پوزیشن، در عکاسی نوزاد حتی زمانی که در آتلیه کودک انجام شود از اهمیت زیادی برخوردار است. سوژه مادر و نوزاد در کنار هم نیز سوژه جالبی برای عکاسی است. اتفاقات جالب و نگاه‌های منحصر به فردی که بین آنها رد و بدل می‌شود، تنها و تنها بین آنها است اما اگر بخواهید از کودک به همراه مادر و پدرش عکس‌های ماندگار بگیرید و این عکس‌ها تماشایی و خاص باشند، باید بتوانید آنها را در پوزیشن‌های خاص قرار دهید.

ژست عکس مادر و نوزاد در عکاسی

ژست‌های عکاسی از مادر و نوزاد

عکاسی از نوزاد در عین حال که شیرین و جذاب است، کار راحتی هم نیست. شما می‌توانید از نوزاد به تنهایی عکس بگیرید که در این حالت با رعایت یک سری اصول عکس‌های زیبایی به ثبت خواهند رسید. مثلاً با قرار دادن فوکوس روی چشمان کودک که زیباترین بخش صورت است، عکس‌ خوبی خواهید داشت.

یکی از بهترین زمان‌ها برای عکاسی از کودک وقتی است که کودک در حال انجام کاری است که به آن علاقه دارد. در این حالت، چهره نوزاد یا کودک شما سرشار از ذوق و شادمانی است. مثلاً کودک در آغوش مادر و در حال بازی و حرف زدن با او می‌تواند سوژه جالبی برای عکاسی از هر دو باشد.

یا زمانی که نوزاد در بغل مادر به خواب رفته است و مادر به تماشای او نشسته است، در این حالت با کمی خلاقیت و تغییر زاویه و انتخاب کادربندی خوب می‌توانید لحظات بی‌نظیری را به ثبت برسانید.

وقتی کودک یا نوزاد در حال بروز احساساتش است نیز زمان خوبی برای عکاسی است. شاید کمی بدجنسی باشد، اما برخی از عکس‌های کودکان و نوزادان در حالی که گریه می‌کنند هم اگر درست و بجا گرفته شده باشند می‌توانند عکس را جالب کنند.

یک ژست جالب که شاید بیشتر مناسب پدر باشد تا مادر، سوار کردن کودک یا نوزاد در پشت یا کول است. بچه‌ها از این کار خیلی لذت می‌برند و همین عکس‌ها را پر از شور و هیجان می‌کند. عکس‌های دسته جمعی با حضور پدر و مادر هر دو و احیاناً حضور فرزند دیگر خانواده که بزرگ‌تر است، بسیار دوست داشتنی است.

هماهنگی لباس مادر و نوزاد نیز در عکس مهم است. رنگ لباس‌های آنها باید هم‌خوانی داشته باشد. البته که سادگی همیشه زیبا است. عکس یک مادر و کودک که هر دو لباس سفید بر تن دارند، معصومیت و پاکی را به بیننده القا می‌کند.

در عکس‌هایی که مادر و نوزاد هر دو با هم به خواب رفته‌اند یا هر دو با لبخند به دوربین نگاه می‌کنند و روی هر دو آنها فوکوس شده است برای همه ما جذاب هستند. قطعاً در هیچ جایی مانند آغوش مادر کودک در آرامش و امنیت نخواهد بود و به همین دلیل است که شاید بهترین عکس‌ها را در همین حالت بتوانید از آنها بگیرید.

آتلیه‌ها به ویژه آتلیه کودک و آتلیه نوزاد که کارشان تخصصی عکاسی از بچه‌ها است، با فراهم آوردن مکان مناسب برای عکاسی از کودکان محیط مناسب، آرام و امن می‌‌توانند بهترین عکس‌ها را از شما به ثبت برسانند. آتلیه کودک و نوزاد کفشدوزک نیز با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه عکاسی از بچه‌ها در خدمت شما عزیزان است.