آشنایی با استانبول

استانبول یکی از شهرهای زیبا ودیدنی دنیاست. این شهر که بازمانده ای از شکوه و قدرت قسطنطنیه می باشد؛ همانند پلی شرق و غرب کره زمین را بهم وصل کرده است. در واقع موقعیت جغرافیایی استانبول بگونه ای است که قسمتی از آن در بخش آسیایی با زندگی آرام و غیر توریستی و قسمت دیگر در بخش اروپایی با بازارهای لوکس و فستیوال های مختلف است. این دو بخش توسط پل معروف « بسفر» بهم متصل می شوند و دو فرهنگ کاملا متفاوت از مردم شهر را بهم پیوند می دهد.

آشنایی با استانبول

آشنایی با استانبول

شهر استانبول که پایتخت 3 امپراطوری بزرگ بوده ، یکی از مقاصد محبوب گردشگری است. ده ها دلیل برای انتخاب تور استانبول برای گردش و تفریح وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم.

1 – جاذبه های تاریخی معروف و مهم با 2000 سال قدمت نظیر ایا صوفیه، برج گالاتا، کاخ توپکاپی، مسجد کبود، کلیساهای رومی، قصرهای عثمانی و مساجد قدیمی که نمایانگر شاهکار معماری اسلامی هستند.

2 – سرگرمی های مهیج و بیادماندنی نظیر پارک مینیاتورک، آکواریوم استانبول، کشتی سواری در تنگه بسفر، شهر بازی ویالند و پارک های آبی.

3 – تجربه ی خرید در بازارهای لوکس و مراکز خرید اروپایی با برندهای معروف نظیر مرکز خرید Forum در کنار گشت و گذار در مرکز خرید سنتی و قدیمی بازار بزرگ استانبول.

4 – تست غذاها و شیرینی های لذیذ استانبول نظیر دلمه، دونر کباب، کومپیر و باقلوا که با هر سلیقه ای جور است.

5 – جشنواره های چهار فصل

بهار:جشنواره فیلم و تئاتر، جشنواره لاله

تابستان : جشنواره موسیقی

پاییز : جشنواره هنر، نمایشگاه کتاب « تویاپ »

زمستان : جشنواره موسیقی « بلوز افس پیلسن »

بهترین زمان سفر به استانبول فصل بهار و پاییز است که هوایی نسبتا معتدل و به دور از گرمای سوزان و سرمای یخ بندان دارد.

اگر به دنبال یک مقصد زیبا و خاطره انگیز هستید؛ آژانس سفرهای برتر دنیا تور استانبول از شیراز را با بهترین نرخ به شما ارائه می دهد.

آشنایی با شهر آنتالیا

آنتالیا یکی از شهرهای ساحلی ترکیه است که در شمال دریای مدیترانه قرار دارد. قدمت این شهر به 300 سال قبل از میلاد مسیح برمیگردد. از سال 2000 به بعد، آنتالیا در بخش صنعت گردشگری سرمایه گذاری های موفقی انجام داد تا جاییکه امروزه آنتالیا یکی از برترین شهرهای توریستی دنیا می باشد و با نام « مرکز گردشگری ترکیه » شناخته می شود. در واقع هزینه پایین سفر، اقامتگاه های رویایی با خدمات و کیفیت عالی، تفریحات گسترده و متنوع، آب و هوای مدیترانه ای، اجناس با کیفیت با قیمت مناسب همگی در رشد و گسترش صنعت گردشگری آنتالیا سهم بسزایی داشته اند. به جرات می توان گفت عمده ی درآمد مردم آنتالیا از صنعت گردشگری می باشد، البته محصولات کشاورزی و صنعت کشتی سازی، اخیراً رشد چشمگیری در این شهر داشته اند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با جاذبه های گردشگری آنتالیا آشنا کنیم.

آشنایی با شهر آنتالیا

آشنایی با شهر آنتالیا

1 – سواحل بسیار زیبای لارا، کونیالتی، کارپوز، کالدیران و سالکی

2 – هتل های لوکس و مدرن با امکانات تفریحی و سرگرم کننده و چندین وعده ی غذایی متنوع و خوشمزه که با هر سلیقه ای جور است.

