تور مالزی

رپورتاژ آگهی؛

تور مالزی

تور مالزی کشوری فدرال واقع در جنوب شرقی قاره ی آسیا است. این کشور تشکیل شده از 13 ایالت، که 3 ایالت آن فدرال است و در مجموع مساحتی برابر با 328,550 کیلومتر مربع را شامل میشود. پایتخت کشور مالزی شهر کوالالامپور و پایتخت اداری-سیاسی آن شهر جدید پوتراجایا است.

malaysia تور مالزی

کل این ایالت ها و مناطق به دو قسمت تقسیم شده اند، که مالزی پنینسولار (غربی) و مالزی شرقی نامیده میشوند. 11 ایالت و دو منطقه فدرال در قسمت مالزی پنینسولار و دو ایالت و یک منطقه ی فدرال در مالزی شرقی واقع شده اند. با اینکه مالزی شرقی از نظر مساحت بزرگ تر از مالزی پنینسولار است، از نظر تراکم جمعیت پایین تر از مالزی پنینسلولار قرار میگیرد. بطوریکه 80 درصد از جمعیت کشور مالزی در قسمت پنینسولار این کشور زندگی میکنند.

همانطور که گفته شد، کشور مالزی توسط دریای چین جنوب به دو قسمت تقریباً هم اندازه به نام های مالزی پنینسولار (Peninsular Malaysia) و مالزی شرقی یا مالزی بورنئو (Malaysian Borneo) تقسیم شده است. مالزی پنینسولار دارای مرز مشترک زمینی و دریایی با کشور تایلند و همچنین مرز مشترک دریایی با کشورهای ویتنام، سنگاپور و اندونزی است.

این قسمت از کشور مالزی، به سه بخش عمده ی ساحل غربی، ساحل شرقی و جنوب تقسیم بندی شده است.

منظور از ساحل غربی آن دسته از ایالت هایی در مالزی پنینسولار است که خط ساحلی آنها در امتداد تنگه ی مالاکا قرار دارد. این قسمت از مالزی پنینسولار نسبت به ساحل شرقی پیشرفته تر بوده و مدنیّت بیشتری دارد. از این رو، واژگان ساحل غربی و ساحل شرقی به مفهومی بیش از تقسیم بندی جغرافیایی اشاره دارند. پایتخت کشور مالزی، شهر کوالالامپور و همچنین مرکز اجرایی/اداری این کشور، شهر پوتراجایا نیز در این ناحیه واقع شده اند.

اما ساحل شرقی، بخش دیگری از مالزی پنینسولار است که عمدتاً بخشی روستایی و نسبتاً ضعیف تر از ساحل غربی است. جاذبه های اصلی این بخش از کشور مالزی جزایر بکر و دست نخورده ی مالزی با سواحل چشم گیر و غواصی اسکوبا است.

malaysia تور مالزی

بخش جنوبی مالزی پنینسولار نیز متشکل از ایالت جوهور، دو خط ساحلی و درختان نخل بیشمار است. مرکز ایالت جوهور شهر جوهور باهرو میباشد که محبوبترین مسیر برای رفتن به کشور سنگاپور است.

مالزی شرقی نیز دارای مرز مشترک زمینی و دریایی با کشورهای برونئی و اندونزی و همچنین مرز دریایی با کشورهای فیلیپین و ویتنام است. این بخش از مالزی در جزیره ی بورنئو قرار گرفته و متشکل از ایالت های مالزیایی سباح و ساراواک و همچنین بخش فدرال لابوآن است. با اینکه مالزی شرقی نسبت به بخش غربی آن کم جمعیت تر بوده و کمتر پیشرفته است، اما مساحت بیشتری را در بر میگیرد و سرشار از منابع طبیعی است. این منابع طبیعی عمدتاً ذخایر نفتی و گازی هستند.

malaysia تور مالزی

با جمعیتی برابر با 31,732,847 نفر (مطابق با آخرین آمار)، از نظر جمعیت این کشور در رتبه ی چهل و پنجم قرار گرفته و 0.42% از جمعیت کل زمین را در خود جای داده است. تراکم جمعیت در هر کیلومتر مربع کشور مالزی برابر با 96 نفر است. 75.8% از جمعیت کل کشور مالزی، جزو جمعیت شهری محسوب شده و میانگین سن در کشور مالزی برابر با 28.1 سال تخمین زده شده است.

