امروزه تجهیزات بسیار پیشرفته لیزری در ایران همگام با جهان در حوزه پوست و مو و زیبایی و لاغری مورد استفاده پزشکان و مرکز درمانی قرار میگیرد که بصورت مختصر با برخی از این تجهیزات آشنا میشویم .

شرکت تجهیزات پزشکی پیشرو طب پرشیا ،واردکننده تجهیزات پوست و زیبایی و لاغری و لیزر پزشکی ، دارای مجوز رسمی از اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت ایران ، ارائه دهنده و واردکننده این تجهیزات بصورت حرفه ای در ایران میباشد .

pishroteb

دستگاه IPL و ایلایت Elight رفع کننده موهای زائد :

دستگاه آی پی ال IPL و ایلایت Elight یک روش غیرتهاجمی و موثر برای رفع موهای زائد صورت و بدن و همچنین درمان آسیب های پوستی ناشی از آفتاب و پیری پوست می باشد بدون اینکه آسیبی به سطح پوست برساند . طول موج خاصی ازRF+IPL به طور انتخابی، عروق مویرگی متسع پوست و لکه های قهوه ای ناشی از آفتاب را از بین می برد. به علاوه حرارت ایجاد شده در پوست سبب بازسازی کلاژن و پوست از عمق می شود.

دستگاه DIODE دایود لیزر مو :

دستگاه لیزر دایود ، با گسیل نمودن نور هدایت شده خود به سوی هدف یا Cible مو که همان محل انبار شدن ملانین موجود در ریشه هر مو است ، رنگدانه مورد نظر را بمباران و نهایتاً متلاشی می نماید . اثر نور لیزر بر روی ملانین یا رنگدانه مو بر اساس مکانیسم گرم نمودن آن تا حد نابود کردن مو بوده که این مکانیسم به نام فوتوترمولیز خوانده می شود . این دستگاه برای حذف موهای زاید صورت و بدن بسیار مناسب می باشد .

دستگاه NDYAG ان دی یاگ  لیزر مو :

یکی از بیشترین و موثرترین کاربرد های لیزر در درمان موهای زائد صورت و بدن می باشد . درمان موهای زائد با لیزر به دلیل موثرتر بودن و سرعت عمل بیشتر، درد و عوارض کمتر بر الکترولیز ارجح می باشد . لیزرهای Nd-YAG , Diode , Alexandrite , Ruby در این مورد بکار می روند .

دستگاه QSWITCH کیوسوییچ لیزر حذف تاتو :

دستگاه لیزر کیوسوییچ Qswitch برای از بین بردن تاتو و رنگدانه های صورت و بدن طراحی و ساخته شده است . به طور معمول برای پاک کردن تاتو از لیزر کیوسوئیچ استفاده می شود که نحوه عملکرد این لیزر به این صورت است که ذرات رنگ داخل پوست را منفجر می کند و آنها را به ذرات ریز تبدیل می کند. این ذرات توسط سلول های لاشه خوار برداشته شده و کم کم دفع می شوند، لذا عمل اصلی پاک شدن رنگ تاتو را سلول های ایمنی خود تاتو انجام می دهند و درواقع رنگ های ریز شده را ریزه خواری کرده و از بین می برند .

دستگاه FRACTIONAL CO2 فراکشنال لیزر پوست :

دستگاه لیزر فراکشنال یا فرکشنال Fractional که بنام لیزر دی اکسید کربن CO2 معروف است وسیله ای است که علاوه بر بهبودی قابل ملاحظه اسکارها و جوشگاههای پوستی سراسر بدن در درمان پیری پوست خصوصا شلی پوست و چروک های دور چشم و دور دهان هم کاملا موثر است .

دستگاه RF FRACTIONAL آراف فرکشنال سوزنی :

در سيستم فرکشنال RF سوزني، سوزنهايي با ضخامت ميکروني وارد ناحيه درم شده، سپس انرژي RF به سطح سوزن اعمال مي شود. دستگاه جوانسازی فراکشنال آراف RF وسيله اي ايده ال براي باز سازي پوست مي باشد. با اعمال انرژي RF در عمق مورد نظر، نتايج بسيار خوبي از اين نوع درمان بدست آمده است. به علت تخريب حرارتي بسيار کم در ناحيه اپيدرم، زمان بازگشت به حالت اوليه بعد از درمان بسيار کوتاه بوده و عوارض جانبي مثل PIH ديده نمي شود. بدين لحاظ در مقايسه با ليزرها، اين روش براي تمامي تيپ هاي پوستي قابل استفاده مي باشد .

دستگاه LPG ال پی جی لاغری موضعی :

دستگاه اندرمولوژی ال پی جی LPG لاغری یكی از جدیدترین تكنیك های موجود جهت درمان سلولیت و كاهش سایز و لاغری موضعی محسوب می شود. این سیستم با افزایش جریان خون زیرپوستی، افزایش تخلیه لنفاوی و حركت دادن چربی زیر پوست باعث سیال شدن چربی ها شده و سوخت و ساز را در موضع افزایش می دهد. در صورت نیاز به مصرف چربی ها ( با كنترل تغذیه و تحرك مناسب ) ، بدن از این چربی های تحریك شده استفاده نموده و منجر به لاغری موضعی می گردد .

