گرجستان یکی از کشورهای اروپای شرقی است که در کنار ساحل دریای سیاه قرار گرفته است. این کشور دارای طبیعتی بی نظیر و آثار تاریخی فراوان است و در تمام چهار فصل سال پذیرای گردشگران و توریست هایی است که از سراسر جهان به گرجستان سفر می کنند. کشور گرجستان که در مسیر جاده ابریشم قرار دارد، از لحاظ فرهنگی شباهت های بسیار زیادی به کشور ما دارد. همچنین مردمان این سرزمین به خونگرمی و مهمان نوازی مشهورند، به طوری که با گرمی و روی خوش از گردشگران و توریست ها استقبال می نمایند. همچنین آن ها به کشور خود لقب بالکن اروپا را داده اند و اعتقاد دارند همان طور که بالکن زیباترین قسمت هر خانه است، گرجستان هم زیباترین منطقه اروپاست. اگر شما هم دوست دارید که به گرجستان سفر کنید و از تمام زیبایی های آن لذت ببرید بهتر است در این مقاله با تکتازان پرواز عرش همراه باشید تا راهنمای سفر به گرجستان را برایتان توضیح دهیم.

بهار در شمال

تفلیس و باتومی

در بین تمامی شهرهای کشور گرجستان، تفلیس و باتومی جلوه ای ویژه دارند. تفلیس است شهری است پر رمز و راز که بناهای تاریخی و قرون وسطایی فروان همراه با کلیساهای متعدد در آن وجود دارد. ترکیب معماری این شهر تشکیل شده از معماری قرون وسطی، نئوکلاسیک و استالینیست است. با خرید تور گرجستان از آژانس مسافرتی تکتازان پرواز عرش حتما از این شهر تاریخی بازدید نمایید. باتومی هم با طبیعت فوق العاده و چشم نواز خود مقصد بسیاری از گردشگران است. این شهر ساحلی با تلفیق طبیعت و معماری فضای همانند شهرهای پرجاذبه اروپایی را به وجود آورده و همچنین این امکان را فراهم کرده تا گردشگران و توریست ها از امکانات تفریحی و مکان های دیدنی آن لذت ببرند. لازم به ذکر است که تور ترکیبی تفلیس و باتومی یک فرصت ایده آل برای کسانی است که می خواهند در یک برنامه منظم از این دو شهر دیدن کنند.

راه های سفر به گرجستان

برای رفتن به گرجستان شما می توانید از هواپیما، اتوبوس و قطار استفاده کنید. برای خرید بلیط هواپیما گرجستان می توانید به سامانه فروش آنلاین بلیط هواپیما سیمرغ 24 مراجعه کرده و پس از بررسی قیمت بلیط هواپیما بلیط تهران – تفلیس را برای خود خریداری نمایید. همچنین بسیاری از آژانس ها با ارائه تور زمینی گرجستان و سفر با اتوبوس لحظات خوشی را برای شما رقم خواهند زد. قطار هم گزینه دیگری برای شماست تا به وسیله آن بتوانید به گرجستان سفر کنید. به این ترتیب که باید با خرید بلیط قطار تبریز – تفلیس سفر خود را آغاز نمایید.

بهترین زمان سفر به گرجستان

گرجستان کشوری است چهار فصل که در تمام طول سال می توان به آن جا سفر کرد. این کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد، دارای آب و هوایی متفاوت است که بیشتر ان نیمه گرمسیری است. به طور کلی باید بگوییم در هیچ کدام از ماه های سال محدودیتی برای سفر به گرجستان وجود ندارد. ولی با این حال فصل بهار بهترین زمان سفر به گرجستان است؛ چرا که در این فصل هوا نه بسیار سرد و نه بسیار گرم است. در ماه های آخر بهار بارندگی کمی زیاد می شود و بهتر است در هنگام سفر به این کشور چتر و بارانی همراه خود ببرید. در تابستان نیز بیشتر تفرجگاه ها و مناطق دیدنی این کشور پر از گردشگر است و دمای هوا بین 20 تا 30 درجه سانتی گراد تخمین زده می شود. پاییز گرجستان بسیار زیبا و دیدنی است؛ چرا که درختان با رنگ های زرد، نارنجی و قرمز چشم اندازهای بسیار زیبایی را خلق می کنند. اگر دوست دار اسکی و ورزش های زمستانی هستید، فصل پایانی سال موقعیت مناسبی برای شماست تا به این کشور سفر نمایید.

هزینه های سفر به گرجستان

هنگام سفر به گرجستان حتما هزینه های خود را تخمین بزنید، تا بتوانید یک سفر کم خرج را داشته باشید. هزینه های اقامتی در گرجستان به شرح زیر است: هاستل ها بسیار ارزان و هزینه اقامت در آن ها بین 5 تا 20 دلار است. هزینه اقامت در هتل های دو ستاره در حدود 91 دلار، هتل های سه ستاره در حدود 19 تا 247 دلار، هتل های 4 ستاره در حدود 43 تا 158 دلار و هتل پنج ستاره هم در حدود 139 تا 276 دلار می باشد. البته اگر شما بخواهید کمی اقتصادی سفر کنید، از این قیمت ها کمی کاسته خواهد شد.
هزینه های غذا و خورد و خوراک هم در این کشور به شرح زیر می باشد. غذاهای ساده و ارزان قیمت از حدود 3 دلار شروع می شود و تا 10 دلار ادامه دارد. هزینه یک وعده غذا در یک رستوران متوسط از 6 تا 15 دلار و یک وعده غذا همراه با دسر و پیش غذا در حدود 20 دلار عرضه می شود. غذاهای فست فود مانند مک دونالد در حدود 4 دلار است و قیمت غذای محبوب گرجستان که خاجاپوری نام دارد هم بین 0.42 تا 0.83 دلار می باشد.
قیمت بلیط یک طرفه مترو در شهر تفلیس ۰٫۲۰ دلار است. کرایه تاکسی از ۱ دلار شروع می‌شود و به ازای هر کیلومتر ۰٫۲۰ دلار و برای هر ساعت در اختیار، ۲ دلار است. نرخ کرایه مصوب تاکسی از فرودگاه تفلیس تا مرکز شهر ۱۰ دلار است.

