آموزش تزیین تخم مرغ هفت سین با لاک

اگر به دنبال جذابترین روش رنگ آمیزی و تزیین تخم مرغ هفت سین با لاک ناخن هستید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

ایده و آموزش تزیین تخم مرغ هفت سین با لاک با تصویر

در این مطلب از آلامتو ما ایده و آموزش تزیین تخم مرغ هفت سین با لاک با تصویر و ویدیو را آماده کرده ایم. سفره هفت شامل اجزای مختلف است که تخم مرغ هفت یکی از محبوب ترین آنهاست. تزیین تخم مرغ هفت سین یکی از سنت های خانوادگی مورد علاقه اغلب ایرانیان به خصوص کودکان است که هر سال در روزهای پیش از سال نو انجام می دهند.

می توان ایده های مختلف برای رنگ آمیزی و تزئین تخم مرغ هفت سین به کار برد. تزیین تخم مرغ هفت سین با لاک یکی از راه های داشتن تخم مرغ رنگی منحصر به فرد است. شما می توانید طرح های بسیار روشن و رنگارنگ هستند را با لاک ناخن به طرز باورنکردنی روی تخم مرغ ایجاد کنید. این یک روش سرگرم کننده و منحصر به فرد برای تزئین تخم مرغ های سفره هفت سین است.

همچنین بخوانید: آموزش تزیین تخم مرغ هفت سین با پارچه ساده، شیک و مجلسی

تزیین تخم مرغ هفت سین با لاک

برای راحتی شما، در اینجا مرحله به مرحله تزیین و رنگ کردن تخم مرغ هفت سین با لاک را با تصویو و ویدیو آموزش می دهیم.

وسایل لازم برای تزیین تخم مرغ هفت سین با لاک

  • لاک ناخن در رنگ های مختلف
  • آب (در دمای اتاق)
  • تخم مرغ آب پز سفت
  • دستکش یکبار مصرف (بدون پودر)
  • ظرف پلاستیکی
  • خلال دندان یا سیخ چوبی

آموزش تزیین تخم مرغ هفت سین با لاک

1. اولین کاری که باید انجام دهید این است که به تعداد مورد تخم مرغ آب پز درست کنید. ما تخم‌مرغ‌ها را بخارپز می‌کنیم زیرا پوست آن‌ها راحت‌تر رنگ بگیرند و احتمال شکستگی آنها هم کم شود. اگر قصد دارید کار رنگ آمیزی را با بچه ها انجام دهید، من توصیه می کنم تخم مرغ ها را از قبل آماده کنید تا بچه ها منتظر پختن آنها نباشند و زمان زیادی برای خنک شدن داشته باشند.

2. پس از آماده شدن تخم مرغ های آب پز، لوازم لازم برای رنگ آمیزی را آماده کنید. یک ظرف پلاستیکی را به اندازه 2/3 از آب پر کنید. حتما از ظرفی استفاده کنید که مشکلی با دور انداختن آن بعد از پایان رنگ آمیزی نداشته باشید، زیرا ممکن است مقداری از لاک ناخن به ظرف بچسبد.

3. ظرف شما باید با آب ولرم پر شود! اگر آب خیلی سرد یا خیلی داغ باشد، رنگ کردن با لاک موثر نخواهد بود. هنگامی که آب شما به دمای اتاق رسید، می توانید فرآیند ریختن مقدار زیادی لاک ناخن را در آب شروع کنید. اگر لاک روی آب نماند، نشان می دهد که دمای آب مناسب نیست.

تزیین تخم مرغ عید با لاک

4. پس از اینکه کمی لاک ریختید باید به آن زمان بدهید تا یک لایه در امتداد بالای آب تشکیل دهد. این کمک می کند تا رنگ های لاک بعدی که اضافی می کنید، کمی بهتر شناور شوند.

5. 2 تا 3 رنگ مختلف لاک را در آب خود بریزید و اجازه دهید تا زمانی که تمام سطح آب پوشانده شود پخش شود. حالا نوبت آن است که از بازی با رنگ ها و ترکیب آنها برای ایجاد پالت های رنگی جالب لذت ببرید! اگر می خواهید طرح های در هم پیچیده بیشتری با رنگ ها ایجاد کنید، از یک خلال دندان یا سیخ برای چرخاندن رنگ ها کمی استفاده کنید. این کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. ما در ادامه نمونه هایی را برای الگو گرفتن ارائه می کنیم.

6. با پوشیدن دستکش یکبار مصرف، یکی از تخم مرغ های آب پز را بردارید و به آرامی آن را در آب لاک ناخن بغلتانید. خواهید دید که لاک ناخن بلافاصله به سطح تخم مرغ می چسبد.

همچنین بخوانید: ایده و مدل های جالب تزیین تخم مرغ هفت سین شیک و فانتزی

آموزش تزیین تخم مرغ با لاک

7. برای فرو بردن تخم مرغ، آن را بین انگشتان خود نگه دارید تا کمترین سطح روی تخم مرغ را بپوشانید. سپس آن را مستقیماً در آب غوطه ور کنید، برای یک ثانیه در زیر آب نگه دارید و حالا آن را بالا بیاورید.

8. رنگ کردن تخم مرغ ها با استفاده از لاک ناخن ادامه دهید تا زمانی که همه تخم مرغ شما رنگی شود. سپس آنها را کنار بگذارید تا خشک شوند. بهتر است آنها را روی یک تکه کاغذ یا مقوا قرار دهید تا کمترین سطح تماس با آن ایجاد شود.

9. وقتی تخم‌مرغ‌هایتان خشک شد، می‌توانید برای رنگ‌های بیشتر دوباره آن‌ها را در لاک ناخن بغلتانید یا حتی یک لایه لاک ناخن براق کنید!

تزیین تخم مرغ رنگی عید

تزیین تخم مرغ هفت سین با لاک به روش سایه روشن

اگر در انجام روش بالا موفق شده اید و دوست دارید جلوه بیشتری به تخم مرغ هفت سین خود بدهید، می توانید مقداری رنگ طلایی یا نقره ای را از طریق قلم مو یا یک مسواک بلااستفاده روی تخم مرغ های تزیین شده بپاشید.

همچنین بخوانید: آموزش تزیین تخم مرغ سفره هفت سین نوروز

ساخت تخم مرغ رنگی

روش رنگ آمیزی تخم مرغ هفت سین

تزیین تخم مرغ برای هفت سین زیبا

تخم مرغ رنگی هفت سین

ویدیو آموزش تزیین تخم مرغ هفت سین با لاک ناخن

همچنین بخوانید: آموزش تزیین تخم مرغ مخصوص سفره هفت سین عید نوروز

سخن آخر

امیدواریم این آموزش تزیین تخم مرغ هفت سین با لاک مورد پسند شما واقع شده باشد. شما خیلی ساده با وسایلی که در دسترس دارید می توانید این نقش های زیبا و هنرمندانه را روی تخم مرغ هفت سین خود پیاده کرده و از هزینه اضافی برای خرید تخم مرغ های آماده شده نیز کم کنید.


نظر خود را بیان کنید