آیا دعانویسی تاثیر دارد؟ دعا نویسی از نظر آیت الله بهجت

آیا دعا گرفتن برای ازدواج تاثیر دارد؟

آیا دعانویسی تاثیر دارد؟

آیا به تاثیر دعانویسی در زندگی اعتقاد دارید؟ آیا می خواهید صحت دعانویسی از نظر آیت الله بهجت را بدانید؟ این مطلب از آلامتو را تا انتها بخوانید.

آیا دعانویسی تاثیر دارد؟

برخی افراد برای حل شدن مشکلات یا رسیدن به حاجات به دعانویسی روی می آوردند و به آن اعتقاد دارد، حتی می توان گفت دائما در حال مراجعه به دعا نویس برای امور روزمره زندگی هستند. در این مطلب از آلامتو به این موضوع می پردازیم که آیا دعا نویسی تاثیر دارد و دعا نویسی از نظر آیت الله بهجت را هم مورد ارائه می کنیم.

دعانویس کیست

دعانویس کسی است که متونی را بر روی اجسامی مثل قفل و کلید، کاسه یا امثال آن می نویسد و ادعا می کند که می تواند مشکل مردم را با آن حل کند. در واقع دعا نویسان افراد شیادی هستند که حتی امور شرعی را نیز رعایت نمی کنند و در بسیاری موارد موجب دو چندان شدن مشکلات می شوند. لازم به ذکر است که سحر و جادو حرام است و اگر دعا نویسی به این سمت برود، عمل حرام صورت گرفته است و از گناهان کبیره می باشد.

همچنین بخوانید: استخاره آنلاین

دعا نویسی از نظر آیت الله بهجت

دعا نویسی از نظر آیت الله بهجت

در جواب سوال دعا نویسی از نظر آیت الله بهجت، ایشان فرمودند درخواست برای دعا نویسی را قبول نمی کنیم زیرا این قشر افرادی شیادی هستند که آنها را قبول ندارم.

همچنین در جواب این سوال که برخی از اشخاص به نام دعا نویس از برای رفع اختلاف زوج دعا می نویسند و افراد مراجعه کننده به آنها مبلغی را پرداخت می کنند. آیا از نظر اسلام این کار صحیح است و پول آن حرام است یا حلال؟

پاسخ ایشان این بود که اگر از کتب معتبر باشد دعا نویس بر اساس شرع اقدام کند و خلاف شرعی صورت نگیرد، مانعی ندارد و پولی که با رضایت داده شود، حلال می باشد.

در خصوص سحر و جادو هم ایشان این کار را حرام شمرده و می فرمایند که واقعیت دارد. به همین ترتیب برای ابطال سحر ختم سوره واقعه از دوشنبه اول ماه را توصیه کردند که هر روز بر آن اضافه شود تا روز چهاردهم و دعایی که سفارش شده است.

همچنین بستن حرز حضرت جواد علیه السلام به بازو برای باطل کردن سحر و جادو از طرف ایشان توصیه شده است.

آیا دعا گرفتن برای ازدواج تاثیر دارد؟

خداوند در قرآن می گوید که دوست دارم دعای بندگانم را بشنوم. موضوع این است که باید به واسطه دعا به خداوند نزدیک شد و گشایش امور را از او خواست. اما اینکه از رمال ها برای ازدواج کمک بخواهید بحث دیگری است.

امروزه به علت مشکلات مختلفی که جوانان را به خود درگیر کرده است شاهد تاخیر در ازدواج هستیم و برخی فکر می کنند بختشان بسته شده است. به این ترتیب به دنبال راهی برای بازکردن بخت و دعا گرفتن برای ازدواج هستند.

اما یا دعا گرفتن برای ازدواج تاثیر دارد. در برخی روایات به خواندن برخی از سوره های قرآنی برای تسریع در ازدواج اشاره شده است، و تاثیر آن و توصیه های موجود از اولیای دین بر کسی پنهان نیست. از جمله خواندن سوره ناس، فلق، اخلاص، طه، آیت الکرسی و … اما دعا نویسی و سحر جادو در امر ازدواج بی نتیجه خواهد بود.

با این حال کارشناسان مذهبی در این خصوص می گویند: ما انواع ادعیه را داریم که قابل قبول ترین مرجع آنها مفاتیح الجنان است که حتی آن هم مرجع رسمی محسوب نمی شود. اما اینکه شخصی ادعا کند دعا می نویسد تا بخت گشایی کند این از لحاظ شرعی هیچ سنخیتی ندارد و حتی به لحاظ قانونی هم مجرم است.

همچنین بخوانید: دعای نادعلی برای ازدواج

سخن آخر

همانطور که در این مطلب به طور خلاصه گفتیم، خواندن دعا و توسل به قدرت خداوند از طرف انبیاء ما همیشه توصیه شده است. با این حال اتکا به دعا نویسان و جادوگران که با روش های شیادی و دور از عرف و شرع ادعای برآوردن خواسته ها به خصوص در زمینه ازدواج را دارند، عملی نادرست است که تاثیر مثبتی هم به دنبال نخواهد داشت.


1 دیدگاه

  1. تجربه گر نزدیک به مرگ

    من تجربه گر نزدیک به مرگ و ملاقات کننده پروردگارم و خداوند کل جهان است و واو به واو قرآن فرموده پروردگار مهربانمان است دعا ها اگر قرآن نباشد کاملا حرام است زیرا خداوند گفته با جن ها ارتباط نگیرید وگرنه کافر هستید این دعا ها جادوی سیاه و شیطان پرستی هستند و قرآن را مخلوطش میکنندتا متوجه نشوید و قرآن که تغییر دهند یعنی شیطانی شدن دعا مردم دعا و طلسم نگیرید که زندگیتان بدتر میشودعا ها و طلسم هارا به فارسی معنی کنید چرا به عربی مینویسند؟ چون متوجه نشید که شیطان پرستی هستند لطفا خودتان معنی کنید و از معنی که زیر دعا نوشته استفاده نکنید مثلا دعا برای دشمنتان پر از نفرین است و اول به خودتان برمیگردد و زندگیتان را نابود میکند فقط به خدا توکل کنید و از ۴ قل یا آیة الکرسی و آیه های خدا در قرآن استفاده کنید چرا از گوگل دعا های شیطانی را پاک نمیکنند چون مال از ما بهترون و…زاده ها هستند و حتی اگر بلایی با دعا سرتان بیاید نمیتوانید شکایت کنید چون مال خودشان است تا بتوانند

نظر خود را بیان کنید