آموزش تصویری ساخت کاردستی خرگوش برای سفره هفت سین 1402

آموزش ساخت کاردستی خرگوش برای سفره هفت سین

آموزش تصویری ساخت کاردستی خرگوش یکی از اقدامات تیم آلامتو است که مورد توجه بسیاری از همراهان سایت قرار گرفته و اقدام به ساخت آن نموده اند. کاردستی خرگوش در سفره هفت سین سال 1402 بسیار لازم بوده و نشان می دهد نماد سال 1402 خرگوش می باشد. سفره هفت سین یکی از اقدامات ارزشمند ایرانیان بوده و در میان تمام اقوام ایرانی مشترک می باشد. چیدن سفره هفت سین تا به امروز نیز رواج داشته و با نزدیک شدن نوروز در تمام خانه های ایرانی رویت خواهد شد. قرار دادن نماد مرتبط با سال نیز یکی از اقداماتی است که معمولا کودکان و دانش اموزان با کاردستی هایی که می سازند اقدام به این کار می نمایند. در این مطلب نیز با ما همراه باشید آموزش تصویری ساخت کاردستی خرگوش برای سفره هفت سین را برای شما عزیزان تهیه و تنظیم نموده و در اختیار شما همران همیشگی قرار داده ایم. امید است که مفید و موثر واقع گردد.

همچنین بخوانید: انواع ایده تزیین سفره هفت سین با خرگوش

وسایل مورد نیاز برای ساختن کاردستی خرگوش

  • مقوای سفید 1 عدد
  • مقوای رنگی 1 عدد
  • چسب کاغذ 1 عدد
  • چشم 2 عدد
  • قیچی 1 عدد
  • پنبه مقداری
  • کاموا 1 متر
  • بشقاب متوسط 1 عدد
  • مداد 1 عدد
  • خط کش 1 عدد

طرز تهیه کاردستی خرکوش برای سفره هفت سین 1402

برای ساختن کاردستی خرگوش ابتدا بشقاب را روی مقوای سفید قرار داده و دور ان را با مداد خط بکشید. سپس از روی خط مداد قیچی نموده و یک دایره درست نمایید. در ادامه با استفاده از یک خط کش قسمت بالای دایره را خط کشیده و مانند تصویر قیچی نمایید. اکنون الگوی شما آماده است.

آموزش تصویری ساخت کاردستی خرگوش برای سفره هفت سین 1402

سپس مقوای سفید را از وسط تا نموده و قسمت صاف دایره الگو را روی قسمت دولای مقوا قرار دهید. دور مقوای تا شده را با مداد خط کشیده و سپس با قیچی ببرید. شکلی مانند تصویر زیر بدست خواهد آمد.

آموزش تصویری ساخت کاردستی خرگوش برای سفره هفت سین 1402

در ادامه الگوی گوش را روی مقوای سفید کشیده و قیچی نمایید. سپس روی مقوای رنگی الگوی کوچکتری از گوش کشیده و قیچی نمایید. از هر الگو دو عدد تهیه نمایید. الگو های رنگی را روی الگوهای بزرگتر و سفید قرار داده و با چسب بچسبانید.

آموزش تصویری ساخت کاردستی خرگوش برای سفره هفت سین 1402

قسمت پایین گوش ها را زیر قسمت صاف الگوی دو لایه قرار داده و با چشب محکم نمایید. پنبه ها را به اندازه گردو درست کرده و کنار بگذارید. سپس دور گوش ها که مقوای سفید است را پسب زده و پنبه های گردویی را کنار هم روی ان بچینید. روی سطح مقوای سفید که صورت خرگوش است را نیز چسب زده و پنبه های گرد شده را بچسبانید. تا کل صورت خرگوش پنبه ای شود. در این زمان پشت چشم ها را چسب زده و روی صورت خرگوش بچسبانید.

آموزش تصویری ساخت کاردستی خرگوش برای سفره هفت سین 1402

اکنون مقوای دولا را باز نموده و مقوای سفید الگو که در ابتدای کار آماده نمودید را به داخل آن بچسبانید. می توانید متن تبریک نوروز را روی مقوای داخلی نوشه و روی سفره هفت سین قرار دهید.

آموزش تصویری ساخت کاردستی خرگوش برای سفره هفت سین 1402

همچنین بخوانید: عکس مدل و آموزش چیدن سفره هفت سین طبقه ای ساده و شیک

نکات ساختن کاردستی خرگوش برای عید 1402

  1. می توانید کاردستی خرگوش را به عنوان کارت پستال نیز به عزیزانتان هدیه دهید.
  2. بهتر است با یک تکه روبان پاپیون تهیه نموده و زیر چشم های خرگوش بچسبانید.
  3. می توانید مقوای الگو را با مقوای رنگی درست نموده و به داخل مقوای دولا بچسبانید و متن تبریک را روی مقوای رنگی بنویسید.

نظر خود را بیان کنید