زمان برداشت یارانه جدید کی است؟

یارانه معیشتی که فعلا برای مردم غیرفعال است برای دو ماه اردیبهشت و خرداد در نظر گرفته شده. ما در این پست می خواهیم بگوییم زمان برداشت یارانه جدید کی است. با ما همراه باشید.

زمان برداشت یارانه جدید 1401 کی است؟

طبق آمار های صورت گرفته از منابع مختلف، فعال شدن یارانه معیشتی از چند ساعت پیش قابل برداشت بوده و برای تمام مردم نیز فعال شده است. بنابر این مردم می توانند از پولی که دولت به حساب آن ها ریخته استفاده کنند.

همچنین بخوانید: نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه جدید

به این نکته توجه داشته باشید که برای 3 دهک اول جامعه برای هر نفر از خانوار یارانه 400 هزارتومانی است و برای دهک های 4 تا 9 هر نفر 300 هزارتومانی است. و نکته دیگر این است که در بالا به آن اشاره کردیم یارانه معیشتی جدید برای دوماه اردیبهشت و خرداد است، یعنی به ازای هر نفر یارانه 45 هزارتومانی تبدیل به 150 هزارتومان شده است.

دلیل قابل برداشت نبودن یارانه جدید؟

در تاریخ 20 اردیبهشت سال 1401 اعلام شد که یارانه جدید به حساب سرپرستان خانوار واریزشده است و بعد از واریز شدن پیامک بعدی برای سرپرستان خانوارد دریافتشد که در آن پیامک نوشته شده بود فعلا از این پول نمیشود استفاده کرد یا به اصطلاح پول در حساب شما بلوکه شده. همزمان با گران شدن برخی از اقلام این یارانه نیز فعال شد یعنی در 22 اردیبهشت ماه سال 1401 می توان از این یارانه معیشتی جدید استفاده کرد.

قیمت اقلامی که بیشتر شده چقدر است؟

چهار تا از اساسی ترین اقلام مورد نیاز هر خانه همزمان با پرداخت یارانه جدید قیمت جدید نیز به خود گرفت مانند: مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن این چهار تا از اساسی ترین اقلام است که گران شدند. قیمت هرکدام را در زیر مشاهده می کنید:

همچنین بخوانید: چرا نمی توان یارانه را برداشت کرد؟

زمان فعال شدن یارانه جدید

  • هر کیلو مرغ گرم 59 هزار و 800 تومان
  • هر کیلو تخم مرغ 39 هزار 800 تومان
  • روغن مایه 800 گرمی سرخ کردنی برای مصرف کننده 62 هزار تومان
  • هر بطری روغن مایع آفتابگردان مخصوص پخت و پز 63 هزار تومان
  • شیر نایلونی کم چرب 900 گرمی برای مصرف کننده 15 هزار تومان
  • شیر بطری یک لیتری پاستوریزه کم چرب 18 هزار تومان
  • ماست کم چرب دبه ای  2و نیم کیلویی 49 هزار و 800
  • پنیر نسبتا چرب 400 گرمی به 37 هزار تومان رسید.

سخن آخر

با پرداخت یارانه جدید مقدمه شروع بیشتر شدن برخی از اجناس شد و با شروع شدن پرداخت برای 4 تا از اقلام بالا قیمت جدید ارائه دادند. در این کقاله ما سعی داشتیم زمان دقیق فعال شدن یارانه معیشتی جدید و اقلامی که با پرداخت یارانه جدید قیمتشان افزایش پیدا کرد را برای شما نام بردیم. امیدواریم مورد پسندتان قرار گرفته باشد.


نظر خود را بیان کنید