نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه جدید

نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه جدید

در دریافت یارانه جدید 9 دهک مشمول دریافت یارانه شده اند. برخی از مردم در دهک های 1 تا 3 توانسته اند یارانه 400 هزار تومانی دریافت کنند و باقی دهک ها توانسته اند یارانه 300 هزار تومانی دریافت کنند. اما در ادامه بخوانید : نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه جدید

چگونه اعتراض به دهک بندی یارانه را ثبت کنیم؟

برخی از افراد مشمول دریافت یارانه 400 هزار تومان شده اند و برخی دیگر مشمول دریافت یارانه 300 هزار تومانی شده اند. سه دهک اول درآمدی جامعه مشمول یارانه ۴۰۰ هزار تومانثی شده‌اند و دهک‌های چهارم تا نهم مشمول یارانه ۳۰۰ هزار تومانی شده اند. دهک درآمدی دهم هم از لیست یارانه‌ها خط خورده‌اند. برخی افراد به دهک بندی جدید یارانه نیز معترض هستند. این افراد چگونه می توانند به طبقه بندی دهک ها اعتراض کنند؟ بر اساس تحقیقات انجام شده افرادی که نسبت به طبقه بندی دهک ها معترض هستند می توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند. در این سامانه افراد باید مدارک هویتی خود شامل کد ملی و شماره حساب واریز یارانه را وارد و اعتراض خود را ثبت کنند.

مراحل ثبت اعتراض به دهک بندی یارانه

برای ثبت اعتراض خود نسبت به دهک بندی یارانه جدید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا وارد سامانه hemayat.mcls.gov.ir شوید.
  2. روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید.
  3. کد ملی سرپرست خانوار و شماره حسابی که یارانه به آن واریز می‌شود را وارد کنید.
  4. با ورود به بخش ثبت اعتراض، اعتراض خود را ثبت کنید.
  5. نتیجه اعتراض به دهک‌بندی، ظرف یک ماه اعلام می‌شود.
همچنین بخوانید: علت واریز نشدن یارانه جدید چیست؟ چرا نمیتوان یارانه را برداشت کرد؟

مراحل ثبت اعتراض به دهک بندی یارانه

شماره تماس و پیامک اعتراض به دهک بندی

روش های دیگری برای اعتراض به دهک بندی یارانه جدید وجود دارد. برای مثال افراد معترض به دهک بندی می توانند با شماره  ۶۳۶۹-۰۲۱  تماس بگیرند و با گفتن شماره ملی  سرپرست خانوار می توانند بفهمند که در کدام دهک قرار گرفته اند و همچنین می توانند اعتراض خود را نسبت به دهک بندی جدید ثبت کنند. همچنین شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که به سوالات مردم پاسخ می‌دهد. افراد می توانند علاوه بر تماس تلفنی با شماره پیامکی اعلام شده توسط رسانه ها و پیامک کردن کد ملی سرپرست خانوار به شماره 300000 دهک درآمدی خانوار را مشخص کنند. اما طبق تحقیقات و مشاهدات تا کنون تنها شیوه ثبت تلفنی و سامانه ای اعتراض مورد توجه بوده است و هنوز شیوه پیامکی به صورت کامل تایید نشده است. بنابراین افراد سرپرست خانواری که می خواهد نسبت به دهک بندی جدید یارانه ها اعتراض ثبت کنند و یا بدانند در کدام دهک قرار دارند می توانند با شما تلفن فوق و یا از طریق سامانه ذکر شده این عمل را انجام دهند.


نظر خود را بیان کنید