کشور گرجستان نیز دارای جذابیت های زیادی است و می تواند انتظارات شما را از یک سفر به یاد ماندنی برآورده نماید. کشور گرجستان مردمان بسیار خونگرمی دارد و در اقامت در این کشور احساس غربت و تنهایی نخواهید کرد.

سفر به گرجستان

اطلاعات کلی راجع به گرجستان

گرجستان کشوری است در منطقه اوراسیا که مرز میان اروپا و آسیا می باشد، گرجستان در میانه و غرب قفقاز جنوبی واقع شده است و از شمال به فدراسیون روسیه، از شرق با جمهوری آذربایجان، از جنوب با ارمنستان، و از جنوب غربی با ترکیه هم مرز است و از غرب هم با دریای سیاه همسایه است که وسعت آن ۶۹۷۰۰ کیلومتر مربع است و جمعیت آن حدود 6 میلیون نفر بوده است .

  • واحد پولی گرجستان: لاری
  • پایتخت گرجستان: تفلیس
  • زبان رسمی: گرجی
  • مذهب: %70 مسیحی
  • آب و هوا: کشوری کوهستانی و پربارانی است.
  • بهترین زمان سفر: ماه مارس و مه بهترین زمان برای سفر به گرجستان می باشد.

جاهای دیدنی گرجستان

گرجستان کشوری است در شرق دریای سیاه و یکی از دیدنی تر ین و زیباترین مناطق جهان محسوب می شود. در اسطوره های گرجی آمده است که این سرزمین بهترین و مرغوب ترین زمین است که هدیه خداست به مردم گرجستان. که این مکان های دیدنی در سطح شهرهای (تفلیس ،باتومی) کشور پراکنده شده اند.

جاهای دیدنی تفلیس

جاهای دیدنی تفلیس

تفلیس، پایتخت و بزرگترین شهر گرجستان است که شباهت زیادی به استانبول دارد. فاصله این شهر تا دریای سیاه 250 کیلومتر و تا رشته کوههای بزرگ قفقاز 120 کیلومتر می باشد.

محله حمام های قدیمی تفلیس

این محله که بین مردم شهر معروف به محله حمام ها میباشد در کرانه راست رودخانه کورا واقع شده و جزو قدیمی ترین و تاریخی ترین مناطق تفلیس به شمار میاید. علت ساخت حمامها در این منطقه برمیگردد به وجود چشمه های آب گرم طبیعی که در این منطقه به وفور یافت می شده اشت .

نارین قلعه تفلیس

قلعه ای تاریخی حدود 500 سال پیش قدمت دارد. داخل آن كلیسای زیبایی ساخته شده است واز دیوار آن كل شهر تفلیس با نمای زیبایی قابل بازدید است.

مجسمه مادر تفلیس

بانوی مقدس با لباس و پوشش كاملأ گرجی در یك دست شمشیری جهت محافظت از شهر و در دست دیگر پیاله ای از شراب برای دوستان به دست گرفته است و با تبسمی مهربان ولی مغرور به شهر می نگرد. و همچون مادر كه از فرزند خود محافظت می كند از شهر محافظت می كند .

شهر سنگی اوپلیستیخه

این شهربزرگترین شهر سنگی دنیا می باشد كه در اصل تحت الفظی به معنی معبد خدایان است. مهمترین آثار باقی مانده از دین پیكانیزم در این محوطه باستانی وجود دارد.

شهر بازی تفلیس

بزرگ ترین شهر بازی آسیای میانه و قفقاز به تازگی بر فراز یكی از كوههای تفلیس افتتاح شده كه دارای پارك آبی بزرگ چرخ فلك ، قطار ،تونل و قلعه وحشت و… ورستورانها و كافی شاپ ها و امكانات تفریحی منحثر به فردی مخصوص كودكان و بزرگسالان در هر سنی می باشد.

جاهای دیدنی باتومی

شهر باتومی ،شهری بندری در کرانه دریای سیاه است که در مجاورت مرز گرجستان و ترکیه قرار دارد و برخی مواقع، باتومی به عنوان پایتخت دوم گرجستان نیز در نظر گرفته می شود که از طریق این بندر ارتباطات تجاری و مسافرتی خود را با قاره اروپا ودیگر قاره ها انجام می دهد.

جاهای دیدنی باتومی

موزه استالین

این موزه در شهر گوری زادگاه استالین واقع شده است و شامل عكس ها مكاتبات و اسناد مربوط به آن دوران ، خانه زادگاه و زندگی تا 4 سالگیش و قطار مخصوص وی می باشد .

باغ گیاه شناسی باتومی

باغ گیاه شناسی باتومی، در ۱۰ کیلومتری شمال بندر باتومی قرار دارد و حدود 110 هکتار وسعت دارد این باغ ۵۰۰۰ گونه‌ی گیاهی دارد که ۱۲۰۰ گونه‌ی آن رز می باشد و رسما در۱۹۱۲ مورد گشایش قرار گرفته است.