دستگاه CAVITATION+RF کویتیشن و آراف و وکیوم لاغری :

دستگاه اولتراسونیک کویتیشن Cavitation روشی است که در آن از تاثیر امواج فراصوتی در بافت چربی جهت کاهش سایز استفاده می شود این امواج مشابه امواج سونوگرافی می باشد بطوریکه این دو دستگاه از نظر شباهت در انجام کارو بی دردی و بی خطر بودن امواج تا حد زیادی شبیه یکدیگر میباشند بطوریکه فرد در طی انجام کار با این تکنولوژی هیچگونه احساس ناخوشایندی ندارد .

دستگاه SHOCKWAVE شاک ویو آکوستیک تراپی لاغری و فیزیوتراپی :

جدید ترین تکنولوژی تجهیزات درمان سلولیت و چاقی است که مزیت های مختلفی دارد . ترکیب دقت،سرعت، اطمینان بالا، کارایی بالا برای درمان سلولیت، وپروسه درمانی طولانی مدت باعث می شود shockwave هیچگونه آسیبی به رگهای خونی و اعصاب بعد ازشکسته شدن و تجزیه چربیهای زائد نداشته باشد، زیرا سرانجام این چربیهای زائد وغیر ضروری تجزیه شده می تواند توسط سیستم لنفاوی دگرگون شده و دفع گردند و فرم بدن کاملا ایده آل گردد .

دستگاه DIODE LIPOLASER دایود لیپولیز و جراحی :

لیزر لیپولیز دایود جدیدترین تکنولوژی در کاهش میزان چربی زیر پوست می باشد که بصورت سرپائی وطی یک جلسه باعث رفع چاقیهای موضعی می شود . تا کنون بهترین روش کاهش چربیهای موضعی لیپوساکشن بوده که عوارضی همچون ناهمواری و شلی پوست ،تورم و کبودی را به دنبال داشته است . روش لیزر لیپولیز بدلیل تابش لیزر و تحریک کلاژن سازی و جمع شدگی کلاژن سبب سفت شدن پوست می شود و همچنین تورم وکبودی بسیار کمتر یا ناچیز نسبت به روش لیپوساکشن دارد .

دستگاه ALEXANDRITE الکساندرایت لیزر مو :

لیزر الکساندریت alexandrite دستگاهی است که ویژه از بین بردن موهای زائد با بالاترین کارآیی و حداقل عوارض تولید شده است . این دستگاه قادر است موهای زائد بدن را از بین ببرد . ابن نوع لیزر را هم برای موهای نازک و روشن و هم برای موهای ضخیم و تیره میتوان به کار برد . دستگاه لیزر الکساندریت alex یکی از پیشرفته ترین دستگاهای لیزر دنیا برای از بین بردن موهای زائد می باشد . یکی از خصوصیات منحصر بفرد این دستگاه قابل تنظیم بودن طول موج Pulse Duration و میزان انرژی برای از بین بردن هر نوع مو و پوست می باشد . لیزرهای الکساندریت با طول موج ۷۵۵ نانومتر می باشند .

دستگاه UV THERAPY یو وی تراپی و فتوتراپی :

فتوتراپي درمان بيماري هاي پوست بوسيلۀ دستگاه هايي با اشعۀ الكترومنيتيك غير يونيزه با يا بدون افزودن دارو هاي فتواكتيو مي باشد . کابین تمام بدن سریعترین و راحت ترین سیستم UV Therapy می باشد . سیستمی بسیار کم حجم که فضای کوچکی اشغال می نماید . با استفاده از رفلکتورهای پشت لامپ میزان تابش افزایش پیدا کرده است و سرعت تابش افزایش می يابد .

دستگاه NDYAG LIPOLASER ان دی یاگ لیپولیزر بدن :

لیزر لیپولیز ان دی یاگ چیست ؟ اين سيستم ليزر كه در سازمان دارو وغذاي آمريكا FDA به تاييد رسيده است ، روشي است كه طي آن از يك فيبر نور ليزر به داخل بافتي جهت رفع چاقي استفاده مي شود . در اثر تابش اشعه ، چربي ها به صورت نيم مايع در مي آيد که میتوانند به راحتي توسط بدن جذب شوند يا از بدن خارج شوند ليزر ليپوليز تحت بي حسي موضعي انجام مي شود ويك جلسه آن به مدت یک الی سه ساعت طول مي كشد .

شرکت تجهیزات پزشکی پیشرو طب پرشیا ،واردکننده تجهیزات پوست و زیبایی و لاغری و لیزر پزشکی ، دارای مجوز رسمی از اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت ایران واردکننده و عرضه کننده مستقیم محصولات طبی و تجهیزات پزشکی لیزر و زیبایی و لاغری در ایران میباشد .

منبع خبر سایت پیشرو طب پرشیا : www.pishro-teb.com