اخذ اقامت دائم در کشورهای حوزه شنگن برای بسیاری از افراد مهم است زیرا برای آنها حقوق و مزایای زیادی از جمله خدمات بهداشتی و درمانی، رفاه اجتماعی، آموزش باکیفت و… به همراه دارد. همچنین با دریافت این نوع از اقامت، دیگر نیازی به تمدید مداوم اقامت خود ندارند.

امکانات مالی در بسیاری از کشورهای حوزه شینگن در سطح فوق‌العاده و قابل توجه است و رفاه اقتصادی را برای شهروندان آنها رقم می‌زند. حقوق شهروندی مانند حقوق سیاسی، حقوق مالی و اجتماعی در کنار فرصت‌های شغلیِ بیشتر، از دیگر دلایلی است که افراد دوست دارند برای دریافت اقامت دائم کشورهای عضو شینگن، تلاش کنند.

اگر شما هم به دنبال دریافت این نوع اقامت هستید و ترجیح می‌دهید مسیری را طی کنید که نتیجه آن دریافت ویزای شنگن تضمینی باشد، پیشنهاد می‌کنیم این متن را تا انتها مطالعه کنید.

اخذ اقامت دائم کشور های حوزه شینگن از چه طرقی امکان پذیر است؟

اخذ اقامت دائم در کشورهای حوزه شنگن بسته به قوانین و مقررات هر کشور متفاوت است؛ اما به طور کلی برخی از روش‌های متداول برای اخذ اقامت دائم عبارت‌اند از:

  • ازدواج: اگر شما با یک شهروند یا یک فرد دارای اقامت دائم در کشور مورد نظر ازدواج کنید، ممکن است بتوانید اقامت دائم دریافت کنید
  • سرمایه‌گذاری: برخی کشورها برنامه‌های سرمایه‌گذاری را ارائه می‌دهند که شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری در آن‌ها اقامت دائم دریافت کنید
  • پیشنهاد شغلی: اگر شما یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرما یا شرکت دریافت کنید، احتمال دریافت اقامت دائم، بیشتر است
  • مهاجرت قانونی: برخی کشورهای حوزه شینگن برنامه‌های مهاجرت قانونی را برای افرادی که شرایط خاصی دارند ارائه می‌دهند، این شامل افرادی است که می‌توانند به عنوان پناهنده وارد کشور شوند یا افرادی که توانایی‌ها و مهارت‌های خاصی دارند که برای کشور مورد نظر مفید است
  • برنامه‌های مهاجرتی: برخی از کشورها برنامه‌های مهاجرتی را برای افرادی که بتوانند به توانایی‌ها و نیازهای خاص آن‌ها پاسخ دهند، ارائه می‌دهند. این می‌تواند شامل برنامه‌های مهاجرتی برای کارآفرینان، تحصیل‌کرده‌ها، و غیره باشد

چه افرادی می توانند نسبت به دریافت اقامت دائم کشور های حوزه شینگن اقدام نمایند؟

همانطور که در بخش قبل توضیح دادیم، روش‌های دریافت ویزای شنگن با توجه به کشور مقصد، متفاوت است. اما به طور کل افرادی که شرایط زیر را داشته باشند، می‌توانند برای دریافت اقامت دائم کشورهای حوزه شینگن اقدام کنند:

  • افرادی که بتوانند شهروندی یکی از کشورهای شینگن را کسب کنند
  • کسانی که بتوانند به عنوان سرمایه‌گذار در یکی از این کشورها فعالیت کنند
  • اشخاصی که از طرف کارفرمای تبعه کشورهای عضو شینگن، پیشنهاد شغلی دریافت کنند
  • کسانی که موفق شوند با کمک برنامه‌های مهاجرتی ارائه شده توسط کشورهای عضو شینگن، مجوز اقامت در آنها را کسب کنند

برای آنکه بتوانید اطلاعات کامل و به‌روزی در این زمینه بدست آورید، پیشنهاد می‌کنیم با افراد متخصص و کارشناسان حقوقی موسسات مهاجرتی شناخته شده از جمله آژانس مسافرتی سبزینه ، مشاوره کنید.

ویزای طلایی شینگن چیست و چه تفاوتی با سایر انواع اقامت اروپا دارد؟

ویزای طلایی شنگن یک نوع ویزاست که به دارندگان آن اجازه می‌دهد به طور غیرمستقیم اقامت دائم در کشورهای حوزه شنگن را به دست آورند. این ویزا به عنوان یک ویزای استراتژیک تلقی می‌شود که به صورت معمول توسط سرمایه‌گذاران، تجار و افرادی که توانایی‌ها و منابع مالی کافی را دارند، استفاده می‌شود.