آکواریوم باتومی

طراحی این آکواریوم به گونه ای می باشد که شما می توانید آن را به عنوان صخره ای موج آورده تصور کنید. داخل این آکواریوم ۴ بخش جداگانه دارد که اگر از بیرون به آن نگاه کنید حس می کنید که با ۴ سنگ بزرگ روبرو هستید.

پارک آبی باتومی

پارک آبی باتومی که در 3 کیلومتری مرکز شهر و در فاصله 30 کیلومتری از دریا قرار گرفته است که در آن انواع سرسره های آبی و استخر های برای بازی و سرگرمی وجود دارد.

بلوار باتومی

بلوار باتومی یا همان باتومیس بلواری، پارکی به طول یک و نیم کیلومتر است و مقابل ساحل اصلی کشیده شده است. این بلوار پر از مسیرهای پیاده‌روی، درختان زیبا، کافه‌ها، بار های زیبای ساحلی و… است.

هتل های گرجستان

طبق اخبار گردشگری هتل های گرجستان بدلیل کیفیت خدمات منحصر بفرد بوده و با هتلهای مجلل آسیا و اروپا در حال رقابت می باشد .این هتلها در شهرهای گرجستان (تفلیس ، باتومی و…)پراکنده شده اند که قصد دارد به هتل های شیک هر منطقه بپردازد.

هتل های گرجستان

10 تا از هتل های تفلیس

  1. هتل آستوریا تفلیس (Astoria Hote)
  2. هتل آمباسادوری تفلیس (Hotel Ambasadori)
  3. هتل بوموند گاردن تفلیس (Bomon Garden )
  4. هتل رادیسون بلو تفلیس (Radisson Blue)
  5. هتل اورینتال تفلیس (Oriental)
  6. هتل شرایتون تفلیس (Sheraton)
  7. هتل گلدن پالاس تفلیس (Hotel Golden Palace)
  8. هتل اوریون تفلیس (Hotel Orion Tbilisi)
  9. هتل هالیدی این تفلیس (Holiday Inn Tbilisi)
  10. هتل ودزیسی تفلیس (Hotel Vedzisi)

10 تا از هتل های باتومی

  1. هتل اینتوریست پالاس باتومی (Hotel Intourist Palace)
  2. هتل آیسی باتومی (AISI)
  3. هتل رادیسون بلو باتومی (RADISSON)
  4. هتل ساناپیرو باتومی (SANAPIRO)
  5. هتل شرایتون باتومی (SHERATON BATUMI)
  6. هتل پریمیر باتومی (Premier)
  7. هتل پرزیدنت پلازا باتومی (President Plaza)
  8. هتل ماری باتومی (MARI HOTEL)
  9. هتل مارینا باتومی (MARINA HOTEL)
  10. هتل لگاسی باتومی (LEGACY)

مراکز خرید و رستوران های گرجستان

در گرجستان رستوران های رویایی با غذا و نوشیدنی های با کیفیت و قیمت مناسب وجود دارد که مسافران زیادی را جذب کرده است بیشتر این غذاها حلال هستند و با ذائقه ایرانیان سازگار هستند و بعد از خوردن غذا می توانید برای خرید به بهترین مراکز خرید گرجستان که در سرتاسر شهر پخش شده است بروید و دست فروش ها را از نزدیک ببینید و اجناس قدیمی را به سوغات ببرید.

7 تا از رستوران های گرجستان

  1. رستوران تاکریا دل سول
  2. رستوران واترشد در پیچتری سیتی
  3. کافه ویتامین
  4. رستوران کلوب 2100
  5. رستوران تروسو
  6. رستوران Shadow of Metekhi
  7. رستوران Samikitno

مراکز خرید باتومی

  1. مرکز خرید مسکو باتومی
  2. مرکز خرید بانی باتومی
  3. مرکز خرید چوروخی باتومی

مراکز خرید تفلیس

  1. بازار لیلو تفلیس
  2. مرکز خرید سنترال مال تفلیس
  3. مرکز خرید واکزال تفلیس
  4. بازار دست فروشی درای بریج
  5. مرکز خرید تبلیسی مال تفلیس
  6. مرکز خرید گل در تفلیس
  7. فروشگاه بزرگ Good will
  8. مرکز خرید کرفور تبلیس
  9. مرکز خرید Karvasla

هزینه سفر به گرجستان

حال که درباره گرجستان و سفر به این کشور، اطلاعات مناسبی را پیدا کرده اید، می توانید با مراجعه به بخش تور گرجستان، از آخرین آفرها و قیمت ها برای سفر به گرجستان باخبر شوید.