سگ نگهبان German-shepherd

سگ ها به صورت ذاتی شکارچی های خوبی هستند و جزء وفادارترین حیوانات خانگی به شمار میروند، همین موضوع باعث شده است که از آنها برای مواردی مانند نگهبانی استفاده های بسیاری شود البته

سگهای نگهبان باید از نژادی مناسب باشند تا بتوانند در مقابل تهدیدهای احتمالی عکس العمل های به موقع از خود بروز دهند.

همچنین یک سگ نگهبان خوب باید از همان ابتدای تولد تحت تعلیم های خاص قرار بگیرد تا مهارتهای مورد نیاز برای نگهبانی را کسب کند.

در این مقاله قصد داریم برخی از نژادهای مهم سگهای نگهبان در ایران را معرفی کنیم.

سگ ولش کرگی

ولش کرگی (به انگلیسی: Welsh Corgi) نژادی از سگ است از گونه سگهای چوپان. از مشخصه‌های اخلاقی این نژاد می‌توان به سرسختی، فداکاری و هوش آن اشاره کرد. این نژاد از نظر ظاهری دارای جثه دراز با گوشهای برافراشته و در رنگهای مختلف یافت می‌شود.

سگ روتوایلر

روتوایلر (به آلمانی: Rottweiler) از انواع گونه‌های سگهای نگهبان می‌باشد. در گذشته این سگ جهت محافظت از احشام توسط گله دارها مورد استفاده قرار می‌گرفت. بعدها صفات پسندیده این سگ آن را به عنوان سگ نگهبان خوبی مطرح کرد. این سگ همیشه آماده دفاع از صاحبش می‌باشد. ارتفاع سگ نر ۶۰ تا ۶۸ سانتی‌متر و ارتفاع سگ ماده ۵۵ تا ۶۵ سانتی‌متر می‌باشد. این سگ دارای گردنی قوی، سری پهن، گوش‌هایی کوچک و پو ششی به رنگ سیاه و خرمایی می‌باشد. این سگ نجابت و هنرمندی را توأم داراست. دم، کوتاه و افقی است و اگر دمش بلند باشد باید کوتاه شود. خیلی وقت شناس است و زمان انجام وظیفه و ترک خدمت را بخوبی تشخیص می‌دهد. با اینکه ذاتاً خشن نیست ولی در عین حال در مقابل دشمن خطرناک است. نسبت به صاحبش همیشه مهربان و باوفا است. اطفال کوچک را دوست دارد. حافظه‌ای قوی دارد و آموخته‌هایش را هیچ‌گاه از یاد نمی‌برد. زندگی صمیمی را دوست دارد و با وجود سنگینی وزنش حرکات سریعی دارد. سابقه این نژاد به امپراطوری رومن بازمی‌گردد. روتوایلر ۴۲ دندان به صورت کامل را دارد از این رو به آن از ویژگی‌های این سگ فرمول دندانی کامل آن می‌باشد. منشأ این سگ محلی در آلمان است به نام روت ویل که نام گذاری این نژاد هم از آن گرفته شده است.

برای خرید سگ روتوایلر به صورت آنلاین میتوانید به سایت https://lordpet.net مراجعه کنید.

سگ دینگو

دینگو (نام علمی: ‘Canis lupus dingo’) گونه‌ای سگ وحشی منحصر به استرالیا است.

دینگو دارای چشمهایی قدرتمند است که از رنگ زرد تا قرمز متغیر است. آنها دارای گوشهایی متحرک، گرد و بطور طبیعی تیز می‌باشند. دارای پوششی پر پشت و دمی شل با طول مناسب است. دارای پوششی صاف می‌باشد، طول، مقدار مو، نسبت به شرایط آب و هوا تغییر می‌کند. رنگهای پوشش او معمولاً زرد-زنجبیلی است اما در رنگهای قهوه‌ای مایل به زرد و سفید و مشکی به شکل راه راه یافت می‌شوند. رنگ زال هم دیده شده‌است. تمامی نژادهی اصیل دارای موی سفید بر روی پاها و نوک دم می‌باشند.

ژرمن شپرد

ژرمن شپرد یا سگ چوپان آلمانی (به آلمانی: Deutscher Schäferhund) یکی از نژادهای سگ است.

سگ چوپان آلمانی یکی از نژادهای اصیل آلمانی است که برای اولین بار در سال ۱۸۹۹ ثبت گردید. سگی باهوش، شجاع و مناسب برای کارهای مختلف از جمله گله داری، نگهبانی، راهنمای نابینایان، همراه خانواده، و جستجو و نجات است. قد استاندارد تا جدوگاه در نرها ۶۰ تا ۶۵ سانتی‌متر و در ماده‌ها ۵۵ تا ۶۰ سانتی‌متر است. طول عمر از ۹ تا ۱۳ سال است. اگر این سگ را مرتب به بیرون ببرید می‌توانید در آپارتمان از آن نگهداری کنید.

