به نظر من ، هر ماه زمان خوبی برای دیدن تایلند است . این بستگی به این دارد که شما از سفرتان به تایلند چه انتظاری دارید . این یک واقعیت است که هر زمانی از سال ، مزایا و معایب خود را داشته باشد . بسیاری از مردم توجه ویژه ای به آب و هوا دارند . بهتر است بدانید هیچ مطلق و تضمینی در مورد آب و هوای تایلند وجود ندارد . روزهای بارانی و یا آفتابی در هر زمانی از سال می تواند اتفاق بیفتد و یا زمانی که شما در تایلند هستید هوا گرم و مرطوب باشد . در این مقاله بهترین زمان سفر به سه شهر مهم و توریستی تایلند را بررسی کرده ایم تا بهتر بتوانید در مورد تاریخ سفرتان تصمیم بگیرید .

بهترین زمان سفر به بانکوک

بهترین تاریخ سفر تایلند

بانکوک آب و هوای موسمی گرمسیری دارد و در طول سال ، گرم و مرطوب است . بهترین زمان تعطیلات ایده آل در بانکوک تقریبا در طول سال است . هر فصل دارای جذابیتی متمایز است و در تمام ماههای سال می توان از آن لذت برد . با این حال، اوج فصل گردشگری بین نوامبر و مارس است که نرخ توریستی نیز بالاست . ماه های مارس ، آوریل و مه گرمترین ماه های سال هستند .
دسامبر تا فوریه : دسامبر و فوریه ماه های سرد بانکوک هستند و این ماه ها زمان مناسبی برای کشف بانکوک می باشند . در شب ها درجه حرارت می تواند کمتر از 20 درجه سانتیگراد باشد .
مارس تا مه : با وجودی که این ماه ها داغ ترین ماه های بانکوک هستند ، ولی زمانی است که بانکوک در شادی سال جدید تایلندی است . بنابراین اگر در این زمان هم سفر کنید حسابی بهتان خوش می گذرد . خرید از مراکز خرید و شنا کردن بسیار لذت بخش است . عینک آفتابی و کلاه را فراموش نکنید!
مه تا اکتبر : این ماه ها لو سیزن هستند زمانی خوب برای بازدید از شهر است . در این زمان همه چیز به دلیل کم بودن مسافر ارزان است . می توانید زمان بیشتری را در مراکز خرید ، آکواریوم ، معابد و مجتمع های تفریحی بگذرانید .

بهترین زمان سفر به پاتایا

بهترین فصل برای سفر به تایلند

پاتایا نیز همچون بسیاری از نقاط تایلند دارای آب و هوای گرمسیری است و تقریبا در تمام طول سال گردشگران تور پاتایا را به خود می بیند . در ادامه آب و هوای پاتایا در طول سال گفته شده است تا شما بتوانید برنامه ریزی بهتری برای تاریخ سفرتان داشته باشید .
نوامبر تا فوریه : بهترین زمان برای بازدید از پاتایا از نوامبر تا فوریه است ، زمانی که آب و هوا نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است و بیشتر دلپذیر است . این ماه ها نیز اوج فصل توریستی است و اکثر سواحل و مکان های توریستی مملو از گردشگر است . اگر در این زمان می خواهید سفر کنید ، بهتر است همه رزورهای خود را از قبل انجام دهید . قیمت ها نیز در این زمان بالاست .
مارس تا مه : در طول ماه های مارس ، آوریل و مه ، آب و هوا گرم و مرطوب می شود اما هجوم گردشگران همچنان باقی است . سواحل نیز در طول این مدت شلوغ هستند ،اگر می خواهید به ساحل بروید لوسیون ضد آفتاب ، عینک آفتابی و کلاه فراموش نکنید .
ژوئن تا اکتبر : از ماه ژوئن تا اکتبر پاتایا بارش باران سنگین را تجربه می کند . اگر به دنبال لذت بردن از پاتایا هستید ، فصل بارانی ایده آل است . سواحل خلوت هستند ، درجه حرارت بیش از حد بالا نیست و هتل هانیز ارزان تر می شود . بسیاری از مردم ترجیح می دهند در ماه های جولای و اوت به پاتایا سفر کنند ، زمانی که بارش باران پایین است . فراموش نکنید که یک جفت کفش مناسب همراه داشته باشید .

بهترین زمان سفر به پوکت 

thailand-tour بهترین زمان تور تایلند

آب و هوای پوکت بین گرم ، سرد و بارانی متغیر است . هرگز واقعا خیلی سرد نمی شود . فصل توریستی پوکت از ماه نوامبر تا فوریه است ، زمانی که خنک و خشک می باشد ، پس از آن تا ماه مه بسیار گرم است . در اینجا شرایط آب و هوایی پوکت را توضیح داده ایم ، بنابراین شما بهتر می توانید برنامه ریزی کنید که چه زمانی باید بروید :

نوامبر تا فوریه : این زمان جالبترین فصل در پوکت است . بهترین آب و هوا در این ماه هاست . همچنین شلوغ ترین زمان پوکت است . اکثر گردشگران تور تایلند در این زمان برنامه ریزی سفر خود را دانجام می دهند . دما بین 23 درجه سانتی گراد و 30 درجه سانتیگراد متغیر است . ماه دسامبر بهترین ماه در پوکت است . ماه فوریه خشک ترین ماه سال است . این ماه بهترین زمان سفر به تایلند است و زمان مناسبی برای گذراندن وقت در سواحل پر زرق و برق دار و ورزش های آبی در دریای آرام پوکت است .

مارس تا اواسط ماه مه : اینها گرمترین ماه ها در پوکت هستند . یکی از دلایل خوب برای بازدید از پوکت در ماه آوریل ، جشنواره سال نو تایلندی است ، زمانی که مردم به روی هم آب می پاشند .

اواسط ماه مه تا اکتبر : می، سپتامبر و اکتبر مرطوب ترین ماه های پوکت هستند . در این زمان قیمت ها کم است و فصل ارزانی می باشد . به غیر از صرفه جویی در هزینه ، زمان خوبی برای دیدن پوکت است ، زیرا شهر شلوغ نیست و در آرامش است .