سام جورجیا بعنوان یک شرکت معتبر حقوقی در زمینه امور حقوقی در گرجستان همانند ثبت شرکت در گرجستان، اخذ اقامت گرجستان، امور مربوط به املاک و مستغلات نظیر خرید ملک در گرجستان ، و سرمایه گذاری در گرجستان با سابقه 8 ساله در امور حقوقی در 3 ساله اخیر بعنوان یک شرکت معتبر در میان ایرانیان گرجستان و حتی در میان گرجی ها شناخته شده است.

samgeorgia سام جوریا

دو مدیر جوان و خوش فکر، هسته اصلی این شرکت را تشکیل می دهند و با برنامه ریزی دقیق به انجام امور حقوقی بصورت حرفه ای می پردازند.

لازم به ذکر است که سام جورجیا جزء شرکتهای محدود ایرانی است که موفق به اخذ پروانه حقوقی رسمی از وزارت دادگستری گرجستان شده و به بهانه این اعتبار مصاحبه ای را با این مدیران ترتیب داده ایم که در آن به بررسی وضعیت کسب و کار در گرجستان می پردازیم و موضوعات مختلف حقوقی را برای هموطنان عزیز مورد بررسی قرار داده ایم که از شما دعوت می نمائیم که این مصاحبه را دنبال نمائید.

در ابتدای گفتگو به مصاحبه با سعید درویشی میپردازیم، جوانی فعال که سکان اصلی موضوعات توسعه اقتصادی در شرکت سام جورجیا را بر عهده دارد:

آلامتو: جناب درویشی، لطفاً خود را معرفی کنید و کمی از تجارب کاری خود برای ما تعریف کنید:

سعید درویشی: اینجانب سعید درویشی، دارای تحصیلات کارشناسی در رشته مهندسی آب از دانشگاه شیراز هستم و نزدیک به 8 سال است که در گرجستان زندگی میکنم ، بیش از 40 مقاله در زمینه امور اقتصادی منتشر نموده ام و سال گذشته در کنفرانس بررسی فرصتهای سرمایه گذاری در گرجستان سخنرانی کرده ام.

آلامتو: آقای درویشی، حدوداً چند سال است که در شرکت سام جورجیا مشغول فعالیت هستید ؟

سعید درویشی: نزدیک به 6 سال است که با این شرکت در حال همکاری هستم.

آلامتو: جناب درویشی، کمی از سام جورجیا برای ما بگوئید، مختصری در مورد فعالیت های شرکت

سعید درویشی: شرکت سام جورجیا با نزدیک به یک دهه فعالیت در کشور گرجستان بیشتر در زمینه حقوقی و مهاجرتی فعالیت دارد و دارای پروانه رسمی از وزارت دادگستری گرجستان است.

اهم فعالیت های شرکت سام جورجیا عبارتست از: ثبت شرکت در گرجستان ، اخذ اقامت گرجستان ، فعالیت در زمینه تور گرجستان ، فعالیت در زمینه ملک و مستغلات در گرجستان می باشد.

samgeorgia سام جوریا

آلامتو: وضعیت فعلی گرجستان از نظر سرمایه گذاری برای ایرانیان چگونه است ؟

سعید درویشی: شرایط اقتصادی گرجستان با توجه به موقعیت ژئوپلیتیک این کشور و دورنمای پیوستن به اتحادیه اروپا بسیار روشن است و فاکتورهای اقتصادی این کشور در حال رشد می باشد از جمله سرمایه گذاری مستقیم خارجی در گرجستان.

آلامتو: برای سرمایه گذاری در گرجستان، چه کسب و کارهائی را مناسب می دانید؟

سعید درویشی: سرمایه گذاری در صنعت کشاورزی و دامپروری با توجه به اقلیم مناسب گرجستان – سرمایه گذاری در زمینه صنعت ساختمان در گرجستان – سرمایه گذاری در صنعت بسته بندی به خصوص بسته بندی مواد غذائی – سرمایه گذاری در بخش توریسم و گردشگری گرجستان از جمله سرمایه گذاری های مناسب به شمار می آید.

آلامتو: برای شروع کار، حداقل میزان سرمایه گذاری در گرجستان در چه حد مناسب است؟

سعید درویشی: باتوجه به تجارب ما برای راه اندازی یک بیزنس کوچک حداقل 40 هزار دلار آمریکا سرمایه گذاری نیاز است.

آلامتو: کمی در مورد فعالیت های اقتصادی شرکت سام جورجیا توضیح دهید.

سعید درویشی: شرکت سام جورجیا علاوه بر فعالیت در زمینه های حقوقی و مهاجرتی در زمینه ساخت و ساز در گرجستان فعالیت دارد و ما یک تیم پیمانکاری بسیار قوی و مجرب در این زمینه داریم.

