قبل از هر سفر باید مقدماتی را چید، یکی از مقدمات انتخاب یک تر مناسب برای آن سفر است. گاه و در برخی مسیرها آن‌چنان تورهای متفاوتی وجود دارند که باعث سردرگمی می‌شود. در این مطلب می‌کوشیم شیوه‌ی انتخاب تور مناسب گرجستان را شرح دهیم.

تور گرجستان در سال‌های اخیر با استقبال خوب و مناسبی مواجه شده است و مسیری‌ست که هم طرفداران تاریخ و فرهنگ را سیراب می‌کند و هم کسانی که به دنبال تفریح و هیجان هستند را کاملاً راضی می‌کند. آژانس مسافرتی و گردشگری مقتدر سیر تابان، چارتر کننده پروازهای مسیر گرجستان و مجری مستقیم این تورهاست. در این مطلب می‌کوشیم تا با شرح کامل شرایط این‌گونه تورها مشاوری مناسب برای مسافران این مقصد زیبا باشیم.

چگونه تور گرجستان مناسب را بیابیم؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های انتخاب تور مناسب، انگیزه، امکانات، بودجه و چنین عواملی‌ست. بنابراین تعریف دقیق و ثابتی برای تور مناسب نمی‌توان ارائه کرد. مثلا آن کسی که برای تفریحات ساحلی مقصدی را انتخاب می‌کند شرایط متفاوتی از کسی که علاقمند به مکان‌های تاریخی‌ست دارد و تور مناسب برای هر کدام متفاوت است. اما برای یافتن تور مناسب کافی‌ست تا پارامترهای اصلی تشکیل دهنده‌ی یک تور را بشناسید تا بتوانید با توجه به مجموعه‌ی شرایط خود بهترین را انتخاب کنید.

همچنین مسافران جهت سهولت هر چه بیشتر انتخاب تورهای مناسب می‌توانند با مسئولین فروش آٰژانس مسافرتی مقتدر سیر تماس گرفته و با شرح کامل شرایط و خواسته‌های خود از ایشان بخواهند تا بهترین و مناسب‌ترین تور را به ایشان معرفی نمایند.

گرجستان

عوامل مؤثر در تور گرجستان

یک سفر از مجموعه عوامی متنوع و متعددی تشکیل شده که هر کدام در کیفیت سفر می‌توانند اثرگذار باشند. ما در این‌جا مهم‌ترین عوامل مؤثر در یک تور گرجستان را برشمرده و تشریح کرده‌ایم تا در زمان تصمیم‌گیری آگاهی لازم برای آن را داشته باشید.

  • زمان سفر:

این که سفر شما در چه فصلی از سال برگزار می‌شود نقش مهمی در کیفیت و قیمت یک تور دارد. گرجستان هوای کمی سردتر از ایران دارد و طبیعتاً بهترین فصل برای سفر به آن از میانه‌ی بهار تا اوایل پاییز خواهد بود. پس تورهای این فصول قیمت بالاتری دارند، اما کیفیت سفر به نسبت فصل‌های سرد سال بسیار بالاتر خواهد بود.

  • خطوط هوایی:

با توجه به استقبال فراوان ایرانیان در چند سال اخیر از مسیر گرجستان تعداد پروازها به این مقصد افزایش داشته است. پروازهای ایرانی نظیر ایران ایر، قشم ایر و زاگرس در این مسیر خدمات‌رسانی می‌کنند. کیفیت پروازهای قشم ایر از سایر رقبا بالاتر است. آژانس مقتدر سیر تابان، با در اختیار داشتن پرواز چارتری هفتگی خط هوایی قشم ایر به مقصد گرجستان، یکی از مجریان مستقیم این تور است.

یکی دیگر از عوامل مهم در زمینه‌ی پرواز به گرجستان، ساعت‌های رفت و برگشت است. مدت زمان پرواز ۳ ساعت است و ساعت‌های پروازی رفت در بعد از ظهر و ساعت‌های پروازی برگشت در صبح، می‌تواند مدت زمان حضور مسافر در گرجستان را کاهش دهد. طبیعتاً ساعت‌های پروازی مناسب، هزینه‌ی بیشتری خواهند داشت.

  • محل اقامت:

مهم‌ترین عامل در یک سفر راحتی محل اقامت است. این راحتی در کیفیت اتاق‌ها و در دسترسی‌های آن هتل تعریف می‌شود. هتل‌های گرجستان از کیفیت چندان بالایی برخوردار نیستند. پس بهتر است در انتخاب هتل بسیار دقت کنید. از رزرو هتل‌های ۳ ستاره پرهیز کنید و به سراغ هتل ۴ یا ۵ ستاره بروید. اگر قصد دیدن محله‌های تاریخی تفلیس را دارید تلاش کنید که هتل در محله روستاولی قرار داشته باشد تا هر زمان که اراده کردید در کوچه‌های زیبای این شهر تاریخی قدم بزنید. همچنین مسئولین فروش آژانس مقتدر سیر تابان، آمادگی راهنمایی مسافرین عزیز را خواهند داشت.

  • مدت زمان اقامت:

تورهای گرجستان در مقصد تفلیس برای ۳، ۴ و ۷ شب عرضه می‌شوند و تورهای مقصد تفلیس باتومی نیز ۷ شب خواهند بود. همه‌ی این زمان‌ها برای لذت بردن از این کشور زیبا مناسب هستند اما طبیعتاً افزایش تعداد شب اقامت بر قیمت کل تور اثری مستقیم دارد.

گرجستان

تورهای گرجستان و تورهای مقتدر سیر؟

تورهای گرجستان در دو حالت تور تفلیس و تور ترکیبی تفلیس باتومی عرضه می‌شوند. معمولاً تورهای تفلیس در بسته‌های ۳، ۴ یا ۷ شب عرضه می‌شوند و تورهای ترکیبی نیز ۷ شب هستند. تورهای عادی هر روز در جریان هستند ولی در برخی موارد در روزهای نزدیک به اجرا، تور لحظه آخری گرجستان نیز عرضه می‌شود. این تورها در هفته منتهی به اجرا در دسترس هستند و همچنین دارای ظرفیت محدودی هستند بنابراین اگر نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدت دارید یا تعدادتان زیاد است، همه برنامه‌ریزی خود را بر اساس این تورها انجام ندهید. در کنار این برخی تورهای در مناسبت‌های خاص نظیر عید فطر یا نوروز برگزار می‌شوند که خواص متفاوتی از تورهای عادی دارند.

تورهای روزانه‌ی گرجستان که توسط آژانس مقتدر سیر تابان به صورت چارتر پروازهای دو خط هوایی با کیفیت زاگرس و قشم ایر، برگزار می‌شود، این امکان را برای آژانس فراهم می‌کند که علاوه بر ارايه بسته‌های تور با قیمت مناسب، با کیفیتی قابل اتکا به مسافران خدمات لازم ارايه شود.

علاوه بر توضیحات بالا شما با مراجعه به سایت آژانس می‌توانید اطلاعات کاملی در مورد گردشگری گرجستان کسب کنید تا وقتی در این کشور زیبا و تاریخی هستید حداکثر لذت را ببرید.