مالزی کشوری با فرهنگ ها و مذاهب مختلف است، اما دین رسمی این کشور اسلام میباشد. طبق آمار بدست آمده از سرشماری نفوس و خانوار در سال 2010 در کشور مالزی، چیزی در حدود 61.3% از جمعیت مالزی را مسلمانان، 19.8% آن را بودائی ها، 9.2% از جمعیت را افراد مسیحی، 6.3% هندوها، و 1.3% از جمعیت مالزی را مردمانی با ادیان چینی تشکیل میدهند. مابقی جمعیت دارای ادیان دیگر هستند.

خوب است پیش از خرید تور مالزی خود کمی اطلاعات در مورد آب و هوای مالزی داشته باشید. کشور مالزی در بالای خط استوای زمین قرار گرفته است. این کشور دارای آب و هوایی گرمسیری، یعنی آب و هوایی گرم و مرطوب است. دمای هوا در مالزی در طول سال تقریباً ثابت بوده و بین 21 تا 32 درجه ی سلسیوس متغیر است.

malaysia تور مالزی

اما در جزیره هایی که در اطراف مالزی قرار دارند، دمای هوا بواسطه ی نسیم هایی که از سمت دریا میوزند کمتر است.

در ارتفاعات کشور مالزی، دما کمتر است. برای مثال اگر برای بازدید از دیدنی های کوالالامپور نظیر بلندی های گنتینگ یا بلندی های کامرون بروید متوجه خواهید شد که دمای هوا بسیار متفاوت از دمای هوا در خود شهر کوالالامپور است. همچنین در تپه ی پنانگ که جزو دیدنی های پنانگ است، دمای هوا بسیار پایین تر از مرکز ایالت یعنی شهر جورج تاون است.

پیش از تور مالزی خود اطلاعات لازم در مورد واحد پول مالزی را بدست آورید. واحد پول مالزی، رینگت است که با نماد RM نمایش داده میشود. در حال حاضر قیمت این ارز به واحد پولی کشور ما تقریباً برابر با 1000 تومان به ازای 1 رینگیت مالزی است. میتوانید برای تبادل ساده تر ارز در کشور مالزی، پیش از تور مالزی خود، به مقداری که دلخواهتان است دلار آمریکا تهیه کنید و در کشور مقصد در صرافی های معتبر آن را با رینگیت مالزی تبادل کنید.

بهتر است پیش از ورود به مالزی، ارز مالزی را خریداری نکنید. قیمتی که میتوانید در مالزی پیدا کنید همیشه بهتر از نرخی است که در کشور خود میتوانید بیابید.

malaysia تور مالزی

با خرید تور مالزی، به دنیای بی پایانی از جاذبه ها وارد میشوید. جاذبه های گردشگری در این کشور متنوع اند. بسته به این که کدام تور مالزی را خریداری میکنید، میتوانید برنامه ریزی ای متفاوت داشته باشید. اگر تنها تور کوالالامپور مد نظر شماست، برای خرید و گردش آماده باشید. اگر هیجان را دوست دارید، میتوانید در جزیره ی زیبای لنکاوی به ورزش های مفرح آبی بپردازید. همجنین میتوانید در سواحل لنکاوی که جزو دیدنی های لنکاوی بشمار می آیند، استراحت کنید.

اگر دوست دار تاریخ هستید، به پنانگ بروید تا علاوه بر لذت بردن از دیدنی های پنانگ، فرصت خرید و گردش را در این جزیره ی مهم مالزی بدست آورید.

مالزی دنیای بی پایانی از دیدنی ها و جاذبه ها است. در مالزی تجربه ای تکرار نشدنی را پیش رو دارید.

برای کسب  اطلاعات بیشتر در مورد تور مالزی با شماره تماس 88851080 با ما در تماس باشید.