فکر می کنید که دستخط خوبی دارید؟ و یا نه از دستخط خود راضی نیستید؟ آیا فکر می کنید که با داشتن توانایی خوشنویسی تاثیر بیشتری بر اطرافیان خود می گذارید؟ چگونه می توانید دستخط بهتری داشته باشید؟

چگونه از طریق دستخط خود می توانید بر دیگران تاثیر بگذارید؟ این ها سوالاتی است که ممکن است در ذهن هر کسی که به خوشنویسی علاقمند است، وجود داشته باشد.

آیا می خواهید خطی زیبا و تاثیر گذار داشته باشید؟

داشتن دستخط خوب می تواند در کیفیت اعتماد به نفس شما تاثیرات بسزایی داشته باشد، پس بی دلیل نیست که شما نیز خواهان داشتن اعتماد به نفس بیشتری باشید. بسیاری از افراد به همین دلیل به سوی کلاس ها و آموزش های خوشنویسی می روند و سعی می کنند تا از این طریق جایگاه اجتماعی و اعتماد به نفس برای خود کسب کنند.

بیشتر مردم تصور می کنند که در خوشنویسی استعداد ذاتی ندارند و از این رو است که از این پروسه نا امید می شوند. اما باید بگوییم که استعداد تنها بخش کوچکی از این فرآیند است و در بسیاری مواقع علاقه و پشتکار فرد را به نتایج لازم می رساند.

khatoghalam دست خط

افراد زیادی هستند که دوستدار خط خوش هستند و از دیدن کش و قوس ها و زیبایی های شگفت انگیز آن به وجد می آیند. این افراد به یک قطعه خوشنویسی شده همچون یک اثر هنری می نگرند و زیبایی و شگفتی آن و هنر خالقش را تحسین می کنند.

اگر می خواهید بر اطرافیان، مدیر و زیر دستان خودتاثیر گذار باشید، بهتر است به خوشنویسی فکر کنید و آن را در برنامه های آموزشی زندگی خود بگنجانید. اگر جزء گروهی هستید که دستخط خوبی دارند که بسیار عالی است، در غیر اینصورت بهتر است تا به حال دستخط خود چاره ای بیاندیشید و پرستیژ خود را بیش از این در نگاه دیگران پایین نیاورید.

حال باید بگویید که چه نمره ای به دستخط خود می دهید؟ آیا زیبا و هنری می نویسید و یا ناخوانا و نامرتب تنها کلماتی را سر هم می کنید؟ آیا به یک دست نوشته زیبا به دیده تحسین می نگرید و یا از کنار آن به سادگی عبور می کنید؟

هدف شما از نوشتن هر چه که باشد باید بدانید که زیبا و خوش خط نویسی شما را یاری می کند تا ذهنی مرتب تر داشته باشید. اگر فکر می کنید که این موضوع چه ارتباطی دارد باید بگوییم که این اتصالات و پیچ و تاب ها در دست نوشته ها باعث می شوند تا مغز درگیر نظم و ثبات آن ها شده و مانند آرشیو یک مجموعه به سوی مرتب شدن پیش برود.

آموزشگاه خوشنویسی خط و قلم با سال ها تجربه در زمینه آموزش خط و هنر خوشنویسی و خوش خطی اقدام به طراحی نرم افزاری کرده است که به دستخط شما نمره می دهد و لایه های پنهان شخصیتی شما را از طریق دستخط نمایان می کند. با استفاده از این نرم افزار همچنین می توانید دست نوشته های خود را که با خط نستعلیق یا خط شکسته نوشته اید با دست خط های معیار مقایسه کنید و ایرادات و اشکالات کار خود را پیدا کرده و در برطرف نمودن ایرادات آن بکوشید. این نرم افزار ها همچنین به شما اصول صحیح نویسی را از پایه آموزش می دهند.

آموزش خط

نمره ای که دستخط شما می گیرد نشان دهنده این است که تا چه اندازه از اصول و معیارهای خوشنویسی فاصله گرفته اید. این فاصله همچنین نمایان می کند که شما تا رسیدن به دستخط ایده آل با چه چیزهایی مواجه هستید و چه مسیری را باید طی کنید. این معیار رسیدن به دستخط خوب را برای شما ساده تر کرده و باعث می شود تا زودتر به ایده آل خود که همان دستخط زیبا است، برسید.