از زمانی که اینترنت به دنیای انسان اضافه شد، سبک زندگی‌ افراد هم تغییر کرد. این روند با شروع بیماری کرونا سرعت بیشتری به خود گرفت. اینترنت علاوه بر تحول بزرگی که در ارتباطات ایجاد کرده، سبک کسب و کار‌ها را هم به طور چشم‌گیری تغییر داده است. به طوری که بستر اینترنت به جایی برای راه اندازی کسب و کارهایی با درآمدزایی بالا تبدیل شده است.

اگر در جستجوی مشاغل اینترنتی و راه‌های کسب درآمد از اینترنت هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در ادامه ۱۰ روش از پرمخاطب‌ترین روش های درآمدزایی از اینترنت را معرفی کرده و به ویژگی‌ هر کدام پرداخته‌ایم.

چطور از اینترنت کسب درآمد کنیم؟ (10 روش)

۱– ادمین اینستاگرام

اینستاگرام یک بستر مناسب و همه‌پسند است. از سال ۲۰۱۰ که اینستاگرام شروع به کار کرد، تنها به عنوان محیطی برای تعامل و اشتراک‌گذاری تصاویر مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ اما با گذشت زمان، نوع کاربری آن تغییر یافت و ایده‌های کسب و کار روی این بستر پیاده‌سازی شد. این شبکه اجتماعی بستر مناسبی برای فروش کالا، اینفلوئنسری، تبلیغات و بازاریابی است.

بسته به ایده و کسب و کاری که دارید، می توانید به فکر درآمدزایی از ادمینی اینستاگرام هم باشید. افراد زیادی به عنوان ادمین پیج های اینستاگرامی شرکت ها و کسب وکارها فعالیت می کنند و درآمد قابل توجهی هم دارند.

 

۲– ادمین کانال های تلگرامی

تلگرام هم درست مثل اینستاگرام، یک بستر پرکاربرد و محبوب است. میلیون ها ایرانی روی این بستر آنلاین حضور دارند. کسب و کارها برای معرفی محصولات و خدمات شان از این شبکه بهره می برند. آنها اغلب به فرد یا افرادی نیاز دارند که کانال های تلگرامی شان را مدیریت کنند. بنابراین مسیری برای کسب درآمد از تلگرام پیش روی شما قرار دارد.

همچنین می توانید با ساختن یک کانال و فعالیت در حوزه‌ مورد نظرتان، یک شغل آنلاین داشته باشید. فعالیت در گروه‌ها و تبلیغات در این شبکه اجتماعی باعث رشد کانال کسب و کار شما می‌شود. راه‌اندازی کانال‌های آموزشی یا کانال‌های حوزه فیلم و بازی‌های اینترنتی در بستر تلگرام از دسته فعالیت‌هایی است که شما را به سود خوبی می‌رساند.

 

 

۳-همکاری در فروش

افیلیت مارکتینگ یا همان همکاری در فروش یک شغل پولساز جدید اینترنتی است. این کسب و کار بدون نیاز به سرمایه و مهارت تخصصی، تبدیل به یک فرصت درآمدزای محبوب و گسترده شده است. سیستم این شغل عملگراست؛ به این صورت که فروشگاه ها و ناشران در سیستمی مثل پلتفرم افیلی با هم آشنا می‌شوند و همکاری با یکدیگر را آغاز می‌کنند. ناشران محصولات یا خدمات برندها و فروشگاه ها را به مخاطبان خود معرفی می کنند. بعد از آنکه فروش انجام بگیرد، فروشگاه به سود خود رسیده است و ناشر هم درصدی از فروش را به عنوان پورسانت دریافت می‌کند.

در حال حاضر، همکاری در فروش به عنوان یک شغل دوم مورد توجه زیادی قرار گرفته است. این کار در عین ساده بودن و عدم نیاز به تخصص خاص، یک بازار پویا و فعال دارد. فرقی هم نمی‌کند با چه سن و سال یا شرایط شغلی و مالی وارد افیلیت مارکتینگ شوید؛ همکاری در فروش یک شغل بدون ریسک و البته دو سر برد برای ناشر و فروشگاه محسوب می شود.

