نهال های گردو ژنوتیپ آریا و نهال گردو شیلی جز نهال های با کیفیت از نظر باردهی هستند که البته بازدهی خوبی را نیز می توانیم برای این دو نهال گردو در نظر بگیریم. حال باید در نظر داشته باشید که این دو نهال چه ویژگی هایی دارند.

در این مقاله ما قصد داریم نهال گردو ژنوتیپ آریا و نهال گردو شیلی را بررسی کنیم و جزییات مربوط به آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها همراه ما باشید تا در این خصوص نکاتی را خدمت شما عزیزان مطرح سازیم.

بررسی نهال گردو ژنوتیپ آریا

نهال گردو ژنوتیپ بذری آریا شیوه های کاشت متفاوتی را به خودش اختصاص می دهد. همان طور که از نام آن بر می آید، گردو ژنوتیپ آریا معمولا از نظر ژنتیکی دچار تغییراتی شده است. این نهال همچنین به صورت خودکار می تواند گرده افشانی انجام دهد.

همان طور که در خصوص گرده افشانی می دانیم، این کار می تواند از نظر باردهی نهال گردو ژنوتیپ را به طور کلی تغییر دهد و بازدهی آن را نیز بالاتر ببرد. در حالت کلی نیز باید ویژگی های مربوط به درخت گردو ژنوتیپ را به طور کامل بدانیم:

بررسی ویژگی های ساختاری نهال گردو ژنوتیپ

درخت گردوی مربوطه معمولا ارتفاعی خاصی را به خودش اختصاص می دهد. همچنین می توانیم شاخه های بسیار زیادی را به همراه تعداد برگ های زیاد را برای آن در نظر بگیریم. مقدار فاصله کاشتی که می توانیم برای این نهال در نظر بگیریم چیزی در حدود 6 در 7 متر خواهند بود و شما باید به این مورد نیز توجه کنید.

بررسی نواحی کاشت نهال گردو ژنوتیپ آریا

ما می توانیم این نهال را در مناطق نیمه معتدل بکاریم. البته مقاومت بسیار خاص این نهال را نیز می توانیم در برابر آب و هوای گرم و سرد نیز در نظر بگیریم.

بررسی خاک و کود مناسب نهال گردو ژنوتیپ آریا

خاکی می توانیم برای نهال گردو ژنوتیپ آریا در نظر بگیریم باید به صورت شنی باشد و زهکشی مناسبی نیز داشته باشد. البته باید به این مورد نیز توجه کنید که کودی که می توانیم برای این نهال در نظر بگیریم این است که دارای ویتامین ها و مواد معدنی مناسب نیز باشد. این مواد معدنی شامل نیتروژن و پتاسیم هستند که به خوبی می توانند نهال گردو ژنوتیپ آریا را پرورش دهند.

بررسی عمر اقتصادی نهال گردو ژنوتیپ آریا

عمر اقتصادی نهال گردو ژنوتیپ آریا بسیار زیاد است و البته از سال های دوم کاشت نیز می توانیم شاهد بازدهی و باردهی این نهال نیز باشیم.

بررسی نهال گردو شیلی

نهال گردو شیلی یکی از نهال هایی است که معمولا کیفیت خوبی را نیز می توانیم برای باردهی آن در نظر بگیریم. به طور کلی این نهال ارتفاع بسیار خاصی به مقدار 4 متر را به خودش اختصاص می دهد. معمولا نهال گردو شیلی دارای مشخصاتی است که در این خصوص می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم.

بررسی ویژگی های مربوط به نهال گردو شیلی

نهال گردو شیلی دارای باردهی بسیار خوبی است. البته این نهال در خاک هایی رشد می کند که زهکشی مناسبی داشته باشند و البته به صورت لومی نیز باشند. همچنین خاک مربوط باید به قدری دارای شبکه های نفوذی باشد که آب به راحتی وارد خاک شود و ریشه را سیراب کند.

آب و هوای مناسب برای نهال گردو شیلی نیز به صورت معتدل کوهستانی است و این نهال نیز در برابر شرایط آب و هوایی مختلف می تواند از خودش مقاومت بسیار بالایی را نیز نشان دهد و باید ما به این مورد توجه داشته باشیم.

بررسی جزییات دیگر نهال گردو شیلی

مقدار فاصله کاشتی که می توانیم برای نهال گردو شیلی در نظر بگیریم به صورت 5 متردر 5 متر است و البته این فاصله کاشت می تواند در زمین های شیب دار و بدون شیب نیز تفاوت داشته باشد و در این حالت می توانیم 2 واحد به فاصله ها اضافی کنیم در صورتی که بخواهیم عمل کاشت را در زمین های بسیار صاف انجام دهیم، این امر اهمیت پیدا می کند.

مقاومت نهال گردو شیلی در برابر سرما بسیار بالاست. این مورد همچنین می تواند به عنوان یکی از ویژگی های مثبت نهال گردو شیلی در نظر گرفته شود و باید به آن توجه داشته باشیم.

نهال گردو شیلی نیز در برابر آفات مقاومت بسیار بالایی را از خودش نشان می دهد. و در سال دوم باردهی نیز می توانیم شاهد باردهی بسیار نهال مربوطه باشیم.

نتیجه گیری

در این مقاله ما ویژگی های مربوط به نهال گردو ژنوتیپ آریا و نهال گردو شیلی را بررسی کردیم و جزییات مربوط به آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که نهال گردو ژنوتیپ آریا و شیلی باردهی و بازدهی خوبی دارند و در هر هکتار می توانند چندین تن محصول را به کشاورز ارائه دهند.