آلامتو: وضعیت املاک در گرجستان به چه صورت است؟ آیا در این زمینه هم فعالیت می کنید ؟

سعید درویشی: یکی از بخش های فعالیت شرکت سام جورجیا بخش ملک و مستغلات است و ما در زمینه های خرید و فروش – اجاره – رهن واحدهای تجاری ، اداری و مسکونی با داشتن کارشناسان مجرب در این زمینه فعالیت خوبی داریم.

آلامتو: آیا یک ایرانی می تواند ملک خریداری کند و آیا این ملک بصورت رسمی به اسم خریدار ایرانی ثبت می شود؟

سعید درویشی: مالکیت در کشور گرجستان صد در صد است حتی بدون نیاز به کارت اقامت گرجستان.

آلامتو: آیا سرمایه گذاری در گرجستان برای ایرانی ها در حال حاضر امنیت دارد؟

سعید درویشی: امنیت سرمایه گذاری در کشور گرجستان بسیار بالا بوده و با توجه به اجرای قوانین اتحادیه اروپا در این کشور، از امنیت مناسبی برخوردار است و طی سالهای گذشته سرمایه گذاران زیادی از ایران به گرجستان مهاجرت کرده اند.

آلامتو: آیا شما برای سرمایه گذاری در موضوعات مختلف مشاوره و یا مدل کسب و کار ارائه می نمائید ؟

سعید درویشی: بله. کلیه مشاوره های اقتصادی شرکت سام جورجیا رایگان است و قبل از انجام امور حقوقی با ایجاد مستندات کافی در مورد ایجاد هر گونه کسب و کار مشاوره های لازم را در اختیار هموطنان گرامی قرار می دهیم.

samgeorgia سام جوریا

آلامتو: آیا موضوع سرمایه گذاری و یا کسب و کاری وجود دارد که برای ایرانیها در گرجستان مناسب نباشد ؟

سعید درویشی: با توجه به جمعیت کم کشور گرجستان که در حدود 7 میلیون نفر است تنها بیزنس هائی که در بالا توضیح دادیم راندمان مناسبی دارند و بقیه بیزنس ها شرایط های بسیار خاصی دارند.

آلامتو: جناب درویشی، توصیه شما به هموطنان ایرانی که قصد سرمایه گذاری در گرجستان دارند چیست ؟

سعید درویشی: کشور گرجستان کشوری است که شما بدون داشتن مشاور اقتصادی قوی در آن نتیجه لازم را نخواهید گرفت، توصیه ما این است که از شرکتهای باتجربه و دارای آرشیو قوی کاری مشاوره بگیرید.

samgeorgia سام جوریا

آلامتو: جناب درویشی آیا خود شما امور حقوقی نیز انجام میدهید ؟

سعید درویشی: بله.

آلامتو: جناب درویشی چه شهرهائی را در گرجستان برای سرمایه گذاری پیشنهاد میکنید؟ آیا وضعیت شهر باتومی نیز شبیه به تفلیس است ؟

سعید درویشی: با توجه به اینکه تفلیس پایتخت گرجستان است و حدود 2 میلیون نفر جمعیت دارد و هرساله توریستهای بی شماری از آن دیدن می کنند بهترین شهر جهت سرمایه گذاری در گرجستان تفلیس است.

آلامتو: نظر شما راجع به تعداد شرکتهائی زیادی که در زمینه کاری شما فعالیت می کنند و امور حقوقی انجام می دهند چیست؟

سعید درویشی: به هر حال هموطنانی نیز وجود دارند که از این راه امرار معاش می کنند – اظهار نظر در مورد دیگران با توجه به شناختی که از آنها نداریم کار پسندیده ای نیست ولی هشدار می دهیم که با اشخاصی کار کنید که آرشیو کاری مناسبی داشته باشند.

آلامتو: جناب درویشی سخن خودمانی شما با مردم ایران و هموطنان عزیزمان چیست ؟

سعید درویشی: در کشور گرجستان شرایط زندگی با ایران بسیار متفاوت است بنابراین اگر واقعاً قصد مهاجرت و زندگی در گرجستان را دارید بایستی خودتان را با شرایط آنجا وفق دهید و توصیه می کنیم که هیچ کجای جهان به مانند خاک پاک ایران نیست.

آلامتو: اگر سخنی باقی مانده به خوانندگان مشرق و یا هموطنان میخواهید بگوئید، بفرمائید

سعید درویشی: برای تمام هموطنان گرامی در سراسر جهان آرزوی موفقیت و بهروزی دارم.

حال در خدمت محمد خالقی، جوان فعال در زمینه امور حقوقی و البته مدیرعامل شرکت سام جورجیا هستیم، در اینجا به نشست با ایشان می نشینیم و از نظرات ایشان استفاده می بریم:

آلامتو: جناب خالقی سلام و خسته نباشید، لطفاً خود را برای خوانندگان مشرق و هموطنان عزیز معرفی نمائید.

