افزایش ماندگاری عطر

عطرها ترکیبات گران قیمت اما با ارزشی هستند که بسیاری از افراد به آنها علاقه دارند و روزانه از آنها استفاده می‌کنند. این ترکیبات گران قیمت می‌توانند احساس مثبتی را برای افراد به وجود آورند. تنها کافی است یک نفر در یک جمع از عطر خاصی با پخش بوی بالا استفاده کند تا آن جلسه به یک خاطره خوش در ذهن تمام افراد حاضر تبدیل شود. به همین دلیل هم هست که نمی‌توانیم حتی از یک قطره از عطر های خوشبوی که داریم بگذریم.

البته نیاز هم نیست حتی از یک قطره از عطری که داریم بگذریم و می‌توانیم زمانی که عطر رو به اتمام است و تنها چند قطره در انتهای آن باقی مانده یک لوسیون بدن بدون بو را درون آن بریزیم و به خوبی مخلوط کنیم تا یک لوسیون بدن خوشبو با همان بوی که بسیار به آن علاقه داشتیم به دست آوریم.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که عطرهایی که انتخاب می‌کنید بهتر است با برچسب پرفیوم یا ادوپرفیوم باشند.دلیل این انتخاب این است که پرفیوم ها با داشتن ۴۰ درصد اسانس روغنی معطر بیشترین ماندگاری، پخش بو و خط بو را در میان سایر عطرها دارند. ادو پرفیوم ها نیز با داشتن ۲۰ درصد اسانس روغنی در جایگاه دوم ماندگار ترین ها قرار دارند.

اما اگر شما عطری با برچسب ادکلن یا ادو تویلت خریداری کنید باید انتظار داشته باشید که ماندگاری این عطر ها پایین تر از سایر عطر های دیگر باشد. همچنین می توانید از اسپری ها و بادی اسپلش ها هم انتظار ماندگاری بالایی داشته باشید اما می‌توانید برای حدود ۶۰ دقیقه از بوی خوب آنها لذت ببرید.

انواع مختلف بادی اسپلش های زنانه و مردانه با داشتن مقداری نرم کننده و مرطوب کننده و همچنین آبرسان می‌توانند اثر مثبتی برای پوست شما داشته باشند. همچنین این خوشبوکننده ها هم برای خانم ها هم برای مردان توسط برندهای ایرانی مانند مای، نفیس، شون ، سی­گل و همچنین توسط برند هایی چون ویکتوریا سیکرت و لدورا تولید می‌شوند و با داشتن رایحه ملایم و دلنشین تاثیر خوبی بر روی شما خواهند گذاشت. اگر شما خانم هستید از انواع شاین دار و اکلیلی آنها نیز می‌توانید استفاده کنید و از زیبایی آن روی پوستتان لذت ببرید.

اما احتمالاً برای شما هم پیش آمده که یک عطر را با کیفیت بخرید اما ناگهان متوجه شوید که بویی از عطر روی بدن شما باقی نمانده و یا اطرافیانتان بگویند که شما بوی عطر نمی‌دهید. این موضوع خیلی ناراحت کننده است که با وجود اینکه هزینه زیادی برای عطر پرداخته اید اما بویی از آن روی بدن شما باقی نماند.

ممکن است فکر کنید که با زدن مقدار بسیار زیادی از عطر شاید بتوانید کمبود ماندگاری آن را جبران کنید اما حقیقتا نیازی نیست که یک شیشه عطر را روی خودتان خالی کنید تا دیگران و خودتان احساس خوشبو بودن داشته باشید.

در ادامه می‌خواهیم چند نکته در مورد میزان ماندگاری عطر ها روی پوست را با شما در میان بگذاریم تا بتوانید عطر با ماندگاری بالا داشته باشید و از بوی آن لذت ببرید.

  1. ژل نفتی یا وازلین

شاید تا به حال این موضوع او را نشنیده باشید که وازلین می‌تواند ماندگاری عطر را روی بدن بالا ببرد. در واقع ژلی که در وازلین وجود دارد باعث می‌شود مولکول های عطر در این ترکیب به دام بیفتند و زمان بیشتری به جا بمانند. روی مچ ، گردن ، داخل آرنج ، پشت زانو و مچ پا و ساق پا از این کرم بمالید و عطر را روی این قسمت ها اسپری کنید تا ماندگاری عطر روی بدنتان دوچندان شود.

  1. جعبه عطر را دور نیندازید

نکاتی برای افزایش ماندگاری عطر

اگر تاکنون عادت داشتید که با خرید عطر یا ادکلن جعبه آن را به سرعت دور بیندازید و آن را روی میز خود قرار دهید از این به بعد بهتر است این کار را تکرار نکنید و از عطر درون جعبه خود نگهداری کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که عطرها به دلیلی با جعبه فروخته می‌شوند. دلیل هم این است که با قرار گرفتن عطر در مقابل نور اسانس روغنی موثر آن که باعث می­شود عطر بوی خوبی داشته باشد تخریب شده و از بین می­رود به همین علت نباید آنها در معرض نور و بخصوص نور خورشید قرار بگیرند. همین علت هم باعث شده تا بیشتر عطرها شیشه هایی مات و تیره داشته باشند تا نور وارد آنها نشود.

