یکی از مهم ترین شهرهای توریستی ترکیه ، شهر آنتالیاست . این شهر به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری متنوع ، آب و هوای عالی ، تفریحات مهیج و هتل های مناسب ، یکی از اولین گزینه های انتخابی برای گردشگرانی ست که قصد سفر به ترکیه را دارند.

در اینجا میخواهیم 7 نکته مهم برای سفر به آنتالیا را متذکر شویم که همگی برای داشتن یک سفر به یادماندنی ، لازم و ضروری ست .

آنتالیا

1 – پوشش مناسب انتخاب کنید :

مردم ترکیه خصوصا مردم آنتالیا مردمی مهربان و مهمان نواز هستند اما در هرجای دنیا آدم هایی مبادی آداب نیز پیدا میشود که توصیه میشود خود را از گزند آنها دور نگه دارید ! در آنتالیا نیز مانند سایر شهرهای ترکیه حجاب مسئله ای اختیاری ست اما توصیه ما این این است که برای آرامش خود ، حجابی متوسط را انتخاب کنید زیرا در قسمتهایی از شهر آنتالیا بافت سنتی بچشم میخورد و البته افرادی که به رعایت حجاب اهمیت زیادی می دهند هم در این شهر وجود دارند و عدم رعایت حجاب معمول جامعه و پوشیدن لباس های نامناسب آن ها را آزار می دهد . پوشیدن لباس های خیلی باز در سطح شهر آنتالیا ، کار خوشایندی نیست .

آنتالیا

2 – کلمات روزمره و پرکاربرد ترکی را بیاموزید :

یکی از مواردی که سفر شما را راحت تر می کند آشنایی با زبان ترکی ست زیرا برقراری ارتباط با مردم آنتالیا را برای شما آسان تر می کند . در خرید ، گردش و تردد با وسایل نقلیه عمومی با مشکلات کمتری روبرو خواهید بود . اما در حالت کلی حتی اگر کلمات اولیه را نیز نیاموخته باشید می توانید با ایما و اشاره سوالات خود را بپرسید و مردم آنتالیا با صبر و حوصله به ما پاسخ خواهند داد .

3 – سفرتان را به مرکز شهر آنتالیا محدود نکنید :

آنتالیا طبیعت بکر و زیبایی دارد ، در سفرتان به آنتالیا ، خودتان را مشغول مرکز خرید و خیابانگردی نکنید . خارج از شهر آنتالیا ، تفریحات جالبی مثل جیپ سافاری ، چتر بازی ، غارنوردی و … دارد که شما را به دل طبیعت زیبای این استان می کشاند . البته دره پلدار و آبشارهای زیبای ماناوگات هم برای گردش نیم روزی بسیار مناسب هستند . اکثر توریست های غیر ایرانی ، در سفرشان به آنتالیا وقت خود را بیش از هر چیز دیگری به تفریحات اطراف آنتالیا اختصاص می دهند و از طبیعت آنتالیا بهره می گیرند . کوهستانها و غارهای زیبای آنتالیا را از دست ندهید

آنتالیا

4 – پول نقد را فراموش نکنید :

یکی از سوالات متداول گردشگران این است که : در سفر به ترکیه چه ارزی همراه خود داشته باشیم . خوشبختانه در آنتالیا با داشتن لیر یا دلار و یا یورو به راحتی میتوانید برای خرید یا حمل و نقل اقدام نمایید و نیازی به چنج نیست . اما نکته مهم اینجاست که سعی کنید همیشه با خود پول نقد داشته باشید البته اگر کارت اعتباری ندارید . در ضمن هیچگاه همه پول خود را در معرض دید عموم قرار ندهید .

آنتالیا

5 – با غذاهای ترکیه آشنا شوید :

چیزی که برای همه ما مثل روز روشن است تنوع غذایی بسیار بالای غذاهای ترکیه است . غذاهای مدیترانه ای اکثرا بسیار خوشمزه و دلچسب هستند . رنگ و لعاب زیبای این غذاها ، گردشگران را راغب به سفارش غذاهای متنوع می کند که برخی با طبعشان سازگاری ندارد . توصیه میکنیم قبل از سفر به آنتالیا و کلا ترکیه با فرهنگ غذایی این کشور آشنا شوید تا بتوانید در منوی رنگارنگ رستوران های آنتالیا غذایی مناسب طبعتان انتخاب نموده و از صرف آن لذت ببرید

آنتالیا

6 – لباس های کاربردی همراه داشته باشید :

یکی از مهم ترین نکات برای سفر به آنتالیا ، به همراه داشتن لباس های مناسب است . برای رفتن به رستوران های با کلاس آنتالیا داشتن یک لباس شیک ضروری ست اما برای رفتن به تور رافتینگ و یا غارنوردی نیز باید لباسی مناسب داشته باشید که در حین تفریح راحت باشید . بنابراین داشتن چند دست لباس کاربردی در سفر به آنتالیا ضروری ست . در ضمن با توجه به فصل سفرتان در کنار لباس های خنک ، لباس های گرم نیز بهمراه داشته باشید .

آنتالیا

7 – از آثار تاریخی دیدن کنید :

آنتالیا که قدیمی ترین شهر ترکیه است و آثار تاریخی زیادی در شهر و اطراف شهر وجود دارد . توصیه میکنم بخشی از سفر تفریحی خود را به بازدید از این اماکن اختصاص دهید : کسیک مناره آنتالیا که در کلیسای کورکوت قرار گرفته در قرن پنجم میلادی به نام مریم مقدس ساخته و در زمان بایزید دوم به دستور شاهزاده کورکوت به مسجد تبدیل شده ، حمام رومی آنتالیا که دارای فضای آرامش بخش و در میان جنگل های درختان کاج اقامتگاه سورگون قرار گرفته ، آسپندوس که به آمفی تاتر معروفه و در 8 کیلومتری شهر سریک واقع شده این شهر 1000 سال قبل از میلاد به دست یونانیان بنا شده است و یکی از ثروتمندترین شهرهای زمان خودش بوده ، پرگه که شهری باستانی ست و در 18 کیلومتری آنتالیا واقع شده و مرکز تجارت یونانیان بوده و موزه آنتالیا که حرفهای زیادی از تاریخ آنتالیا دارد و … همگی از دیدنی های آنتالیا هستند که ارزش یکبار دیدن را دارند .

آنتالیا

در اینجا 7 نکته مهم برای سفر به آنتالیا را متذکر شدیم ، اما افرادی که تور آنتالیا را برای سفر انتخاب می کنند با سوالات گوناگونی روبرو هستند که در مقالات بعدی شرح داده می شوند .