اخبار علت دستگیری و بازداشت تتلو

علت بازداشت تتلو و بازگرداندن او به ایران را در این مطلب از آلامتو بخوانید.

علت دستگیری تتلو و اخبار بازداشت و بازگشت امیر تتلو به ایران

تتلو همیشه شخصیتی خبر ساز و پرحاشیه داشته است، اما اینبار اخبار علت دستگیری و بازداشت تتلو و بازگشت او به ایران است که سوژه خبرگزاری‌ها و رسانه‌های اجتماعی شده است. اما علت این بازداشت چیست و چه عواقبی در انتظار این خواننده است. این پست از آلامتو را تا انتها بخوانید تا به پاسخ این سوالات برسید.

علت دستگیری تتلو چیست؟

رسانه‌های ایران اطلاع دادند که امیر حسین مقصودلو ملقب به “امیر تتلو” در روز چهارشنبه 15 آذر پس از دستگیری در ترکیه به ایران منتقل شد. تتلو که چندین سال پیش به ترکیه رفته بود و در استانبول ساکن بود، پس از دستگیری در مرز بازرگان به پلیس ایران تحویل داده شد. طی سال‌های اخیر برای امیرحسین مقصودلو به اتهام تشویق به مصرف مواد مخدر و فحشا اعلان قرمز صادر شده بود و پلیس بین الملل ایران در پی بازگرداندن این خواننده بود.

پیش از این نیز امیر تتلو گفته بود تصمیم دارد به ایران برگردد و که در کانال تلگرامی منسوب به او خبر بازداشتش در ترکیه منتشر شد. آنطور که پلیس ترکیه اعلام کرده است این خواننده در تاریخ 12 آذر ماه را به علت مشاجره و فحاشی با “دربان” کنسولگری ایران بازداشت کرده بود.

آنطور که اعلام شده است، مقام‌های قضایی استان آذربایجان غربی پس بازگرداندن تتلو به ایران او بازداشت و تفهیم اتهام کردند. اتهام وارد شده به او “گسترش فساد و فحشا” و “افساد فی الارض” عنوان شده است. در حال حاضر در ترکیه نیز پرونده‌ای برای جرایم غیر اخلاقی او تحت رسیدگی است زیرا افراد نزدیک به او از آزار و اذیت دختران کم سن در خانه او مشهور به “خانه وحشت” اطلاع داده بودند. طبق ادعای خبرگزاری فارس، او شاکیان خصوصی نیز دارد از جمله خانواده‌های نوجوانان زیر 18 سال که از وی شکایت داشتند. با این حال تا زمانیکه که این ادعا‌ها مورد بررسی قرار نگیرد، اظهار نظر قطعی درباره آن ممکن نیست.

علت دستگیری تتلو چیست؟

بازداشت تتلو و بازگشت او به ایران

درباره اینکه تتلو پیش از دستگیری نیز گفته بود قصد دارد به ایران بازگردد نیز گمانه زنی‌های متعددی وجود دارد. این می تواند به علت تعقیب قضایی شاکیان او در ترکیه و بدهی هایی باشد که برای اجرای کنسرت داشته است. او در تهران مورد محاکمه قرار خواهد گرفت تا پرونده‌های تشکین شده از طرف شاکیان به شکل متحد مورد رسیدگی در دادسرا قرار گیرد.

ناگفته نماد پیش این نیز و در دستگیری قبلی او به ده سال حبس و تحمل 73 ضربه شلاق محکوم شده بوده که پنج سال از آن به صورت حبس تعلیقی درآمد. با دستگیری جدید او جرم‌های تازه وارد شده، حبس تعلیقی به مرحله اجرا درآمده و با مشخص شدن نتیجه محاکمه‌ها جدید و اتهامات سنگین وارد شده، به احتمال زیاد محکومیت سنگینی در انتظار امیر تتلو خواهد بود.

بازداشت تتلو و بازگشت او به ایران

فعالیت‌های تتلو در ایران

این خواننده در سال 1392 به علت بازداشت کوتاه مدتی که داشت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و پس از آن با موضع گیری سیاسی متناقضی که داشت مورد تعجب همگان شد. او بعد از بازداشت از فعالیت‌هایی که در دهه 80 داشت ابراز پشیمانی کرد و آثاری نیز در حمایت از سیاست های کشور از جمله برنامه هسته‌ای منتشر کرد.

تتلو بیش از چهار میلیون دنبال کننده در اینستاگرام داشت. این هنرمند که در بین نوجوانان و جوانان ایران بسیار محبوب است، در ترانه های خود به کرات از اشعاری درباره مصرف مواد مخدر استفاده می کند که واکنش برخی گروه ها را به دنبال دارد. او همچنین در حساب کاربری خود به زنان توهین کرده و از هواداران مرد خود نیز خواسته بود به اعمال خشونت و ضرب و شتم زنان اقدام کنند!

او در سال 1399 در محتوایی که در حساب رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک گذاشت، او از زنان 15 تا 20 ساله درخواست ویدیوهای محتوای جنسی کرد و آنها را به خانه خود دعوت کرد. او از آن به عنوان دعوت به “حرمسرا” یاد کرد. پس از پست این خواننده رپ، واکنش های زیادی در شبکه های اجتماعی به همراه داشت. اینستاگرام نیز نسبت به این واکنش ها بی تفاوت نماند و اکانت تتلو را حذف کرد. با این وجود تتلو پس از آن اعلام کرد که قصد داشته آهنگی با این نام منتشر کند.

فعالیت‌های تتلو در ایران

لغو کنسرت تتلو در آلمان

امیر تتلو قصد داشت در 28 اکتبر مصادف با 6 آبان در شهر اوبرهاوزن آلمان کنسرت برگزار کند، اما این کنسرت پس از فشار و کارزار فعالان مدنی ایران در آلمان لغو گردید. علت لغو این کنسرت اظهارات “ضد حقوق بشری” و “ضد زن” این خواننده می‌باشد.

فیلم لحظه دستگیری تتلو و بازگشت تتلو به ایران

سخن آخر

این بود آخرین آخبار علت دستگیری و بازداشت تتلو و بازگشت  او به ایران. ما در آلامتو دیگر اخبار مربوط به محاکمات آن وی را نیز در روزهای آتی با شما همراهان به اشتراک می‌گذاریم.


نظر خود را بیان کنید