محمد خالقی: محمد خالقی هستم، 31 ساله متولد دزفول و مدیرعامل شرکت سام جورجیا و دارای مدرک مهندسی نرم افزار کامپیوتر ، مدت 8 سال است که در گرجستان ، شهر تفلیس اقامت دارم و دارای کارت اقامت دائم گرجستان.

آلامتو: آقای خالقی، شما در سمت مدیر عاملی شرکت سام جورجیا هستید، مدیریت را در این مجموعه چگونه انجام می دهید، خوانندگان علاقمند هستند دلایل موفقیت مجموعه سام جورجیا را بدانند، مختصری در این مورد برای ما توضیح دهید.

محمد خالقی: مهمترین اصل در مدیریت صداقت درعمل، رفتار و کردار است که دلیل اصلی موفقیت شرکت سام جورجیا در گروی همین اصل می باشد. مشتری مداری و احترام به نظرات ، پیشنهادات و حتی انتقادات از دیگر اصول در شرکت سام جورجیا می باشد و از دیدگاه بنده دلیل اصلی موفقیت شرکت سام جورجیا در گرو همین موارد می باشد.

آلامتو: جناب خالقی، خود شما به غیر از سمت مدیریتی در چه مسائل دیگری مستقیاً درگیر هستید ؟

محمد خالقی: اینجانب بصورت مستقیم درگیر چندین پروژه ساختمای در تفلیس هستم و باتوجه به تجربه 8 ساله در امور حقوقی در گرجستان در این زمینه نیز فعالیت های زیادی دارم و بعنوان کارشناس در برخی شبکه های تلویزیونی گرجستان گاهاً حضور پیدا میکنم.

آلامتو: از دید شما، وضعیت گرجستان برای ایرانیانی که علاقمند به سرمایه گذاری و زندگی در این کشور هستند چگونه است ؟

محمد خالقی: از دیدگاه اینجانب، گرجستان کشوری در حال توسعه و پیشرفت می باشد که از لحاظ قانونی و خدمات دولتی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و همچنین از نظر امنیت، سومین کشور امن دنیا می باشد و از لحاظ اقتصادی وقتی کشوری در حال پیشرفت و توسعه باشد سرمایه گذاری در آن کشور با ریسک پائینی مواجه است و همچنین دولت و پارلمان گرجستان برای سرمایه گذاران خارجی اهمیت زیادی قائل هستند و قوانینی را برای اینگونه افراد و شرکتها تصویب می نمایند تا فعالیت ها با کمترین مشکلات و به نحو احسنت به نتیجه برسد.

آلامتو: جناب خالقی، کمی در مورد نحوه ثبت شرکت در گرجستان برای هموطنان گرامی توضیح دهید، روال کار به چه صورت بوده و پروسه ثبت شرکت بصورت کامل چقدر زمان نیاز دارد ؟

محمد خالقی: ثبت شرکت بصورت مختصر در یک روز کاری انجام می پذیرد، تنها مدارک مورد نیاز نیز برای ثبت شرکت پاسپورت شخص یا اشخاص (شرکا) می باشد. بسته به پکیج های مختلف ثبت شرکت سام جورجیا، خدماتی از قبیل، دریافت کد مالیاتی، افتتاح حساب شرکتی، مهر شرکت، دریافت آدرس دائمی و معتبر برای شرکت، دریافت دستگاه آپارات مالیاتی، ترجمه مدارک مورد نیاز از جمله خدمات پکیج های شرکت سام جورجیا است.

آلامتو: جناب خالقی، کسی که شرکت ثبت می نماید در گرجستان چگونه فعالیت هائی را می تواند انجام دهد ؟

محمد خالقی: در گرجستان شرکتهائی که بصورت general trading ثبت می شوند معمولاً اکثر کارهائی که در اینجا امکان فعالیت در آنها وجود دارد از جمله، صادرات، واردات ، راه اندازی مغازه و یا بیزنس های دیگر قابل انجام است.

آلامتو: آیا روند اقامت نیز به همین صورت است؟ کسی که میخواهد اقامت گرجستان را اخذ کند از چه طریق می تواند اقدام نماید؟

محمد خالقی: اقامت گرجستان از 5 روش قابل دریافت است. 1) اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت، 2) اخذ اقامت از طریق کارمندی 3) اخذ اقامت از طریق خرید مستغلات با ارزش بالای 35 هزار دلار آمریکا 4) اخذ اقامت از طریق دریافت پذیرش در یکی از دانشگاه های یا مدارس مورد تائید گرجستان 5) اقامت از طریق ازدواج به اتباع گرجی

آلامتو: جناب خالقی، آیا شرکت سام جورجیا نیروهائی را استخدام می نماید که از آن طریق برای آنها اقامت اخذ نماید؟

محمد خالقی: بله، شرکت سام جورجیا با دریافت پاسپورت و ضمانتهای مورد نیاز از شخص متقاضی و حق الزحمه مشخص شده اقامت را از طریق کارمندی شرکت سام جورجیا اخذ می نماید.