این ویزا به صورت کاملاً خصوصی و توسط کشورهای حوزه شنگن صادر می‌شود و از اهداف آن تحریک سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال، و توسعه اقتصادی در کشورهای مورد نظر است.

تفاوت اصلی ویزای طلایی شنگن با سایر انواع اقامت اروپا این است که ویزای طلایی شنگن بیشتر به عنوان یک برنامه سرمایه‌گذاری و اقتصادی تلقی می‌شود که افراد متقاضی اقامت دائم را براساس سرمایه‌گذاری‌های مالی خود به دست می‌آورند، در حالی که برخی از سایر انواع اقامت اروپا مانند اقامت براساس ازدواج یا اشتغال بر اساس شرایط خاصی اخذ می‌شوند.

معمولاً برنامه‌های ویزای طلایی شنگن شامل سرمایه‌گذاری‌های مالی در کشورهای مورد نظر، ایجاد شغل و اشتغال در این کشورها، یا خرید ملک و سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف است. ممکن است شرایط و مقررات مربوط به دریافت ویزای طلایی شنگن در هر کشوری متفاوت باشد، مثلا ویزای شنگن ایتالیا با ویزای شنگن یونان متفاوت باشد، بنابراین مهم است که افراد متقاضی به دقت شرایط مربوطه را بررسی کرده و مشاوره حقوقی مناسب را دریافت کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن کدامند؟

مدارک لازم برای اخذ ویزای شنگن معمولا بسته به کشوری که می‌خواهید به آن سفر کنید و نوع ویزای مورد نظرتان متفاوت است؛ اما به طور کلی مدارک پایه‌ای که مورد نیاز است عبارت‌اند از:

  • فرم درخواست ویزا: این فرم را باید به طور کامل تکمیل کنید و به همراه مدارک دیگر ارائه دهید
  • پاسپورت معتبر : پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار با حداقل یک صفحه خالی برای چسباندن ویزا
  • عکس‌های رنگی: عکس‌های رنگی با اندازه استاندارد که به تازگی گرفته شده باشند
  • تأییدیه‌های مالی: ممکن است نیاز به تأییدیه‌های مالی از سوی بانک یا گزارش حساب بانکی داشته باشید تا نشان دهید توانایی مالی برای تأمین هزینه‌های سفر و اقامت دارید
  • مدارک هویتی مثل کارت ملی و شناسنامه
  • نداشتن سوپیشینه
  • بیمه مسافرتی: بیمه مسافرتی که پوششی برای هزینه‌های پزشکی و بیماری‌ها در طول سفر داشته باشد
  • برنامه سفر: ممکن است نیاز به برنامه سفر داشته باشید که شامل رزرو بلیت هواپیما و اقامت در هتل یا محل اقامت است
  • درخواست‌های اضافی: برخی از کشورها ممکن است از شما درخواست‌های اضافی مانند تاییدیه‌های شغلی، دعوت‌نامه از شخص یا سازمانی در کشور مورد نظر، رزرو بلیت هواپیما و هتل، رسید پرداخت هزینه‌های ویزای شنگن یا مدارک مربوط به اقامت قبلی در کشورهای دیگر را بخواهند

مهم است که قبل از اقدام به اخذ ویزای شنگن، شرایط و مقررات مربوطه را در سفارت یا کنسولگری کشور مورد نظر بررسی کنید و مطابق با آن مدارک لازم را تهیه کنید. در این مرحله دریافت مشاوره و راهنمایی از افراد متخصص و باتجربه از جمله کارشناسان آژانس مسافرتی سبزینه ، بسیار حیاتی است.

اخذ اقامت کشور های حوزه شنگن با آژانس سبزینه

قطعا متوجه شدید که برای موفقیت در اخذ ویزای شنگن، داشتن اطلاعات دقیق و به روز از قوانین مهاجرت، بسیار مهم است. اما در این مسیر متاسفانه کلاهبرداران حرفه‌ای برای متقاضیان دام‌های زیادی پهن کرده‌اند که جان و مال آنها را تهدید می‌کند.
از این رو مراجعه به موسسه مهاجرتی مطمئن و شناخته شده سبزینه که خیالتان را از دریافت ویزای شنگن تضمینی راحت کند، اقدامی هوشمندانه است.

آژانس مسافرتی سبزینه با کمک وکلای باتجربه خود که اطلاعاتی دقیق و کامل از موارد قانونی دریافت ویزای شنگن کشورهای مختلف از جمله ویزای شنگن ایتالیا برای مهاجرت دارند، می‌تواند به بهترین طرق ممکن، شما را در مسیر دریافت ویزا و اقامت دائم کشورهای حوزه شینگن، کمک کند.