3 – رستورانهای مختلف با غذاهای لذیذ که برگرفته از فرهنگ ترکی، عثمانی و خاورمیانه می باشند.

4 – بیشترین امکانات رفاهی و سرگرمی ترکیه از جمله اسکی در قله کوه، کوهنوردی و تفریحات آبی در شهر آنتالیا می باشند.

5 – جشنواره های فصلی که معروفترین آنهاجشنواره فیلم پرتقال طلایی، جشنواره انگور زمستان، جشنهای ساحلی بهار، مسابقات بین المللی والیبال آلانیا و جشنواره بین المللی موسیقی آکدنیز می باشند.

بهترین زمان سفر به آنتالیا فصل بهار است که هوا رطوبت کمتری دارد.

اگر به دنبال یک مقصد زیبا و خاطره انگیز هستید، آژانس سفرهای برتر دنیا تور آنتالیا از شیراز را با بهترین نرخ به شما ارائه می دهد.

آشنایی با گرجستان

کشور گرجستان در بخش آسیای غربی – اروپای شرقی ( بین دریای سیاه و دریای خزر ) و در همسایگی کشورهای روسیه، ترکیه، ارمنستان و آذربایجان قرار گرفته است. پایتخت گرجستان، شهر تفلیس و یکی دیگر از شهرهای ساحلی و زیبای آن باتومی است. گرجی ها جزو اولین مردمی بودند که در قرن چهارم دین مسیحیت را پذیرفتند و امروزه بیش از 70 درصد آنها مسیحی و پیرو کلیسای ارتودوکس هستند.

آشنایی با گرجستان

آشنایی با گرجستان

جاذبه های گردشگری بسیار زیبا و معروفی در گرجستان وجود دارد که برخی از آنها در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. در ادامه شما را با دلایل انتخاب گرجستان بعنوان یکی از مقاصد دیدنی و گردشگرپذیر آشنا می کنیم.

1 – طبیعت زیبا و توصیف نشدنی گرجستان نظیر کوههای قفقاز، پارک ملی Tusheti که یادآور طبیعت اسکاتلند است، آرامش و چشم نوازی رودخانه متکواری و دریاچه لیسی، جنگلهای بکر و دست نخورده

2 – قدمت زیاد تاریخی و هنر معماری در مکانهای قدیمی نظیر کلیسای جامع تثلیث، نارین قلعه، فانوس اسکندر، شهر متسختا، موزه استالین، مجسمه های بزرگ مانند مادر جورجیا و تندیس زیبای میدان آزادی

3 – سواحل رویایی دریای سیاه با استراحتگاه های لوکس و نورپردازی های تماشایی که جایگزین مناسبی برای سواحل مدیترانه ای هستند.

4 – هیجان گشت و گذار در بازارهای لوکس با معروفترین برندها در کنار تجربه ی شیرین خرید از بازارهای قدیمی و سنتی شهر

5 – آشنایی با مردمی خوش قلب، مهمان نواز و شاد  که به هر بهانه ای جشن و پایکوبی برگزار میکنند و موسیقی جزئی از زندگی روزمره اشان است. فستیوال ها و برنامه های شبانه، شبهای تفلیس را پر جنب و جوش و خاطره انگیز می کند.

6 – لذت آشنایی با غذاهای خوشمزه گرجی نظیر خینکالی، چاکاپولی، چیکن تاباکا، متسوادی، دسرها و شیرینی های خوشمزه

بهترین زمان سفر به گرجستان فصل بهار است که هوا معتدل و طبیعت رنگارنگ و تماشایی می باشد. البته طبیعت زمستانی و پاییز گرجستان بسیار رویایی و خاطره انگیز است.

اگر به دنبال یک مقصد زیبا و خاطره انگیز هستید، آژانس سفرهای برتر دنیا تور گرجستان از شیراز را با بهترین نرخ به شما ارائه می دهد.