  1. عطرها را در حمام نگه ندارید

توجه داشته باشید که هرگز عطر و ادکلن های خود را در معرض رطوبت و مخصوصا داخل حمام قرار ندهید. رطوبت عطر را خراب کرده و رایحه را ضعیف می‌کند و باعث می‌شود زمانی که عطر را روی بدنتان اسپری می‌کنید طی زمان کمی بوی خود را از دست بدهد و شما دیگر بویی استشمام نکنید. بنابراین به جای آن که در حمام از عطرها نگهداری کنید در اتاق خواب خود از عطر و ادکلن هایتان نگه داری کنید‌. درباره بهترین مکان برای نگهداری از عطرها در این مطلب بیشتر بخوانید.

  1. از مرطوب کننده استفاده کنید

برای آنکه پوستتان بتواند زمان بیشتری عطر را روی بدن خود نگه دارد اینکه پوست کمی چرب باشد باعث می‌شود این ماندگاری بیشتر شود. بنابراین بهترین کار این است که قبل از استفاده از عطر و ادکلن پوستتان را با یک مرطوب کننده یا لوسیون بدن مناسب پوست که بدون عطر باشد چرب کنید و پس از آن از عطرتان استفاده کنید.

نکته دیگری که می‌توانید از آن استفاده کنید این است که رطوبت نیز می‌تواند عطر را در خود نگاه دارد. بنابراین می‌توانید پس از استحمام از عطر و ادکلن استفاده کنید فقط توجه داشته باشید که بلافاصله لباس نپوشید چون این کار باعث می‌شود تمام بوی ادکلن از بین برود.

  1. مچ دستانتان را به هم نمالید

افزایش ماندگاری عطرها

احتمالا شما هم دیده اید که بسیاری از افراد عادت دارند که بعد از زدن عطر روی مچ دستان خود آنها را به یکدیگر می‌مانند تا به قول خودشان عطر روی هر دو دست بیشتر ماندگار شود اما باید بدانید که این کار باعث می­شود نت های آغازین عطر از بین بروند و همین امر باعث می‌شود ماندگاری عطر به میزان زیادی کاهش پیدا کند.

  1. از عطر خود مراقبت کنید

اگر تاکنون عادت داشتید که عطر و ادکلن خود را همه جا همراه خود حمل کنید همین امر باعث می‌شود که عمر عطر شما بسیار کم شود و ماندگاری پایینی داشته باشد. اگر دقت کرده باشید درب تمام عطرها و ادکلن ها پلمپ می‌باشد و دلیل این عمل این است که رطوبت و اکسیژن وارد آن نشود. تمامی مواد داخل عطر ها می‌توانند با اکسیژن و رطوبت واکنش دهند و این اتفاق به کاهش میزان ماندگاری عطر منجر خواهد شد و اثر آن را به مراتب کاهش خواهد داد و شما با حمل کردن عطر و هر جایی که می‌روید باعث تکان خوردن آن و ورود مقداری اکسیژن و رطوبت به داخل آن خواهید شد. به جای این کار بهتر است از یک تستر کوچک عطر خود که می‌تواند اصل باشد یا نباشد استفاده کنید تا بویی حداقل شبیه به عطرتان همیشه همراه خود داشته باشید. عطرهایی مثل انواع اونتوس، لالیک، بلک افغان، گود گرل و لانکوم که قیمت بالایی دارند تستر های کوچک و با کیفیتی هم دارند که می­توانید از آنها برای زمانی که نیاز دارید عطرتان را همراه خود ببرید استفاده کنید تا به عطر آسیبی نرسد.

شاید تاکنون اطلاعی نداشتید که عطرها و ادکلن ها هم مناسب استفاده بر روی لباس هستند و هم بر روی پوست انسان اما بادی اسپلش ها تنها مناسب استفاده بر روی پوست هستند. بادی اسپلش ها با داشتن مقدار زیادی الکل و آب به سرعت از روی لباس پاک خواهند شد و بوی از آنها باقی نخواهد ماند. بنابراین بهتر است که از بادی اسپلش ها روی لباس استفاده نشود.

در این مقاله خواستیم به شما نشان دهیم که چگونه می­توانید عطر و ادکلن مورد علاقه خود را ساعات بیشتری روی لباستان حفظ کنید بدون اینکه کاملا از بین برود. امیدواریم توانسته باشیم تا کمی به اطلاعاتتان درمورد دنیای عطر ها اضافه کنیم.