سگ هاسکی

هاسکی سگی قدرتمند و کاری می‌باشد. در همه رنگها از سیاه یکدست تا سفید یافت می‌شود. معمولاً بصورت دو رنگ سیاه وسفید، طوسی و سفید، قرمز و سفید و نارنجی و سفید یافت می‌شود. رنگ نارنجی و سفید هستند و البته گاهی مالاموت ها آلاسکایی ها با این نژاد ترکیب میشوند یا که مالامونت ها به رنگ های نارنجی معروفیت بیشتری داردن نمونه چشم آبی آن از اصالت بیشتری و استاندارد بیشتری و قیمت بیشتری برخوردار است البته آبی روشن و تیره هم دارد که یک بحث حرفه ای است. و آلاسکایین هاسکی نیز همان سیبریایی هست که به آلاسکا انتقال داده شده و در آنجا پرورش داده شده و با اختلاف کمی از نمونه اصلی میباشد که اختلافات این دو در اندازه، خطوطت صورت و خصوصیات رفتاری میباشد. که آلاسکایی ها فاقد خطوط اند و بیشتر سگ گله و سورتمه کش هستند و بیشتر به رنگ خاکستری و سفید یافت میشوند و رنگ چشم بیشتر آنها رنگ های تیره می باشد. در اکثر سگها صورت و زیر بدن سفید می‌باشد. گوشها حالت برافراشته و نوک تیز دارند و همانند سایر نژادهای سگ در سیبری دارای چشمان آبی رنگ می‌باشند. چشمها گاهی اوقات نیز دو رنگ است (آبی – قهوه‌ای). در بین پنجه‌ها دارای مو می‌باشد که این امر راه رفتن حیوان را بر روی برف و یخ آسان می‌سازد. لایه زیرین موها زبر و ضخیم و لایه بیرونی صاف و نرم می‌باشد. هاسکی قادر است تا در دمای ۶۰- درجه به راحتی زندگی کند.

اگر به این نژاد سگ علاقه مند هستید میتوانید به صفحه فروش سگ سیبرین هاسکی مراجعه کنید.

سگ برنارد

سِنت بِرنارد سگی بزرگ جثه، قدرتمند، عضلانی به همراه سری بزرگ و قدرتمند است. هر چقدر ارتفاع حیوان بیشتر باشد ارزشمندتر است. پوشش خارجی در دو نوع زبر و سخت، صاف و نرم وجود دارد که هر دو نوع آن به رنگ سفید دارای لکه‌های قهوه‌ای، قرمز و سیاه است.

سگ بول داگ

بول داگ یکی از نژادهای سگ است که اندازه متوسط دارد. معمولاً آنرا با نام بول داگ انگلیسی یا بول داگ بریتیش می‌شناسند. بول داگ سگی با عضلات سنگین و چهره‌ای پر چین و چروک است. پوزهٔ بول داگ به دلیل پخ و کوتاه بودن توجه بر انگیز است.

سگ دوبرمن

دوبِرمَن پینچِر (به انگلیسی: Doberman Pinscher) که به اختصار دوبرمن هم گفته می‌شود یکی از معروف‌ترین سگ‌های پرورش یافته به‌دست انسان است و از نظر تیزهوشی و هشیاری شناخته شده‌است، اغلب به عنوان سگ گارد یا سگ پلیس استفاده می‌شود. این سگ در سال ۱۸۹۰ توسط کارل فردریش لوئیس دوبرمن پرورش یافت.

خرید سگ دوبرمن برای نگهبانی یک انتخاب عالی است.

سگ بول ماستیف

بول‌ماستیف، نام یکی از نژادهای سگ است که خاستگاه آن به بریتانیا بازمی‌گردد. وزن جنس نر بول‌ماستیف ۱۱۰–۱۳۰ پوند است و وزن جنس مادهٔ آن ۹۰–۱۲۰ پوند. قد جنس نر بول‌ماستیف ۲۵–۲۷ اینچ است و قد جنس مادهٔ آن ۲۴–۲۶ اینچ.

سگ آکیتا

آکیتا، سگ شجاع، و خانواده گرا و قوی است.سگ های آکیتا دارای غرایز قوی نگهبانی و حفاظتی و ارضی هستند.آکیتا سگی آرام، بزرگ و قدرتمند است که می تواند تهدید آمیز باشد.بعضی از آنها آرام هستند و برخی از آنها پرخاشگر، بنابراین نژاد همیشه باید در اطراف کودکان نظارت شود. آکیتا روشن و حساس است، اما او همچنین مستقل، لجباز، و غالب است،بنابراین در اوایل آموزش ممکن است شمارا به عنوان رهبر نپذیرد، با این حال، با صبر و پشتکار، آکیتا به دلیل هوش خود، بسیار تربیت شدنی است.آنها نیاز متوسطی به ورزش دارند و باید روزانه مقداری ورزش کنند.آکیتا بخشی از خانواده شما خواهد بود ، یک حامی وفادار با فداکاری بی نظیر است.

اگر قصد خرید سگ نگهبان از نژادهای اصیل و تربیت شده را دارید میتوانید با مراجعه به سایت لرد پت و مشاهده آگهی های فروش سگ ضمن مطالعه اطلاعات کاربردی سگ مورد نیاز خود را به صورت آنلاین سفارش دهید.