C:\Users\Vision LAPTOP\Downloads\آشنایی با پارچه مناسب لباس زیر زنانه و مردانه.jpg

لباس زیر به ‌طور مستقیم در تماس با پوست بدن است و به ‌صورت روزانه مورد استفاده قرار می‌ گیرد و به همین دلیل باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد. به ویژه برای خرید ست شورت و نیم تنه به دلیل تعریق بالایی که هنگام فعالیت های ورزشی دارید، توجه به جنس مناسب این پوشاک برای حفظ سلامتی بسیار مهم خواهد بود. نخ پنبه و کتان از بهترین پارچه ها برای لباس زیر زنانه و مردانه به حساب می آیند.

بهترین جنس لباس زیر مردانه و زنانه کدام است؟

در حال حاضر تنوع لباس زیر در بازار بسیار زیاد است. بنابراین شما در هنگام خرید گزینه‌ های زیادی پیش رویتان دارید. این میزان تنوع می ‌تواند کار شما را برای خرید یک لباس زیر با جنس مناسب بسیار دشوارتر کند. با این ‌حال شما با در نظر گرفتن عواملی مانند سایز و اندازه استاندارد و توجه به جنس لباس زیر می ‌توانید بهترین و باکیفیت‌ ترین انواع لباس زیر مردانه و زنانه را برای خود و سایر اعضای خانواده‌ تان تهیه کنید. موارد زیر جزو بهترین پارچه ‌ها برای تولید لباس زیر هستند.

لباس زیرهای کتان برای بانوان و آقایان

C:\Users\Vision LAPTOP\Downloads\لباس زیرهای کتان برای بانوان و آقایان.jpg

این نوع پارچه در تولید انواع ست نیم تنه و شورتک مجلسی زنانه و لباس زیرهای مردانه کاربرد دارد. ویژگی‌ پارچه‌ های کتان و پنبه ‌ای شبیه به هم هستند. به ‌عنوان‌ مثال جذب بالای رطوبت یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های مثبت پارچه‌ های کتانی است. همچنین یکی از دلایل ایجاد بوی بد عرق هم جنس نامناسب لباس زیر است. شما با خرید لباس زیرهایی از جنس کتان که قیمت بسیار مناسبی هم دارند، می ‌توانید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید. از معایب این نوع پارچه‌ ها هم می ‌توان به لطافت کمتر آن نسبت به پارچه‌ های ابریشمی یا نخ و پنبه اشاره کرد. پارچه‌ های کتان ضخامت بیشتر و لمس زبرتری دارند. بنابراین بهترین انتخاب برای افرادی با پوست ‌های حساس محسوب نمی ‌شوند.

لباس زیر از جنس نخ و پنبه

این نوع پارچه را می ‌توان به‌ عنوان بهترین پارچه مناسب لباس زیر معرفی کرد. به شما توصیه می‌ کنیم در هنگام خرید، لباس‌ زیرهایی با جنس نخ و پنبه را در اولویت قرار دهید؛ اگر می ‌پرسید چرا؟ باید بگوییم که پارچه ‌های نخ و پنبه بسیار نرم و لطیف هستند، بنابراین شما احساس راحتی بیشتری در هنگام پوشیدن آن‌ها خواهید داشت. همچنین میزان حساسیت ‌زایی لباس‌ های نخ و پنبه بسیار کم است، لذا اگر پوست حساسی دارید نباید به ‌هیچ ‌وجه در خرید این نوع لباس زیرها شک کنید.

از دیگر ویژگی ‌های بسیار خوب پارچه‌ های نخ و پنبه می ‌توان به جذب بالای رطوبت و قابلیت تنفس بالا اشاره کرد. این نوع لباس زیرها مانع از بروز عفونت‌ های باکتریایی و رشد قارچ ‌های بیماری‌ زا می ‌شوند. بنابراین برای کودکان هم بسیار مناسب هستند. همچنین شما با پوشیدن لباس زیرهایی از جنس نخ و پنبه در تابستان احساس گرما و تعریق بیش ‌از حد نخواهید داشت. پس اگر به دنبال بهترین جنس لباس زیر می‌ گردید؛ قطعاً پارچه‌ های نخ و پنبه برای شما بهترین انتخاب خواهند بود.

پارچه ابریشمی برای لباس زیر مردانه و زنانه

لباس زیرهایی با پارچه ابریشمی برای خانم‌ ها و آقایانی مناسب هستند که برای خرید بهترین لباس زیرهای موجود در بازار محدودیت مالی ندارند. ابریشم پارچه ‌ای گران ‌بها و بسیار زیبا است. این نوع پارچه به ‌صورت محدود در دوخت و تولید لباس زیر به کار می ‌رود. با این‌ حال شما می‌ توانید لباس زیرهای ابریشمی را در کالکشن ‌های بسیاری از برندهای معروف مانند ویکتوریا سکرت ببینید.