تابستان در شمال

دیدنی های گرجستان

همان طور که می دانید، گرجستان رو به روز بیشتر مورد توجه گردشگران و توریست ها قرار می گیرد و در حال رشد روز افزون است. تنوع جاذبه های گردشگری و توریستی باعث شده تا این کشور چهره ای بسیار متفاوت را داشته باشد. جاذبه های تاریخی و طبیعی گرجستان آن قدر زیاد است که شاید دست کم 10 روز زمان لازم باشد تا بتوانید از همه آن ها دیدن کنید. با این حال مهم ترین دیدنی های این شهر عبارت است از: قلعه ناریکلا در تفلیس که چشم انداز بسیار زیبایی را پیش چشمان شما قرار می دهد، کوه قازبگی که برای علاقمندان به طبیعت و پیاده روی بسیار مناسب است، شهر اوپلیستسیخه که بسیار بزرگ و قدیمی است و در دل سنگ ها تراشیده است، کلیسای جرجتی که به هیچ عنوان نباید آن را از دست بدهید، شهر تاریخی متسختا که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، کلیسای جامع تثلیث، باغ ملی گیاه شناسی و..

هتل های گرجستان

گرجستان و به خصوص دو شهر مهم آن یعنی تفلیس و باتومی دارای هتل و مراکز اقامتی مختلفی است که شما می توانید با توجه به بودجه خود یکی از آن ها را انتخاب نمایید. علاوه بر هاستل و مسافرخانه ها، این کشور هتل های بسیار زیادی دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از: هتل پنج ستاره رادیسون بلو ایوریا که اقامت ویژه ای را برای شما رقم خواهد زد، هتل پنج ستاره و لوکس ماریوت در تفلیس، هتل پنج ستاره و لوکس پرفنس هالینگ تفلیس، هتل پنج ستاره و لوکس بالتیمور تفلیس که در مرکز شهر و بافت تاریخی واقع شده است، هتل چهار ستاره گلدن پالاس در تفلیس، هتل چهار ستاره مرکور تفلیس و….

رستوران های گرجستان

رستوران های مختلفی در کشور گرجستان و دو شهر تفلیس و باتومی وجود دارد که اغلب آن ها با کیفیت و قیمت مناسب هستند. بعضی از این رستوران ها فقط غذاهای گرجی و برخی دیگر غذاهای بین المللی و ترکیبی سرو می کند. مهم ترین و بهترین رستوران های گرجستان عبارتند از: رستوران های شاوی لومی که نمایی بسیار زیبا دارد، کافه لیترا که غذاهای خوشمزه و جدید گرجی را سرو می کند، رستوران پورپور که از طراحی جالبی برخوردار است و پاتوق گردشگران و توریست های بسیاری محسوب می شود، رستوران دزرتیریس بازاری، رستوران سنتی راچا که قدمتی بسیار طولانی دارد، رستوران چلا که بسیار معروف و پرطرفدار است، رستوران پاسانوری، رستوران سامیکیتنو، رستوران کالیناریوم، رستوران ارگانیک جاسپربار، رستوران کاخلبی و…

مراکز خرید و مجتمع های تجاری گرجستان

اگر دوست دارید سفری کامل و پر از اتفاقات خوب داشته باشید، باید با مراکز خرید و مجتمع های تجاری گرجستان آشنا شوید. گرجستان کشوری است با مراکز خرید متعدد که بهترین اجناس را می توانید برای خود خریداری کنید. مجتمع های تجاری و مراکز خرید کشور گرجستان عبارتند از: مرکز خرید تفلیس مال که بزرگ ترین و پیشرفته ترین مرکز خرید در گرجستان محسوب می شود، مرکز خرید ایست پوینت که بسیار نوساز و با معماری خلاقانه بنا شده است، بازار دست فروشان درای بریج که برای خریدهای رنگارنگ و جالب، بسیار هیجان انگیز خواهد بود، خیابان پکینی که پر از فروشگاه های مختلف با برندهای متفاوت است، مرکز خرید مرانی، تفلیس سنترال، مرکز خرید کارواسلا، بازار بزرگ و قدیمی لیلو، مرکز خرید جی تی سی، مرکز خرید مگالین، بازار واگزال و…

پاییز در شمال

در پایان باید بگوییم که چه با تور گرجستان به این کشور سفر می کنید و چه با خرید بلیط هواپیما گرجستان راهی این کشور می شوید، باید بدانید که بهترین گزینه برای سفری کم خرج که فاصله چندانی هم با ایران ندارد، گرجستان است. اگر شما هم دوست دارید تلفیقی از تاریخ و طبیعت را هم زمان تجربه کنید، گرجستان بهترین گزینه برای شما محسوب می شود.