آیا استخاره آنلاین درست است

آیا استخاره آنلاین درست است؟

نظر علما بر اين است: «در صورتي كه استخاره كننده در واقع خود دستگاه باشد اعتباري به آن نيست.» يعني هرگاه دستگاه طوري تنظيم شده باشد كه آيات آغاز يكي از صفحات قرآن را بدون اطلاع قبلي منعكس كند مانعي ندارد يا اگر به گونه اي صحيح انجام شود مانعي ندارد. گرچه اعتنا كردن به اينگونه استخاره ها از نظر برخي از فقها محل ترديد است. بنابراین در صورتی که برای شما کاربران گرامی این مسئله مطرح است که آیا استخاره آنلاین درست است؟ باید بگوییم در صورتی که استخاره گرفته شده توسط خود برنامه از قبل تعیین شده باشد و به صورت رندوم اگر برای شما آیاتی از قرآن را اگر نشان دهد به این معنا است که آن آیات تنها آیاتی از قبل تعیین شده است و نمی تواند نشانه دقیقی از استخاره و نیت شما باشد. استخاره را از يك عالم با نفس كه آشنا به قرآن است، بگيريد. تا استخاره شما دقیق و کاملا همان چیزی باشد که شما از نیتتان می خواهید. همچنین توجه داشته باشید كه بنابر گفته اكثر علماء جايگاه استخاره بعد از بكارگيري عقل و مشورت با خبرگان است. در ادامه بررسی میکنیم که آیا استخاره آنلاین درست است؟

 

استخاره آنلاین


آیا استخاره زمان خاصی دارد؟

می توان گفت استخاره درباره واجبات و محرمات وجهی ندارد. همچنین در کاری که می توان با عقل و مشورت و علم به آن رسید، استخاره جایگاهی ندارد. بنابراین استخاره باید بعد از تعقل و مشورت و طی کردن راه حل های معمول مسائل و مشکلات باشد و اگر شخص به مرز تحیر و سرگردانی رسید آنگاه به استخاره رو آورد. استخاره در امور مکروه نیز معنا ندارد؛ استخاره درباره امور بی اهمیت و پیش پا افتاده نیز صحیح نیست. امام صادق(ع) فرمودند: “و لتکن استخارتک فی عافیه فانه ربما خیر للرجل فی قطع یده و موت ولده و ذهاب ماله.


آیا استخاره برای بچه دار شدن صحیح است؟

امروزه مفهوم استخاره برای افراد به طور دقیق مشخص نیست. بنابراین ممکن است افراد معانی و برداشت های متفاوتی از استخاره داشته باشند. قرآن مي‌فرمايد: «و شاورهم في الامر؛ اي پيامبر! در كارها با آنان مشورت كن». بنابراین اسنان عاقل باید در ابتدا با استفاده از عقل خود و درایت خود بهترین تصمیم را بگیرد. بنابراین نمی توان گفت استخاره نمی تواند تعیین کننده همه چیز باشد. همچنین مشورت با افراد عاقل و با درایت می تواند بسیار کمک کننده باشد و فرد را در راه تصمیم گیری به خوبی یاری نماید. بنابراين بدون توجه به استخاره ، براي فرزنددارشدن اقدام نمائيد. انشالله خداوند فرزند صالحي را به شما عنايت كند.

همچنین بخوانید: از کجا بفهمیم استخاره خوب است یا بد؟

استخاره آنلاین


از کجا استخاره بگیریم؟

در صورتی که استخاره از طریق فضای مجازی و اینترنت اجرا شود به این صورت که فرد آگاه به آیات قرآن با شما در این فضا در ارتباط باشد استخاره صحیح است. زیرا آن توسط یک فرد آگاه به آیات قرآن و نفس قرآن گرفته شده است. بنابراین توصیه می شود تمامی افرادی که قصد باز کردن استخاره دارند با یک فرد عالم به نفس قرآن در ارتباط باشند و از او بخواهند طبق نیتشان برای آن ها استخاره ای باز کند. زیرا گرفتن استخاره آنلاین از طریق سایت های برنامه ریزی شده می تواند شما را به راه اشتباهی برساند و شما را از مسیر اصلی خود دور نگه دارد. زیرا این یک برنامه از پیش تعیین شده است و نمی تواند به درستی نشانه مثبت یا منفی ای از نیت شما باشد.


نظر خود را بیان کنید