از مایکروسافت تا ویترین نت، از Business to Business چه می دانید؟

b2b

در عصری زندگی می کنیم که تقریبا، دیگر چیز جدیدی ساخته و پرداخته نمی شود، بلکه تلاش ها بیشتر معطوف به ارتقا، بهنیه سازی و مسایلی از این دست است. به بیان دقیق تر، بشر تا به امروز تمدن خود را ساخته، صنعت را تا حد کمال ارتقا داده، دنیای تکنولوژی های دیجیتال را از هیچ، به شکل امروزی آفریده؛ اما به نظر می رسد که چالشِ جدید، بهینه سازی یافته های قدیم و تبدیل آن ها به نسخه هایی کارآمد تر است.

گزاره ی بالا را درباره ی تجارت و نقش تکنولوژی های نوین ادامه می دهیم. به خصوص اگر درگیر در صنعت یا تجارت های الکترونیک باشید، به خوبی از اهمیت رابطه ی خریدار و تامین کننده، اطلاع و آگاهی دارید. اگر بخواهیم با این مقدمه سراغ موضوع اصلی برویم، باید بگوییم که B2B یا Business to Business دقیقا بستری است که غول های اقتصادی را به هم متصل می کند. یعنی یک کمپانی ارائه دهنده ی خدمات به دیگری که نیاز به سرویس دارد معرفی می شود و محصول آن یکی برند، به دیگر شرکت مشتاقِ دریافت تکنولوژی ارائه می گردد.

از مایکروسافت تا vitrinnet

اجازه دهید بحث را با یک مثال و مصداق عینی پیش ببریم. کمپانی مایکروسافت را در نظر بگیرید. فرض کنید یکی از محصولات این شرکت را خریداری کرده اید. هر کدام را که دوست دارید در نظر بگیرید. اگر نگوییم هزاران، حداقل صدها قطعه در یک محصول اینچنینی وجود دارد، حتما می دانید که شرکت های بزرگ و تولیدکننده های معتبر قطعه سازی در کار دخیل اند تا مثلا یک تلفن همراه تولید شود.

این دقیقا جایی است که نیاز به B2B احساس می شود. یعنی مایکروسافت احتیاج دارد برای دریافت قطعات محصولی که طراحی کرده، با یک سری تولید کننده وارد مذاکره شده و معامله کند. مشابه این رویداد در تمامی صنایع قابل مشاهده است، سرتان را بگردانید و وسایلی که در گوشه و کنار محل کار یا خانه دارید را نگاه کنید، چرا کار را سخت کنیم، اتومبیلی که سوار می شوید را بررسی کنید، دنیایی قطعه ساز و شرکت پشت یک دستگاه خودرو هستند، همه ی آن ها با B2B به هم متصل می شوند.

B2B ویترین نت، یک نمونه ی ایرانیِ موفق

b2b

همان طور که گفتیم منظور از B2B یک بستر تجاری است. یعنی تولیدکننده ها و خریداران با هم ارتباط می گیرند و سود خود را از این طریق در حالت بیشینه قرار می دهند. از آن جا که ساختار کلیِ اقتصاد ایران رنگ و بوی سنتی داشته و دارد، در این شرایط پیچیده و اقتصاد کم جان اما رقابتی، حضور یک نمونه ی ایرانی به نام ویترین نت، می تواند نقش قابل توجهی در پیشبرد اهداف هر شرکت تولیدکننده ای بازی کند. وبسایت های بزرگ چینی همچون alibaba.com made-in-china.com ,  در سال های نه چندان دور توانستند نقش بزرگی در اقتصاد کشورشان بازی کنند.

مهم نیست در کدام حوزه فعالیت دارید، از صنایع غذایی تا پزشکی و آزمایشگاهی، از صنایع راه و ساختمان تا کاغذ و سلولز، شما برای حضور قدرتمند در بازار نیاز به کیفیت و قیمت تمام شده ی اقتصادی دارید، این مهم از طریق ارتباط گیری با سرشناس ترین فعالین حوزه ی کاری شما محقق خواهد شد، B2B ویترین نت، این امکان را در اختیار من و شما قرار داده تا کسب و کار خود را گسترش دهیم.