لحظه تحویل سال 1403

اگر می‌خواهید بدانید لحظه تحویل سال 1403 چه ساعت و چه روزی است، و لحظه دقیق تحویل سال کی است، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

عید نوروز ۱۴۰۳ ساعت چند و چه روزی است؟ لحظه تحویل سال 1403

عید نوروز را می‌توان از کهن‌ترین جشن‌های ایران باستان نام برد. لحظه تحویل سال در واقع همان لحظه‌ای است که خورشید به مبدا آن می‌رسد و نقطه اعتدال فروردین می‌باشد. هر سال 365 روز می‌باشد و بیست و نهمین روز اسفند هر سال فاصله خورشید از نقطه اعتدال محاسبه شده تا لحظه تحویل سال بدست آید. در این پست از آلامتو می‌گوییم عید نوروز 1403 ساعت چند و چه روزی است.

همچنین بخوانید: متن عاشقانه تبریک سال نو به همسر و عشقم

عید نوروز 1403 ساعت چند است و چه روزی است؟

آگاهی از لحظه تحویل سال برای اغلب مردم، نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بسیاری از خانواده ها تمایل دارند در لحظه تحویل سال سفره هفت سین را آماده کرده و در کنار یکدیگر باشند، زیرا معتقدند باعث می شود که در ادامه سال نیز روابط نزدیک و زیبایی را داشته باشند.

عید نوروز 1403 در ساعت 6 و 26 دقیقه و 26 ثانیه از روز چهارشنبه 1 فروردین 1403 شمسی می‌باشد.

برای تعیین اول فروردین هر سال قاعده ای وجود دارد که بر اساس آن عمل می‌شود:

اگر لحظه تحویل سال پیش از ظهر باشد، آن روز به عنوان اول فروردین یا اولین روز از عید نوروز محسوب می‌شود.

چنانچه لحظه تحویل سال پس از ظهر باشد، فردای آن روز به عنوان اولین روز فروردین در نظر گرفته می‌شود.

لحظه تحویل سال 1403

لحظه تحویل سال 1403 در تقویم رسمی کشور برابر با ساعت 6:36 است.

عید نوروز سال 1403 در تقویم شمسی مقارن با چهارشنبه اول فروردین است.

عید نوروز سال 1403 در تقویم میلادی مقارن با 20 مارس 2024 است.

عید نوروز سال 1403 در تقویم قمری مقارن با 9 رمضان 1445 است.

سال 1403 سال کبیسه است؟

سال کبیسه سالی است که 366 روز دارد و اسفند آن به جای 29 روز، سی روز دارد. سال 1403 از سال های کبیسه در تقویم شمسی می‌باشد. به طور معمول سال کبیسه هر چهار سال یکبار تکرار می‌شود. البته کبیسه های 5 ساله نیز در تقویم وجود دارد که با مطالعات ستاره شناسی زمان آن مشخص شده و در تقویم رسمی ثبت می شود.

عید نوروز و ماه رمضان

عید نوروز 1403 با ماه مبارک رمضان مقارن شده است و اولین روز از سال 1403 برابر با روز نهم از ماه رمضان است. روز سیزدهم فروردین امسال مصادف با 21 ماه رمضان و یکی از شب های قدر می‌باشد.

همچنین بخوانید: متن تبریک سال نو رسمی و ادبی، اداری و مدیریتی برای همکاران

عید نوروز ۱۴۰۳ ساعت چند و چه روزی است؟

سال 1403 به نام چه حیوانی است؟

در تقویم بسیاری از کشور از جمله ایران، برای هر سال نام یک حیوان در نظر گرفته می‌شود. این انتخاب بر اساس اطلاعات نجومی و مطالعه صور فلکی انجام می‌شود. سال 1403 به نام سال اژدها (در برخی منابع نهنگ) نامگذاری شده است. اژدها نمادی از قدرت، شجاعت دانش و ثروت در کنار هم است. آنها همچنین ذاتاً پرانرژی و تکانشی هستند.

اژدهای چینی بالفعل یک حیوان خیالی است، همچنین تنها موجود خیالی در 12 حیوان زودیاک است که از 9 حیوان تشکیل شده است، از جمله بدن مار، شاخ آهو، سر گاو، دهان یک مار. تمساح، پنجه های عقاب و فلس های ماهی. اژدها در فرهنگ چینی از شهرت بسیار بالایی برخوردار است و از دوران باستان نشان دهنده خوشبختی و قدرت امپراتوری است.

آنطور که در اصول طالع بینی آمده است، متولدین سال اژدها افرادی طالب کمال و آرمان خواه هستند که در زندگی به دنبال رسیدن به بهترین‌ها هستند. آنها دارای شخصیتی خلاق، با اراده و بسیار پرانرژی هستند. این افراد اغلب به اهداف خود رسیده و زندگی موفقی دارند.

رنگ سال 1403

رنگ سال جدید “هلویی” است. این رنگ که توسط شرکت پنتون (شرکت آمریکایی فعال در زمینه رنگ) انتخاب شده است، ترکیبی از نارنجی و صورتی است که هلویی ملایم مخملی است که روحیه همه جانبه آن ذهن، بدن و روح را غنی می‌کند و احساساتی همچون آرامش، امید و خوش بینی را به همراه دارد.

همچنین بخوانید: امسال سال چه حیوانی است ۱۴۰۳

پیش بینی سال 1403 سال اژدها

طالع بینی چینی سال پر رونقی را برای اژدها پیش بینی می‌کند که نشان دهنده اقتدار، رفاه و خوش شانسی است و تکامل، بهبود و فراوانی را به ارمغان می‌آورد. با استقبال از قدرت، فضیلت، کاریزما و نوآوری اژدهای چوبی، می‌توانیم انتظار تغییر به سمت تطبیق‌پذیری، خلاقیت و سهولت را داشته باشیم. متولدین سال موش در این سال شانس زیادی برای موفقیت و شناخت دارند.

مردم اژدها را به خاطر قدرت، نشاط و جذابیت آن درک می کنند. تصور می شود که متولدین سال اژدها این ویژگی ها را نیز دارند. کسانی که به خرافات اعتقاد دارند حتی تا آنجا پیش می روند که سعی می کنند در سال اژدها بچه دار شوند زیرا معتقدند اژدها برای عظمت و خوشبختی قرار دارد.

سخن آخر

در این پست از آلامتو گفتیم عید نوروز 1403 ساعت چند و چه روزی است. همچنین لحظه تحویل سال را به اطلاع شما همراهان رساندیم تا برای این روز مهم از سال برنامه ریزی کرده و بتوانید اوقات خوشی را در کنار عزیزان خود رقم بزنید.


نظر خود را بیان کنید