پارچه ‌های ابریشمی چهار فصل هستند و مانع از طریق بیش ‌از حد پوست بدن می ‌شوند. همچنین به دلیل کیفیت بالایی که دارند، در اثر شستشو تغییر رنگ نمی‌ دهند و تا مدت ‌ها کیفیت خود را حفظ می‌ کنند. با این‌ حال همان ‌طور که در ابتدا هم اشاره کردیم؛ این نوع پارچه مناسب لباس زیر، قیمت بالایی دارد و خرید آن‌ ها برای همه افراد از نظر اقتصادی مقرون‌ به‌ صرفه نیست.

پارچه‌ های ترکیبی پنبه ‌ای و الیاف مصنوعی

تا اینجا تعدادی پارچه مناسب لباس زیر را به شما معرفی کردیم، ولی اگر هیچ کدام از آن ‌ها نتوانسته نظر شما را به خود جلب کند؛ به شما لباس ‌زیرهایی با پارچه‌ های ترکیبی را پیشنهاد می ‌کنیم. منظور از پارچه ‌های ترکیبی پارچه ‌هایی هستند که در بافت آن ‌ها علاوه بر الیاف طبیعی مانند پنبه از الیاف مصنوعی هم استفاده شده است. اولین مزیت پارچه‌ های ترکیبی، طول عمر بالای آن‌ ها است. این نوع پارچه‌ ها تا مدت ‌ها از نظر رنگ و بافت ثابت باقی می ‌مانند و در اثر شستشوی مداوم آسیب زیادی به این نوع پارچه ‌ها وارد نمی ‌شود. همچنین پارچه‌ هایی با الیاف مصنوعی از نظر طرح و رنگ تنوع بسیار بالایی دارند.

لباس زیر ساتن

پارچه ساتن بیشتر برای تولید لباس زیرهای بانوان مورد استفاده قرار می ‌گیرند. این نوع پارچه از نظر ظاهر شباهت زیادی با پارچه ‌های ابریشمی دارد. البته که کیفیت پارچه ‌های ابریشمی قابل مقایسه با پارچه‌ های ساتن نیستند. با این ‌حال به دلیل ظاهر زیبا و قیمت مناسب، افراد بیشتری تمایل به خرید لباس زیرهای ساتن دارند. لباس‌ زیرهایی با پارچه ساتن برای استفاده روزمره انتخاب مناسبی نیستند. زیرا در جذب رطوبت ضعیف عمل می ‌کنند و اجازه عبور هوا به داخل لباس را نمی ‌دهند.

نکات مهم در انتخاب جنس مناسب لباس زیر برای بانوان و آقایان

C:\Users\Vision LAPTOP\Downloads\نکات مهم در انتخاب جنس مناسب لباس زیر برای بانوان و آقایان.jpg

  • پارچه مناسب لباس زیر نباید ضخامت زیادی داشته باشد. پارچه ‌های ضخیم قدرت تنفس بالایی ندارند و باعث تعریق بیشتر می ‌شوند.
  • انتخاب پارچه‌ های نایلونی یا پارچه‌ هایی با درصد الیاف مصنوعی بسیار بالا به‌ عنوان بهترین جنس لباس زیر کامل اشتباه است. این نوع پارچه ‌ها فقط برای لباس‌ زیرهای فانتزی مناسب هستند و به‌ هیچ‌ وجه انتخاب خوبی برای لباس زیرهای روزمره به‌حساب نمی ‌آیند.
  • بهترین پارچه لباس زیر باید طول عمر بالایی داشته باشد. همان‌طور که می ‌دانید لباس زیر باید هر روز تعویض شود. بنابراین پارچه ‌هایی که در اثر شستشو تغییر رنگ می ‌دهند یا بافتشان تغییر می ‌کنند هم برای لباس زیر روزمره مناسب نیستند. البته که شما هم در هنگام شستشوی لباس زیر باید دقت کافی به خرج دهید.
  • پارچه ‌هایی که در تولید آن ‌ها از الیاف مصنوعی استفاده شده است، قدرت کشسانی بالاتری دارند؛ بنابراین اگر به دنبال خرید پارچه‌ هایی با الیاف طبیعی هستید، نباید انتظار کشسانی بالایی از این نوع پارچه ‌ها داشته باشید.

حرف آخر

انتخاب پارچه مناسب لباس زیر از میان تنوع بیش ‌از اندازه پارچه در بازار کار آسانی به نظر نمی ‌رسد. به شما توصیه می‌ کنیم خرید لباس ‌هایی با پارچه ‌های نخ و پنبه، ابریشم، کتان، ساتن و الیاف ترکیبی را در اولویت قرار دهید. این نوع پارچه‌ ها جزو بهترین پارچه‌ های لباس زیر موجود در بازار کشور هستند. همه این پارچه ‌ها خاصیت ‌هایی مانند جذب رطوبت و تنفس خوب را دارند، اما ظاهر و قیمت متفاوتی دارند. از بهترین محصولات موجود در بازار که از نظر جنس حرف اول را می زند، می توان به ست نیم تنه و شورت ورزشی زنانه کوزا و لباس زیرهای این برند معروف و خوش نام اشاره کرد.