ادمین کانال های تلگرامی

۴– فریلنسری

این شغل از زمان شیوع بیماری کرونا رونق بیشتری گرفت. به زبان ساده زمانی که فعالیت و وظایف خود را در یک مجموعه یا سازمان به صورت دورکاری انجام دهید، شما فریلنسر هستید. شغل‌های زیادی هستند که به صورت دورکاری و به کمک اینترنت انجام می شوند. به عنوان مثال خدمات مشتریان و پشتیبانی، نویسندگی، ادمینی و… از دسته مشاغلی هستند که می‌توانید برای درآمدزایی انتخاب کنید.

 

۵- راه اندازی فروشگاه اینترنتی

شاید در سال‌های گذشته، انجام خرید‌های اینترنتی بین مردم نامتعارف‌تر بود اما هر مقدار که زمان رو به جلو حرکت می‌کند، خرید از فروشگاه‌های آنلاین، بین مردم جا افتاده‌تر و اعتمادها به این دسته مشاغل اینترنتی بیشتر می‌شود. می‌توانید برای فروش محصولات و خدمات خود یک سایت طراحی کرده و فروشگاه اینترنتی خود را داشته باشید.

۶– تولید محتوا

تولید محتوا یکی از مشاغل پولساز با بازار کار خوب و گسترده است. یکی از ویژگی‌های تولید محتوا این است که بازار کار برای تولید‌کنندگان همیشه وجود دارد. محتواها به صورت کلی به ۴ دسته متنی، تصویری، صوتی و ویدئویی تقسیم می‌شوند. هر یک از این موارد هم تاثیرات مستقیمی روی فروش یا جذب مخاطب دارند. هر مقدار در تولید محتوا خلاق‌تر باشید، درآمدزایی بیشتری خواهید داشت.

 

 

۷-طراحی اپلیکیشن

حتما تا به حال اپلیکیشن‌های متفاوتی روی تلفن همراه خود نصب کرده اید. خوب است بدانید طراحی این اپلیکیشن‌ها یک ایده خوب برای کسب درآمد از اینترنت محسوب می‌شود. برای شروع این کار باید نیاز بازار را از قبل سنجیده باشید و کمی هم خلاقیت به خرج دهید تا بتوانید اپلیکیشنی کاربردی و براساس نیاز مخاطب خود طراحی کنید.

طراحی اپلیکیشن یک شغل مبتنی بر اینترنت است و درآمد خوبی هم نصیب سازندگان اپ ها می کند.

 

۸– خدمات مشاوره آنلاین

فرقی نمی‌کند در چه حوزه‌ای مهارت و دانش داشته باشید، در صورتی که بتوانید دانش و تجربه خود را در اختیار دیگران قرار بدهید، شما یک مشاور هستید که می‌توانید از طریق اینترنت کسب و کارتان را گسترش دهید. از مشاوره برای سایر کسب و کارها تا مشاوره تحصیلی یا روانشناسی و مشاوره‌های فردی، شما با ارائه هر مشاوره ای، می توانید درآمد خوبی کسب کنید.

 

۹– کارشناس سئو

تخصص در امور سئو، روش خوبی برای کسب درآمد از اینترنت است. امروزه، افزایش مخاطب و بازدید وب سایت‌ کسب و کارها عمدتا در گرو کار سئو است. در صورتی که اطلاعات خوبی در مورد محتوا و افزایش ترافیک سایت دارید، می توانید روی درآمد ماهانه از طریق مهارت سئو حساب کنید. به عنوان یک کارشناس سئو باید دانش کافی در مورد موتور‌های جستجوی گوگل و سیستم عملکرد آن داشته باشید.

 

۱۰– ترجمه

با این که به مترجمی، اغلب به عنوان یک شغل دانشجویی نگاه می‌شود، اما در صورتی که دانش کافی برای ترجمه داشته باشید، می‌توانید پول خوبی از این مهارت خود به دست آورید. ترجمه‌ فیلم‌ها، انیمیشن یا فیلم‌های کوتاه یا مقالات مختلف از جمله مواردی است که ازین طریق می توانید کسب درآمد کنید.