با استفاده از سپتیک تانک در راستای تصفیه فاضلاب از آلودگی محیط زیست جلوگیری نمایید

سپتیک تانک فاضلاب، از جمله روش های مقرون به صرفه ای است که امروزه در راستای تجزیه و تصفیه فاضلاب بهداشتی و انسانی و همچنین، جلوگیری از آلودگی محیط زیست از آن استفاده می شود.

در صنعت آب و فاضلاب، استفاده از سپتیک تانک پیش ساخته، به عنوان مقرون به صرفه ترین روش در راستای تصفیه فاضلاب در نظر گرفته می شود که بر اساس موقعیت محل پروژه و همچنین تعداد افراد حاضر و فعال در محل در طی شبانه روز، دستگاه سپتیک طراحی و ساخته می شود.

دستگاه سپتيك تانك از جمله محصولاتی است که به صورت همزمان، از 2 روش بیولوژیکی و روش طبیعی به جهت تجزیه و تصفیه فاضلاب استفاده می کند که با توجه به راندمان و کیفیت بالا در راستای تصفیه فاضلاب، این دستگاه دارای بیشترین تقاضا در صنعت آب و فاضلاب می باشد.

در حال حاضر متقاضیان بسیار زیادی وجود دارند که با هدف جلوگیری از آلودگی آب و بستر خاک و همچنین محیط زیست، از دستگاه سپتیک، علی الخصوص سپتیک تانک پلی اتیلن استفاده می کنند. از آنجاییکه سپتيك تانك ساخته شده توسط شرکت مهندسی فرآب صنعت بصورت کاملا هوابند و آب بند می باشد، از اینرو متقاضیان این محصول، با استفاده از دستگاه سپتیک تانک، دیگر نگران وجود بوی نامطبوع مربوط فاضلاب انباشه شده در محل پروژه خود را نخواهند داشت.

سپتیک تانک چیست و چگونه کار می کند

سپتیک تانک فاضلاب ، مخزنی است که با هدف تصفیه فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد. مخزن سپتیک با استفاده از یک دیواره داخلی، به دو قسمت تقسیم می گردد که فاضلاب دفع شده از لوله های بهداشتی، پس از آنکه وارد مخزن سپتیک می شوند به دلیل کاهش سرعت جریان، قسمتی از مواد معلق و همچنین سنگین آن ته نشین می شود و به شکل لجن در انتهای مخزن قرار می گیرد.

پس از آنکه فاضلاب در قسمت اول انباشه شد، در مرحله بعد باکتری های بی هوازی شروع به تجزیه مواد آلی و معدنی موجود در فاضلاب نموده و به نوعی، هضم فاضلاب صورت می گیرد و فاضلاب موجود را به پساب تبدیل می کند.

در انتها می توان پساب خروجی سپتیک تانک را به سمت فاضلاب شهری یا چاه جاذب هدایت نمود و از آلودگی محیط زیست جلوگیری کرد.

با توجه به مزیت سپتیک تانک فاضلاب در جهت کاهش بار آلودگی زیست محیطی و مواد آلی فاضلاب، امروزه استفاده از این محصول به عنوان یک راه حل مناسب در جهت دفع فاضلاب در نظر گرفته می شود.

انواع سپتیک تانک

سپتیک تانک فرآب صنعت بر اساس سفارش متقاضیان و با توجه به نیاز کارفرما، در سه مدل زیر طراحی و ساخته می شود.

  • سپتیک تانک پلی اتیلن

مواد مصرفی در سپتيك تانك پلي اتيلن ، پلی اتیلن می باشد که این محصول از جنس PE با گرید 100 می باشد که به همین منظور به این مدل از سپتیک ها، سپتیک تانک پلی اتیلن گفته می شود.

پلی اتیلن یا پلی اتن به عنوان ساده ترین و ارزان قیمت ترین نوع پلیمر ها می باشد که جامدی مومی شکل است که از ماده پلیمریزاسیون بدست آمده و به اختصار به آن PE گفته می شود.

سپتیک تانک پلی اتیلن فاضلاب تا ظرفیت 100 متر مکعب و به صورت یکپارچه توسط شرکت مهندسی فرآب صنعت طراحی و تولید می شود.

