کمپانی company

همه به خوبی می دانند که هر موقع کار بصورت شراکتی  و گروهی انجام شود و این کار با حمایت قانون و مقرراتی باشد تبعات مثبتی به همراه دارد و نتیجه کار همیشه بهتر است. ثبت شرکت نیز کارها را بصورت گروهی سر و سامان خواهد داد. اما چرا اغلب مردم از ثبت شرکت و داشتن شخصیت حقوقی واهمه دارند؟ مگر نه این است که شرکت به فرد اعتبار بالاتری خواهد داد و این موضوع می تواند وجهه اجتماعی بهتر و شرایط کسب و کار بهتری را برای افراد به همراه داشته باشد ؟ ولی باز هم کمتر افراد به دنبال ثبت شرکت هستند؟

بی گمان قبول مسئولیت و ترس از مالیات های سنگین و مهم تر از همه عدم آگاهی کافی در این زمینه بی تاثیر نیست. شاید برای اینکه اقتصاد جامعه تکانی بخورد ابتدا باید بینش و نگرش خود را نسبت به موضوع مشارکت و همکاری و ثبت شرکت اصلاح کنیم.

اما با همه این اوصاف ثبت شرکت به هر حال مسئولیت هایی را برای افراد به همراه دارد. انهایی که همیشه نیمه خالی لیوان را می بینند هم این موضوع را به شدت برای خود مسئله ساز کرده اند.

اما اگر به قانون تجارت ایران سری بزنید خواهید دید که ثبت شرکت همیشه هم مسئولیت برای افراد به دنبال ندارد. ما در قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران هفت نوع شرکت تجاری و یک نوع موسسه غیر تجاری را می بینیم که هر کدام دارای قواعد و مسئولیت های مشخصی هستند. بیشتر که این قوانین را مطالعه کنید می بینید که در قانون برای نداشتن مسئولیت و افرادی که به دلیل ترس از مسئولیت نمی خواهند شرکت ثبت کنند هم نوعی شخصیت حقوقی اورده شده و ان شرکت با مسئولیت محدود است.

یکی از رایج ترین شرکت ها نه تنها در ایران بلکه در کشور های توسعه یافته شرکت با مسئولیت محدود می باشد. شرکتی که همانگونه که از نامش مشخص است مسئولیت کمی برای افراد شریک در شرکت به همراه دارد. در این نوع شرکت ها هر کس تنها به اندازه سرمایه و اورده خود در شرکت مسئولیت دارد و نیازی هم نیست در صورت ورشکستگی و عدم توان شرکت در جوابگو بودن تعهدات شرکت از دارایی شخصی خود برای جبران این تعهدات استفاده نمایند.

شرکت های با مسئولیت محدود در واقع به افرادی که می خواهند فعالیتی در تجارت و اقتصاد کشور داشته باشند می گوید کمی از سرمایه ای را که می خواهید برای کسب و کار شخصی خود هزینه کنید در میان بگذارید و با شراکت حداقل یک نفر دیگر مابقی سرمایه را تادیه نموده و کار را با هم انجام دهید.

در این حالت هم شخصیت حقوقی پیدا کرده اید و هم کمی هم کمتر از میزان مورد نظر خود برای کسب و کار شخصی هزینه کرده اید.

شرکت های با مسئولیت محدود با حداقل دو و حداکثر نا محدود شریک به ثبت می رسند وسرمایه مورد نیاز برای این شرکت ها اعلام و تعهد مدیر عامل به تادیه حداقل 100000 هزار تومان تا زمانی مشخص است. یعنی در همان ابتدا هم نیازی نیست پولی در میان باشد.

ضمن اینکه هر شخص در شرکت با مسئولیت محدود تنها به اندازه اورده خود که هم می تواند نقدی باشد و هم غیر نقدی در این شرکت مسئولیت خواهد داشت. این نوع از شرکت ها دقیقا مشخص نیست سرمایه ای است و یا اشخاص چرا که در صورتیکه فرد دارای اعتبار بالایی در شرکت شریک باشد از  اعتبار خود هم می تواند برای اعتبار شرکت استفاده کند هر چند نام او نمی تواند در نام شرکت دخیل شود.

یکی از بزرگترین حسن های شرکت با مسئولیت محدود تسلط شرکا بر امور شرکت می باشد. یعنی تمامی اقداماتی که در شرکت صورت می گیرد باید با هماهنگی و تایید سایر شرکا باشد.

از طرفی هم شرکت های با مسئولیت محدود هیچ محدودیتی در عملکرد و یا ورود به بازار های و جوامع مختلف ندارند. انها بسته به بازار هدف خود می توانند با انتخاب های خود در هر نوع مزایده و مناقصه و یا بازار داخلی و خارجی و … ورود پیدا کرده و فعالیت نمایند. تنها محدودیت شرکت های با مسئولیت محدود همین سرمایه انها است. یعنی باید برای اینکه بتوانند پروژه ها و فرصت های بهتری برای فعالیت و انجام کار داشته باشند سرمایه شرکت را به حد مشخصی افزایش داده باشند تا اعتبار شرکت بالاتر برود.

اگر از ان دسته از افرادی هستید که حوصله سر و کله زدن با قانون و رفت و امد های زیاد برای ثبت شرکت را هم ندارید باید به شما مژده بدهیم که با وجود موسسات مختلف حقوقی مانند موسسه حقوقی ثبت شرکت و ثبت برند نوبل جایی دیگر برای نگرانی نیست. این موسسات تنها با مبلغ بسیار کمی شرکت را مطابق با میل شما به ثبت خواهند رساند.

اگر می خواهید اعتبار لازم را داشته باشید، در همه فرصت های بازار سهمی داشته باشید، اینده خود را بسازید و پول و سرمایه بیشتری به دست بیاورید و مهم تر از همه مسئولیت کمی داشته باشید تنها راه شما ثبت شرکت با مسئولیت محدود می باشد.