کربن از چربی‌ ها به دست بیاورید. پروتئین ‌ها در این رژیم حدود بیست درصد و کربوهیدرات ‌ها تنها پنج درصد از انرژی مورد نیاز شما را تأمین می‌نمایند. ممکن است شما شنیده باشید که برای این ‌که لاغر شوید حتما بایدً از مصرف چربی ‌ها اجتناب نمایید، اما بررسی‌ های مختلفی در این زمینه انجام ‌شده است نشان داده‌اند که این رژیم کتوژنیک بسیار بیشتر از رژیم‌ های کم ‌چرب در کاهش وزن افراد تاثیر گذاشته است. با این ‌که مبنا و پایه این رژیم تغذیه از طریق چربی ‌ها می باشد، باعث لاغری شما میشود، علاوه بر این این رژیم گرسنگی افراد را تا حد بسیار زیادی پایین می آورد و اشتهای را در آنان کم می‌کند و به کاهش وزن آن‌ها کمک بسیار زیادی می‌کند.

رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک

 رژیم کانادایی با 7 کیلو کاهش وزن در 15 روز!

رژیم کانادایی یکی دیگر از رژیم‌های لاغری سریع می‌باشد که در سطح جهان بسیار معروف می باشد. این رژیم در بازه زمانی حدوداً پانزده روز که سیزده روز آن مختص به رژیم و دو روز آن مختص نگهدارنده است استفاده می‌شود، که می‌تواند در پانزده روز برای شما حدود پنج کیلوگرم کاهش وزن را به ‌همراه داشته باشد و شما را به تناسب اندام خودتان برساند. در طول این رژیم منوی غذایی شما به انواع مختلف پروتئین ‌ها و سبزیجات محدود می‌شود دیگر غذاها را برای شما بسیار کم می‌کند و یا حتی در مواردی آن ‌ها را قطع می‌کند. توجه نمایید که کاهش وزن در طول رژیم کانادایی تنها بر اثر کاهش مقدار چربی ‌های اشباع در بدن شما نیست بلکه عضله ‌های شما و همین‌ طور مقدار زیادی از آب بدن شما نیز در طی پانزده روز این رژیم، از دست می‌رود. رژیم کانادایی یک رژیم یکی از رژیم ‌های لاغری سریع می باشد که در طول مدت آن کالری مصرفی شما به یک ‌چهارم کاهش پیدا می‌کند که استفاده از رژیم توصیه نمی‌شود.

تمام مواد غذایی مصرفی در این رژیم معمولا در 3 وعده اصلی خلاصه می‌شود. این وعده‌ها به طور کلی شامل موادی مانند قهوه، چای سبز، سبزیجات، میوه، مواد پروتئینی زیاد مانند تخم مرغ، گوشت و … می‌باشند. نان تست نیز در برخی وعده های این رژیم به میزان کم گنجانده شده اما غلات دیگری مشاهده نمی‌شود.

رژیم پالئو

این رژیم یکی دیگر از رژیم ‌های لاغری سریع می‌باشد که می‌تواند به افراد کمک کنند که در مدت زمان اندکی مقدار زیادی وزن را از دست بدهد. طرف ‌داران این رژیم ادعا می‌کنند که در این رژیم شما باید به دوران انسان ‌های اولیه باز گردید و همان غذاهایی که آن‌ ها می‌خورند را استفاده نمایید. این این رژیم مواد غذایی مانند پروتئین‌ های بدون چربی، سبزیجات، میوه‌ها، مغز ها و دانه ‌ها را توصیه می‌کند و مصرف مواد غذایی فرآوری شده‌ مانند شکر، لبنیات، غلات، و حبوبات را منع می کند.

رژیم وگان

این رژیم یکی دیگر از رژیم ‌های لاغری سریع می باشد که در آن استفاده از تمام فرآورده ‌ها و محصولات حیوانی منع شده است بسیاری از افراد این ادعا را دارند که این رژیم برای حمایت از حقوق حیوانات و مقاومت در برابر بهره ‌برداری بی‌‌رحمانه از آن ‌ها اختراع شده است. همان‌طور که از نام این رژیم پیداست این رژیم مبنای گیاه‌ خواری دارد که علاوه بر گوشت مواد لبنی مانند شیر و تخم‌مرغ‌ نیز استفاده نمی‌شود همچنین عسل نیز از این رژیم غذایی حذف شده است. توجه نمایید که این رژیم یکی از رژیم ‌های لاغری سریع می باشد که می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش وزن شما داشته باشد. در این رژیم شما نیازی ندارید که میزان کالری مصرفی خود را بشمارید.

رژیم دوکان

این رژیم یکی دیگر از رژیم ‌های لاغری سریع می باشد که افراد بسیار زیادی امروزه از آن استفاده می کنند. این رژیم بر پایه استفاده از پروتئین ‌های بالا و کربوهیدرات های پایین است که چهار مرحله دارد. دو مرحله از این رژیم شامل کاهش وزن و دو مرحله دیگر آن شامل تثبیت وزن شما می شود. توجه نمایید که طول مدت این رژیم ‌ها به میزان وزنی که شما می‌خواهید کم کنید بستگی دارد و در هر مرحله شما باید با توجه به وزنی که می‌خواهید کم کنید الگو های مختلفی را پیروی نمایید. در زمینه مطالعات انسانی این رژیم، رژیم بسیار با کیفیتی نیست و می‌تواند سوخت‌ و ساز بدن شما را آهسته‌ تر نماید.