  • سپتیک تانک فایبرگلاس

سپتيك تانك فایبرگلاس مدل دیگری از محصولات سپتیک تانک شرکت مهندسی فرآب صنعت می باشد که با استفاه از الیاف پلی رزین و پلی استر ساخته می شود که اجرای سریع، وزن سبک تر، اشغال فضای کمتر و همچنین، عدم ایجاد جلبک از جمله مزیت های آن به نسبت دیگر مدل های سپتیک تانک می باشد.

  • سپتیک تانک بتن مسلح

سپتيك تانك بتن مسلح ، مقرون به صرفه ترین نوع سپتیک تانک شرکت مهندسی فرآب صنعت می باشد که به صورت انباره استوانه ای شکل طراحی و از جنس بتن مسلح با مشخصات سیمان تیپ 5 ضد سولفات ساخته می شود.

داخل و خارج این نوع از سپتیک تانک ها به صورت پلیمرهای شیمیایی ایزوله گردیده شده است و بر اساس نیاز کارفرما، در ظرفیت های مورد نظر ساخته می شود.

نکته شایان توجهی که برای تمامی مدل های اشاره شده قابل ذکر است، پیش ساخته بودن آن می باشد که بر اساس سفارش کارفرما طراحی و در کارخانه شرکت مهندسی فرآب صنعت تولید می شود که پس از اتمام ساخت، با توجه به نیاز، به سراسر کشور ارسال می گردد.

پس از آنکه محصول به محل پروژه ارسال گردید، تنها کافی است که لوله های ورودی و خروجی، به دستگاه متصل شده تا دستگاه راه اندازی گردد.

فرایند نصب سپتیک تانک

انواع سپتیک تانک تولید شده توسط شرکت مهندسی فرآب صنعت بر اساس جنس تولیدی آن، قابلیت نصب و راه اندازی در محل پروژه را دارا می باشد که نصب آن با توجه به حالت پیش ساخته سپتیک، بصورت ساده و آسان می باشد.

مزایای سپتیک تانک

از جمله مزایای سپتیک تانک شرکت فرآب صنعت می توان به مواردی همچون موارد ذیل اشاره نمود.

  • نصب آسان و سریع دستگاه سپتیک تانک
  • فضای مورد نیاز آن کم و محدود می باشد
  • کارکرد آن بدون نیاز به برق می باشد
  • عدم نیاز به قطعات یدکی و خاص صنعتی
  • دستگاه سپتیک تانک پس از نصب، نیازی به هزینه سرویس و نگهداری نخواهد داشت
  • کارکرد آن بدون صدا می باشد
  • کاهش BOD و COD به میزان قابل ملاحظه

قیمت سپتیک تانک

جهت اطلاع از قیمت انواع سپتیک تانک فاضلاب، همچون قیمت سپتیک تانک پلی اتیلن ، قیمت سپتیک تانک فایبرگلاس و سپتیک تانک بتنی (بتن مسلح) با توجه به حجم های مد نظر می توانید با کارشناسان فنی شرکت مهندسی فرآب صنعت تماس حاصل نمایید و از قیمت دستگاه سپتیک تانک مورد نیاز خود مطلع شوید.

قبل از خرید و جمع آوری استعلام قیمت سپتیک تانک، پیشنهاد می گردد که پیمانکاران و کارفرمای محترم، با مشاوران فنی مهندسی شرکت های تامین کننده تماس حاصل نموده تا قبل از ثبت سفارش، نیاز اصلی مشخص گردیده و بر اساس آن، اعلام بهای سپتیک تانک مورد نیاز به همراه مشخصات فنی آن پیشنهاد گردد.

کارشناسان ارشد شرکت مهندسی فرآب صنعت با شماره های 02126318332 – 02122320058 و 09123355960 آماده ارائه مشاوره رایگان به جهت نیازسنجی و راهگشایی مشکلات فاضلابی متقاضیان محترم و همچنین اعلام قیمت به آنها می باشند.

شرکت مهندسی فرآب صنعت با توجه به سال ها تجربه و بهره گیری از کارشناسان ارشد در زمینه آب و فاضلاب، در زمینه طراحی و تولید انواع سپتیک تانک، در حال حاضر تامین کننده اصلی و اول شرکت های بزرگ در شهر های بزرگ و صنعتی همچون تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، اراک، کرمان، اهواز و همچنین عسلویه می باشد که این اتفاق با توجه به سابقه درخشان این شرکت در طی سال ها ارائه خدمات به مشتریان محترم کسب شده است.

http://www.farabsanaat.com