آلامتو: در زمینه اخذ اقامت شرکت شما چه روندی را دنبال می نماید و این موضوع چقدر زمان نیاز دارد؟

محمد خالقی: با توجه به انواع روشهای ذکر شده در بالا، سه نوع پکیج برای پاسخ به درخواست اقامت اشخاص وجود دارد که پکیج اول 10 روز کاری، پکیج دوم 20 روز کاری و پکیج سوم 30 روز کاری زمان برای دریافت پاسخ اقامت نیاز دارد.

آلامتو: جناب خالقی، محدودیتها و چالشهای احتمالی در زمینه اخذ اقامت گرجستان برای هموطنان ایرانی چه مواردی هستند؟

محمد خالقی: با توجه به روند روبه رشد کشور گرجستان برای ورود به اتحادیه اروپا و تجربه شرکت سام جورجیا احتمال سخت تر شدن روند دریافت اقامت بدلیل وجود 4 هزار شرکت کاغذی در گرجستان، بسیار محتمل است.

آلامتو: موارد مربوط به تمدید اقامت چه مواردی هستند؟ شرایط لازم برای تمدید اقامت چیست؟

محمد خالقی: قانوناً برای تمدید اقامت شخص متقاضی حداقل 40 روز قبل از پایان اقامت فعلی می بایست برای تمدید اقامت اقدام نماید و برای تمدید اقامت اثبات پایدار بودن روشی که از قبل برای آن درخواست اقامت نموده الزامی است.

آلامتو: جناب خالقی، توصیه شما به هموطنان گرامی در خصوص سرمایه گذاری و اقامت در گرجستان چیست ؟

محمد خالقی: از هموطنان گرامی خواهشمندیم به دلیل مشکلات پیش آمده، با سرمایه های کوچک نظیر 15 هزار دلار آمریکا معادل 45 میلیون تومان به گرجستان و یا حتی دیگر کشورها ورود ننمائید زیرا این سرمایه خود را نیز محتملاً از دست خواهید داد.

آلامتو: جناب خالقی، اگر سخنی خودمانی با خوانندگان مشرق نیوز و هموطنان خود دارید، بفرمائید.

محمد خالقی: با تشکر از دست اندکاران مشرق نیوز بابت وقتی که صرف کردید و به هموطنان عزیز توصیه می کنیم که به هر جای دنیا سفر می نمائید خود را نماینده 80 میلیون نفر و فرهنگ کهن و اصیل ایرانی بدانید.

در صورت نیاز می توانید با شرکت سام جورجیا از یکی از روشهای زیر ارتباط برقرار نمائید:

جهت کسب اطلاعات دقیق تر می توانید برای مراجعه به کانال تلگرام این شرکت به آدرس:
https://t.me/samigeorgia

مراجعه کنید.
همچنین می توانید با شماره های زیر با مشاوران مجرب این شرکت تماس برقرار نمائید:

تماس با مدیر توسعه اقتصادی سام جورجیا ( مهندس سعید درویشی ) – مشاوره های اقتصادی

۰۰۹۹۵۵۹۷۷۰۱۹۳۴ ( آقای سعید درویشی ) دارای تلگرام – واتس آپ و آیمو

تماس با مدیر عامل شرکت سام جورجیا ( مهندس محمد خالقی )

۰۰۹۹۵۵۷۱۷۴۳۶۳۶ ( آقای محمد خالقی ) دارای تلگرام – وایبر و آیمو

تلفن ثابت دفتر سام جورجیا در تفلیس:
۰۰۹۹۵-۳۲-۲۱۸۱۵۵۰
۰۰۹۹۵ کد گرجستان – ۳۲ کد شهر تفلیس – ۲۱۸۱۵۵۰ )شماره دفتر سام جورجیا(
ساعات تماس ۱۱ الی ۱۸ به وقت تهران )به جز روز یکشنبه(

آدرس دفتر سام جورجیا: گرجستان – تفلیس – خیابان آقماشنبلی ( مرجانیشویلی) – شماره ۱۴۶
No146,Aghmashenebeli ST,Tbilisi,Georgia

اکانت اسکایپ شرکت سام جورجیا:

samgeorgiaco

ایمیل شرکت سام جورجیا:
samgeorgiaco@gmail.com

صفحه اینستاگرام شرکت سام جورجیا:
www.instagram.com/samgeorgiaco